Kontrolní seznam pro zajištění kvality helpdesku zahrnuje klíčové kroky jako přivítání uživatele, empatii, jasnou komunikaci, aktivní naslouchání a efektivní řešení problémů pro poskytování vysoce kvalitní zákaznické podpory.
Ujistěte se, že služby helpdesku jsou kvalitní. Snadno se to řekne, ale jak ověříte, že jsou všechny tickety správně vyřízeny. Jak zajistíte, aby spokojenost zákazníků byla vždy nejvyšší prioritou? Postupujte podle těchto jednoduchých kroků, aby váš helpdesk fungoval hladce a poskytoval vynikající služby zákazníkům.
Zkontrolováním všech položek tohoto seznamu můžete ověřit, zda váš helpdesk funguje správně a zda vaše firma poskytuje konzistentní úroveň služeb.
Procházení kontrolního seznamu vám pomůže vyhnout se běžným chybám, jako jsou:
Každý, kdo chce poskytovat skvělé služby zákazníkům a neustále zlepšovat výkon kontaktního centra.
První věc, kterou lidé chtějí slyšet, když volají na help desk, je hlas skutečného člověka. Živý lidský hlas vždy předčí automatický stroj. Pozdravte volajícího podle denní doby (pokud jste si jisti, z jakého časového pásma volá) nebo neutrálním pozdravem, například “Dobrý den”.
První dojem je vždy nejdůležitější a přátelské pozdravení uživatelům dodá pocit, že jsou vítáni. Řeknete-li “Dobrý den” nebo “Dobrý den”, můžete si s uživatelem velmi dobře porozumět.
Pozorně naslouchejte a ujistěte se, že se zákazník cítí příjemně. Pokud se vám podaří zachytit jeho jméno, skvěle. Pokud ne, požádejte ho o něj, než budete pokračovat v dalších otázkách nebo komentářích.
Tip: dávejte pozor, abyste při používání frází typu “Jak vám mohu dnes pomoci?” nezněli příliš roboticky. Jednoduchá změna tónu a skloňování může znamenat velký rozdíl.
Většina zákazníků bude volat na váš helpdesk, protože se něco pokazilo. Proto je důležité projevit empatii a omluvit se za problém, který se u nich vyskytl.
Silné vztahy se zákazníky můžete vybudovat jednoduše tím, že jim řeknete “je mi líto, že se vám to stalo”. Pokud zákazník cítí, že chápete jeho problém a záleží vám na něm jako na jednotlivci, je pravděpodobnější, že bude s vašimi službami celkově spokojen.
Vždy oslovujte zákazníka jménem, pokud jste nebyli požádáni, abyste tak nečinili. Tento postup je vhodný pro všechny interakce se zákazníky, protože pomáhá budovat důvěru mezi vaší firmou a jejími zákazníky.
Zákazníci chtějí vědět, že jsou vyslyšeni, zejména pokud vyjadřují svou nespokojenost. Oslovení jménem jim dává najevo, že jim věnujete pozornost.
Při prvním pozdravu se zákazníka zeptejte na jeho jméno a používejte ho v průběhu celého rozhovoru. Pokud vám sdělí svou e-mailovou adresu nebo profil na sociálních sítích, nezapomeňte použít i ten (pokud je to vhodné).
Zákazníci potřebují jasné vysvětlení, co se děje a jak to lze napravit. Podrobně popište problém, nastíněte možná řešení a uveďte odhad, kdy bude problém vyřešen.
Čím více informací o tom, co se děje, klientům poskytnete, tím je pravděpodobnější, že budou vaší společnosti důvěřovat.
Když se zákazníkem mluvíte o jeho problému, možná budete muset použít odborné termíny. Nicméně to nepřehánějte, protože zákazník musí plně rozumět tomu, co mu říkáte.
Zákazníci obvykle nechtějí přednášku o tom, jak produkt funguje, ale spíše pomoc při co nejrychlejším odstranění problému. Používání technických termínů pouze v nezbytných případech jim pomůže soustředit se na daný problém.
