Kontrolní seznam helpdesku pro úspěšné nastavení obsahuje tipy na organizaci týmu, nastavení komunikačních kanálů, definování SLA a práci s e-mailovými šablonami. Pomocí LiveAgent je snadné nastavit helpdesk pro prvotřídní zákaznickou zkušenost.
Organizujete a provozujete vlastní helpdesk? Zde je obsáhlý seznam věcí, které je třeba udělat a nepřehlédnout.
Dobře organizovaný helpdesk je základem dobrého oddělení podpory, které zlepšuje spokojenost zákazníků a zvyšuje jejich loajalitu.
Kontrolní seznam oddělení pomoci je přehledem toho, co je třeba udělat, aby oddělení pomoci fungovalo bez problémů. Je to neocenitelný nástroj při vytváření nebo správě nového helpdesku, který umožňuje ujistit se, že byly splněny všechny důležité úkoly.
Helpdesk je nezbytný pro každou velkou i malou firmu. Umožňuje zákazníkům a klientům snadno se spojit se zákaznickým servisem a získat pomoc při řešení jakýchkoli problémů, se kterými se mohou setkat.
Je to základní nástroj pro podniky, které:
Nejprve si musíte položit otázku, čeho chcete pomocí oddělení pomoci / helpdesku dosáhnout.
Bez stanovení konkrétních cílů a kontroly, zda jsou plněny, bude obtížné měřit úspěšnost vašeho helpdesku.
Cíle by měly být měřitelné, časově omezené a realistické. Čím podrobnější jsou, tím lépe. Např: “Chci, aby můj tým helpdesku vyřešil 95 % dotazů do 24 hodin”.
Vypracujte cíle pro oddělení služeb zákazníkům jako celek a také pro každého jednotlivce. Začněte s velkými cíli a pak se je snažte rozdělit na menší – díky tomu se budete svým cílům stále více přibližovat.
Stanovením konkrétních cílů váš tým pracuje na dosažení stanovených cílů, místo aby jen “dělal svou práci” bez přímého cíle, který za tím stojí. To bude vaše zaměstnance motivovat a udrží je v povědomí o tom, co se od nich očekává.
Cíle by měly být dosažitelné, proto je lepší mít o něco nižší cíle a pokaždé je splnit, než nesplnit nereálné cíle.
Jaké nástroje použít pro stanovení cílů?
Jakmile jsou stanoveny cíle vašeho helpdesku, je třeba vybrat software, který bude váš tým používat. K dispozici je mnoho různých typů helpdesk softwarů, proto je důležité najít ten, který vyhovuje potřebám vaší firmy.
Helpdesk software je nezbytný pro správu dotazů a stížností zákazníků. Umožňuje sledovat a monitorovat interakce se zákazníky a také ukládat veškerou komunikaci na jednom místě. Zefektivňuje a zefektivňuje vaši práci.
Software, který si vyberete, by měl:
Pokud v jednom týmu pracuje více lidí, je nezbytné vytvořit systém organizace komunikace a delegování úkolů.
Organizace týmu podle oddělení vám umožní efektivněji spravovat dotazy zákazníků. Zákazníci tak snáze najdou správného agenta, se kterým mohou mluvit, a komunikace bude efektivnější.
Je třeba uspořádat tým helpdesku do různých oddělení na základě jejich dovedností a odborných znalostí. Například “Zákaznická podpora”, “Prodej”, “Technická podpora” atd.
Každé oddělení by mělo mít svého vedoucího, který je zodpovědný za delegování úkolů na ostatní členy týmu a za zajištění včasného vyřízení všech dotazů zákazníků.
Agenti v rámci jednoho oddělení by měli být organizováni podle úrovně svých dovedností (neboli “seniority”). Důležité je také zavést jasné komunikační linky mezi odděleními, aby bylo možné rychle vyřešit případné problémy.
Abyste mohli svým zákazníkům poskytovat co nejlepší služby, potřebujete efektivní systém, který jim umožní kontaktovat vás v různých hodinách.
Stanovení pracovní doby umožňuje zákazníkům vědět, kdy od vás mohou očekávat odpověď. Pomůže to snížit počet dotazů, které přicházejí v noci nebo o víkendech, kdy není nikdo k dispozici, aby na ně odpověděl. Pracovní doba má také vliv na dodržování smluv SLA.
Musíte se rozhodnout, v jakých časech budou zákaznické dotazy vyřizovat agenti podpory, proto se podívejte, kdy vás zákazníci obvykle kontaktují. Nezapomeňte na časová pásma, pokud poskytujete služby mezinárodní podpory. Měli byste se také ujistit, že tyto hodiny jsou jasně viditelné na vašich webových stránkách a/nebo na kontaktní stránce.