Technické termíny používejte pouze v případě, že jsou k vysvětlení problému nezbytně nutné. Snažte se mluvit způsobem, kterému každý rozumí, aby byl proces pro volajícího transparentní.
Naslouchání je klíčovou dovedností, pokud jde o pomoc zákazníkům. Nejenže vám umožní vyslechnout si, co vám zákazník chce říct, ale také mu ukáže, že mu věnujete pozornost a berete jeho obavy vážně.
Pracovníci ve službách mají povinnost pozorně naslouchat, aby se zákazníci cítili vyslyšeni a pochopeni. Aktivní naslouchání navíc může agentům pomoci rychleji vyřešit problémy, protože jsou schopni získat jasnou představu o tom, co se děje.
Aktivní naslouchání zahrnuje tři P: Postoj, přizpůsobení a pozornost:
Pokud problému plně rozumíte, můžete zákazníkovi vysvětlit možná řešení. Je důležité, abyste vždy navrhli více než jedno řešení a nechali zákazníka vybrat to, které mu nejlépe vyhovuje.
Ukážete tím zákazníkovi, že jste ochotni najít kompromis, což bude výhodné pro obě strany.
Nastíněte možná řešení včetně jejich výhod a nevýhod, abyste zákazníkům pomohli informovaně se rozhodnout, které z nich je pro ně nejvhodnější z hlediska nákladů, časového rámce atd. Každé řešení by mělo řešit konkrétní potřebu, aby si zákazníci mohli vybrat to nejvhodnější.
To je velmi důležitý krok. Někdy se může stát, že zákazník nebude spokojen ws žádným z navrhovaných řešení svého problému, takže je na vás jako na agentech oddělení technické pomoci, abyste mu nabídli alternativní možnost, pokud je to možné.
Dáte tím zákazníkovi najevo, že se věnujete jeho potřebám a chcete mu poskytnout co nejlepší služby.
Než nabídnete alternativní řešení, vždy požádejte nadřízeného o svolení, a to i v případě, že to znamená delší dobu, než je obvyklé.
Jakmile navrhnete řešení, je důležité odpovědět na všechny otázky, které k němu zákazník může mít. Pak pochopí, co se děje, a bude mít důvěru ve vaši schopnost najít řešení.
Pomáhá to budovat důvěru a ujišťuje zákazníky, že jste tu pro ně, abyste jim pomohli. Navíc vám umožní vyřešit případná nedorozumění dříve, než se z nich stanou větší problémy.
Nejlepší způsob, jak odpovídat na dotazy zákazníků, se liší v závislosti na situaci, takže na to neexistuje jediná správná odpověď. Mezi tipy, které vám pomohou efektivně odpovídat na dotazy zákazníků, však patří následující:
Efektivní zodpovězení všech otázek je důležitou součástí poskytování kvalitní podpory.
Pokud chcete navrhovat řešení, která jsou vhodná pro vaše zákazníky, musíte dobře znát produkty a služby, které nabízíte. Musíte znát jak vlastnosti a funkce jednotlivých produktů, tak i zásady a postupy společnosti.
Umožní vám to poskytovat přesná a včasná řešení problémů zákazníků. Pomáhá vám to také budovat profesionální image a poskytovat zákazníkům služby na nejvyšší možné úrovni.
Jakmile pochopíte klientův problém, je důležité odhadnout, jak dlouho bude trvat jeho vyřešení. Toho lze dosáhnout tak, že jim sdělíte konkrétní datum nebo časový rámec, ve kterém by měli očekávat odpověď.
Zákazníci tak získají pocit jistoty, že jejich problém berete vážně a že děláte vše pro to, abyste jim poskytli potřebnou pomoc. Umožňuje vám to také řídit očekávání zákazníků v čase.
Jasně definujte, co je třeba udělat, aby zákazníci mohli získat pomoc. To může zahrnovat poskytnutí dodatečných informací nebo vyžádání dalších podrobností předtím, než přistoupíte k řešení jejich problémů.
Pomůže vám to přiblížit se konečnému řešení problému zákazníka a umožní vám to informovat ho o průběhu řešení.
Pokud budete mít k dispozici komplexního průvodce procesem, bude všem zúčastněným stranám jasné, co jednotlivé kroky procesu od začátku do konce obnášejí. Měla by zahrnovat přehled toho, co se stane po každém kroku a jak dlouho obvykle trvá zahájení dalšího kroku.
Zde se hodí software pro správu tiketů. Může vám pomoci sledovat všechny otevřené tikety a jejich další kroky, abyste zefektivnili pracovní postup, zvýšili produktivitu a navíc učinili proces jasným a srozumitelným.
Měli byste své uživatele informovat o tom, co mohou od vašich produktů nebo služeb očekávat. Ukažte jim, jak se mohou sami posílit.
Pomáhá jim to být soběstačnějšími a vám to umožňuje zaměřit se na jiné oblasti zákaznické podpory. Díky tomu také lépe porozumí vašim produktům nebo službám a zjistí, jak z nich vytěžit maximum.
Dodávejte jim relevantní články a videa o daném tématu nebo jim dokonce ukažte, jak mohou využít určité funkce vašich webových stránek, aby získali pomoc rychleji. Vytvořte vzdělávací materiály na míru, které pomohou vašim zákazníkům plně pochopit vaše produkty.
Tón hlasu je v oblasti zákaznické podpory nesmírně důležitý, protože může rozhodnout o tom, zda zákazník bude spokojený, nebo ne. Při komunikaci se zákazníky byste měli vždy používat pozitivní tón hlasu, bez ohledu na to, jak frustrující mohou být jejich problémy.
Pomůže vám to zachovat klid a z dlouhodobého hlediska udržet dobrý vztah se zákazníky, což je povzbudí, aby vaše služby nadále doporučovali ostatním.
Na konci každé interakce byste se měli vždy zeptat, zda mají zákazníci ještě nějaké dotazy nebo připomínky. Uzavřením případných mezer v komunikaci mezi agentem a zákazníkem můžete zajistit, že jejich problém byl uspokojivě vyřešen, a zabránit jeho opakování.
Protože potřebují možnost znovu si promyslet, co dosud slyšeli. Mohou být zahlceni informacemi nebo nesoustředění, takže mohou potřebovat několik sekund, aby se ujistili, že se zeptali na všechno.
Je dobré se zeptat, zda rozumí tomu, jak svůj problém vyřešit sami, co by se mohlo stát, kdyby se problém opakoval, a zda potřebují další pomoc.
Vždy byste měli zákazníkovi poděkovat za jeho čas a trpělivost při každé interakci s podporou.
Je to skvělý způsob, jak ukázat, že si vážíte jejich obchodu a podpory. Toto malé gesto může přispět k tomu, že budou mít s vaší asistenční službou pozitivní zkušenosti a v budoucnu se k vám s větší pravděpodobností vrátí pro pomoc, pokud ji budou potřebovat.
Poděkujte příjemci a jasně uveďte další část procesu. Pošlete jim poděkování.
Kdykoli je na helpdesk nahlášen problém, je důležité jej co nejdříve vyřešit. Toho lze dosáhnout použitím správných nástrojů a dodržováním osvědčených postupů pro zákaznickou podporu.
Vyřešení problému v určitém časovém rámci může pomoci zajistit, že zákazník bude s podporou, kterou obdržel, spokojen.
Vícekanálový inbox neboli schránka LiveAgent umožňuje zástupci zákaznické podpory řešit problémy zákazníků rychle a snadno, čímž se zkracuje průměrná doba řešení. Tento nástroj navíc nabízí takové pokročilé funkce, jako jsou předdefinované zprávy, které umožňují rychlejší reakce s krátkými odpověďmi na běžné otázky.