Tip: pokud dostáváte dotazy mimo pracovní dobu, můžete zavést systém automatické odpovědi, který bude zákazníky informovat o tom, kdy od vás mohou očekávat odpověď.
Které nástroje použít pro definování pracovní doby?
Již jste se rozhodli a vybrali si softwarové řešení helpdesku, které splňuje vaše potřeby. Je na čase nastavit všechny jeho funkce a připravit jej pro zákaznickou podporu.
Dobře fungující systém helpdesku usnadňuje členům vašeho týmu podpory správu zákaznických dotazů a sledování jejich průběhu.
V závislosti na zvoleném softwaru se bude postup lišit. Nicméně některé věci, které určitě budete muset udělat, jsou následující:
Nemůžeme vám říct, jak vypadá implementace helpdesku u každého poskytovatele, ale můžeme vám říct, jak to udělat se službou LiveAgent. Nastavení tohoto helpdesku je poměrně jednoduché a netrvá příliš dlouho, než jej začnete používat.
Portál podpory LiveAgent vám to objasní – stačí: přidat uživatele, nastavit e-mail, připojit se k vlastní poštovní schránce, přidat tlačítko live chatu na web, připojit stránky na sociálních sítích, nastavit zákaznický portál a call centrum a to je vše – můžete začít.
Jaké nástroje použít pro nastavení helpdesku?
To jsou kanály, jejichž prostřednictvím můžete komunikovat se svými zákazníky.
Čím více způsobů, kterými se mohou vaši zákazníci spojit, tím lepší pocit budou mít ze své zkušenosti s vaší značkou nebo produktem. Dává jim to také pocit kontroly nad tím, jak chtějí komunikovat. Pokud je k dispozici pouze jedna možnost, pak nemusí mít takovou motivaci se ozvat, když se něco pokazí.
Musíte se rozhodnout, kterými kanály chcete své zákazníky oslovit, a podle toho je nastavit. Doporučujeme několik kanálů:
Pro každý komunikační kanál, který nabízíte (např. support@yourcompany.com, sales@yourcompany.com), můžete použít e-mailovou adresu.
Chcete-li zavést poštovní schránku jako svůj kanál, musíte nastavit poštovní server a nakonfigurovat jej pro jednotlivé typy e-mailů. Měli byste se také ujistit, že máte vyčleněno dostatečné místo pro uložení všech příchozích zpráv, aby se neztratily kvůli nedostatku volného místa. Upozorňujeme, že podpora pouze e-mailů má své nevýhody.
Pokud chcete svým zákazníkům nabídnout místo, kde mohou diskutovat o problémech souvisejících s produktem, můžete zřídit komunitní fóra např. na Facebooku. Za tímto účelem stačí vytvořit stránku vaší společnosti na Facebooku a přidat diskusní fórum. Pro zřízení fóra zákaznické podpory můžete využít i další sociální sítě (např. Twitter, LinkedIn).
Live chat je skvělý způsob, jak poskytovat zákazníkům podporu v reálném čase, a k jeho nastavení můžete použít aplikaci LiveAgent. Pokud chcete poskytovat zákaznickou podporu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, přemýšlejte o využití samoobslužných chatbotů, kteří budou se zákazníky hovořit a odpovídat na jednoduché otázky (např. “Jak si změním heslo?”). Lze je snadno rozšířit nebo snížit podle toho, kolik lidí v danou chvíli potřebuje podporu.
Pokud máte znalostní databázi, můžete přidávat články, které vysvětlují, jak používat vaše produkty, nebo řešit běžné problémy, což pomůže snížit počet dotazů, které přicházejí e-mailem nebo telefonicky. Dbejte však na to, aby články ve znalostní bázi byly aktuální, přesné a poskytovaly zákazníkům hodnotu.
Telefonickou podporu můžete nabízet v určitých denních hodinách, ale musíte se ujistit, že máte dostatek agentů zákaznického servisu, aby zvládli počet příchozích hovorů. Musíte také nastavit telefonní systém (např. VOIP) a software call centra pro efektivní správu hovorů (např. LiveAgent).
K poskytování služeb zákazníkům můžete využít také sociální média. Vzpomeňte si na Facebook messenger – poskytuje snadný způsob, jak vás mohou zákazníci kontaktovat. Jen se ujistěte, že monitorujete všechny příchozí zprávy, abyste mohli poskytnout včasnou pomoc.
Kontaktní formulář umožňuje zákazníkům zaslat své připomínky prostřednictvím online rozhraní. Zjednodušuje proces navázání kontaktu s vaší společností.
Kontaktní formulář na vašich webových stránkách umožňuje zákazníkům kontaktovat vás, aniž by museli zvedat telefon nebo posílat e-mail, což jim ušetří čas a problémy.
Musíte se rozhodnout, jaká pole má kontaktní formulář obsahovat: Jméno, e-mailovou adresu (nepovinné), zprávu atd.