Tip: pomocí jeho bezplatné zkušební verze si můžete vyzkoušet, co vám LiveAgent nabízí v praxi.
Chcete-li zvýšit svou produktivitu, nezapomeňte pro každý tiket určit štítky a tagy, abyste zefektivnili pracovní postup.
Štítky a tagy vám umožní sledovat stav tiketu, prioritu, typ služby atd. Jsou důležitou součástí procesu kategorizace a zjednodušují celkový pracovní postup..
Určete štítky pro každý tiket. Položte si otázky, jako např:
Příklady štítků, které můžete použít:
Vždy se snažte vyřešit problém zákazníka během první reakce.
Buduje to spokojenost a důvěru zákazníků a také snižuje počet ticketů eskalovaných k nadřízenému agentovi nebo technikovi.
Prozkoumejte problém, najděte řešení a průběžně informujte zákazníka. Pokud je problém složitější nebo vyžaduje z vaší strany určité zkoumání, informujte zákazníka tím, že ho budete sledovat alespoň jednou za 24 hodin. Po vyřešení problému potvrďte, že jste podnikli všechny kroky ke splnění zákazníkova očekávání.
Pokud se něco pokazí a na vině je zákazník, je snadné reagovat defenzivně a začít ho z chyby obviňovat. Tím však situaci jen zhoršíte a ztížíte řešení problému.
“Zákazník by měl mít vždy pravdu podle svého vlastního názoru.” Je na prvním místě, a i když s ním nesouhlasíte, musíte předstírat, že ano.
Sledujte příznaky, zda vaše organizace neobviňuje zákazníky z jejich problémů. Udělejte zákazníkům radost tím, že budete hledat způsoby, jak z nich mít prospěch, místo abyste si na ně stěžovali. Pokud máte obtížné zákazníky, pamatujte, že jediným skutečným lékem je nemít vůbec žádné.
Někdy může zákazník potřebovat další pomoc při řešení svého problému. V takovém případě mu nabídněte další zdroje, kde ji může najít.
Pouze pokud uděláte něco navíc, zákazníci uvidí vaše odhodlání, že děláte vše pro to, abyste splnili zákazníkovo očekávání.
Proveďte zákazníka řešením nebo eskalujte tiket k nadřízenému. Díky tomu nezůstane žádná z jejich otázek nezodpovězena.
Přehledy produktivity vám pomohou sledovat výkonnost, zjistit, kolik času váš tým zákaznické podpory stráví jednotlivými typy ticketů, a určit, které služby zabírají více času než jiné. Tyto informace lze využít k úpravě priorit a zdrojů přidělených jednotlivým službám.
Jedná se o ukazatel, který měří, jak často se vám daří řešit problémy zákazníků na první pokus. Je důležité udržovat toto číslo co nejvyšší, protože snižuje pracovní zátěž vašeho týmu a zároveň buduje spokojenost a důvěru zákazníků.
Doba, za kterou odpovíte na zákaznický ticket. Udržet toto číslo na nízké úrovni je velmi důležité, protože dlouhá doba odpovědi může vést k frustraci klientů, což přispívá k vyššímu počtu tiketů.
Metrika, která měří, jak jsou vaši klienti spokojeni s pomocí, kterou jim váš tým poskytuje. Loajalita zákazníků se buduje, když hodnocení agentů zůstává vysoké, stejně jako množství doporučení, která udělají.
To je dobrý ukazatel kvality služeb. Pomocí softwaru pro průzkum se můžete klientů zeptat, jak jsou spokojeni s vaší reakční dobou, znalostmi a celkovými službami. Pokud je skóre spokojenosti nízké, budete muset zjistit, co je příčinou problému, předvídat vývoj a provést změny.
NPS je ukazatel, který měří loajalitu klientů na základě otázky “Jaká je pravděpodobnost, že doporučíte naši společnost svému příteli nebo kolegovi?”. Pomocí NPS můžete sledovat pokrok v úsilí o zlepšování kvality vašeho helpdesku.
Procento klientů, kteří ve vašem průzkumu odpověděli na otázku s hodnocením 1 nebo 2 (z 10). Vysoké procento negativních odpovědí obvykle naznačuje, že existují oblasti, ve kterých je třeba váš helpdesk zlepšit. Prozkoumání a řešení těchto problémů zvýší spokojenost zákazníků a sníží počet přijatých ticketů.
Jedná se o procento vyřešených tiketů. Pomocí této metriky můžete sledovat pokrok svého týmu a identifikovat oblasti, kde je třeba motivovat agenty, více školit nebo poskytnout zdroje.
Procento zákazníků, kteří vás kontaktovali více než jednou. Podle této metriky můžete identifikovat klienty, kteří mají problémy, které se nepodařilo vyřešit, a potřebují další pomoc.
Metrika, která měří, kolik odpovědí je potřeba k vyřešení tiketu. Toto číslo je důležité, protože vám pomůže identifikovat tikety, jejichž vyřízení trvá déle, než by mělo. Prozkoumání a řešení těchto problémů zvýší produktivitu vašeho týmu.
Metrika vyřešených problémů je počet vyřešených tiketů. Můžete také sledovat pokrok svého týmu a určit úroveň služeb.
Celkový počet chatů nebo hovorů, které jsou předány jinému týmu. Znalost tohoto čísla vám umožní zjistit, kde je třeba zlepšit metody distribuce hovorů. Můžete si také nechat distribuci chatu provádět automaticky.
Chcete-li zkontrolovat kvalitu práce oddělení pomoci, měli byste také zkontrolovat recenze. Reagujte na všechny názory a odpovídejte na všechny nalezené otázky. Ujistěte se, že vždy kontrolujete, reagujete, odpovídáte a řešíte.
Neocenitelný nástroj pro vyhodnocování zákaznické zkušenosti. Mystery hovory umožňují společnostem přesně analyzovat, jakým způsobem vítají a pomáhají klientům, když do firmy zavolají. Tyto údaje lze následně využít ke zlepšení služeb v první linii, školení nezkušených agentů a sledování dalších zlepšení.
Start by checking for proper ticket documentation and resolving tickets in a timely manner. Train your staff to provide the best solution for customers’ issues while complying with company procedures and policies. Don’t forget to monitor your agents’ performance and review help desk tickets.
Yes, you can download our help desk quality assurance checklist PDF.
We recommend using the help desk quality assurance checklist at least monthly. However, you may find that certain items on the list need to be checked more or less often depending on your business needs.
Some methods of customer service quality assurance include: quality assurance audits, mystery calls, surveys and employee self-assessments.
A help desk quality assurance agent assists with evaluating the performance of others. They may also perform tasks such as training new employees, performing audits as well as providing feedback to employees about their performance.
The most essential are communication and conversational skills to get your point across effectively. Other than those, knowledgeable about a products and services offered by the company analytical skills, and soft skills are among the most important ones to have.
To measure the impact of help desk quality assurance, you can use metrics such as productivity, first call resolution, average response time and customer satisfaction. For more, check out the second part of the checklist: ‘How to manage the performance of your help desk’.
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Kontrolní seznam pro práci na dálku
Objevte osvědčené tipy pro úspěšnou práci na dálku! Naučte se efektivně řídit svůj tým z domova, plánovat schůzky, zajišťovat bezpečnost a podporovat firemní kulturu. Získejte zdarma průvodce pro optimalizaci vzdálené práce.
Kontrolní seznam vstupní stránky
Optimalizujte své vstupní stránky pro více konverzí s naším kontrolním seznamem! Zahrnuje vše od tvorby obsahu a navigace po produktová videa a srovnávací tabulky. Zjistěte, jak maximalizovat konverze a získat více zákazníků efektivně a snadno.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team