Pokud nemáte znalosti programování, můžete použít nástroj, jako je Gravity Forms nebo Contact Form Seven ve WordPressu. Pokud je váš web postaven na jiné platformě, zeptejte se vývojářů, jak by pro vás tuto funkci implementovali.
Musíte se také rozhodnout, kde chcete, aby se kontaktní formulář na webu zobrazoval. Může být umístěn na stránce, například “Kontaktujte nás”, nebo vložen do postranního panelu či patičky.
Před zveřejněním kontaktního formuláře na webu se ujistěte, že jste jej otestovali. Měli byste se také ujistit, že e-mailová adresa spojená s formulářem funguje správně.
Při vytváření kontaktního formuláře pamatujte na to, že:
Než začnete přijímat dotazy zákazníků prostřednictvím komunikačních kanálů, musíte stanovit efektivní proces jejich vyřizování, například pomocí automatizovaného systému distribuce tiketů.
Pomůže vašim agentům rychleji reagovat a pracovat efektivněji.
LiveAgent a jeho pokročilé funkce ticketingu, které zefektivňují pracovní postup služeb podpory
Pomocí šablon e-mailů můžete rychle přidat příslušné informace do již připraveného návrhu a ušetřit tak čas.
Zjednodušují proces vytváření nových e-mailů, což šetří čas a usnadňuje odesílání více zpráv za sebou. Pomáhá také zajistit konzistentní značku ve všech e-mailových sděleních vaší společnosti.
Zákaznický servis vyžaduje, abyste byli schopni rychle reagovat na všechny dotazy a informovat své zákazníky v každé fázi.
Umožní vám informovat zákazníky o průběhu vyřizování jejich dotazů. Pomáhá také zvýšit spokojenost zákazníků tím, že je informuje o stavu jejich tiketů.
Musíte vědět, kdo má přístup k jakým informacím. To je obzvláště důležité, pokud jde o služby zákazníkům, protože chcete, aby role a odpovědnosti vašich zaměstnanců byly jasně definovány, aby nedocházelo k nejasnostem ohledně toho, kdo co dělá nebo jak spolu členové týmu komunikují.
Pomáhá zaměstnancům znát jejich limity a zabraňuje jim v přístupu k informacím, které nejsou oprávněni vidět.
SLA jasně definují, co mohou zákazníci očekávat a za co jsou poskytovatelé odpovědní, aby obě strany znaly důsledky jejich nedodržení.
Důsledkem je transparentnost a odpovědnost při jednání se zákazníky, kteří nejsou se službou spokojeni. Pomáhá také zabránit tomu, aby pracovníci zákaznického servisu dávali sliby, které nemohou dodržet.
Dohoda o úrovni služeb může zahrnovat a definovat mnoho interních cílů a metrik. Klíčová je rovnováha – příliš mnoho nebo příliš málo pravidel by mohlo poškodit obchodní vztahy, proto zvažte, kolik flexibility je třeba, aby všichni zúčastnění byli s dohodou SLA spokojeni.
Systém správy tiketů je důležitou součástí každého helpdesku, protože umožňuje sledovat, spravovat a přiřazovat tikety příslušným agentům. Poskytuje také historii všech interakcí, které proběhly mezi vaší společností a jednotlivými zákazníky.
Pomáhá agentům sledovat všechny otevřené a uzavřené tikety a rychleji řešit problémy. Poskytuje také historii všech interakcí, které proběhly mezi vaší společností a jejími zákazníky, takže se můžete poučit z minulých chyb a zlepšit své služby.
Věřte nám – postupem času bude stále obtížnější je všechny najednou zvládnout. Ale nebojte se, máme pro vás řešení.
Nejlepší možností je vybrat si software pro help desk, který nabízí vícekanálovou schránku pro správu různých kanálů na jednom místě. Díky takovému řešení můžete zpracovávat tikety z více kanálů (např. e-mail, chat, sociální média) a integrovat je do jedné jednotné schránky pro lepší přehlednost a rychlejší reakce.
Přesně to nabízí služba LiveAgent, kterou lze jednoduše nastavit a používat. Začít můžete během několika minut vytvořením nového účtu a přidáním e-mailové adresy. Bezplatná zkušební verze vám umožní vyzkoušet si ji před nákupem.
Abyste mohli službu helpdesk co nejlépe využít, měli byste zvážit její propojení s dalšími používanými aplikacemi.
Umožní vám spravovat všechny interakce se zákazníky na jednom místě, takže můžete snadněji sledovat a řešit problémy. Díky správě všech interakcí se zákazníky z jednoho rozhraní budete produktivnější.
Záleží na aplikacích, které chcete propojit. Některé aplikace, jako např.
LiveAgent a Zendesk, mají vestavěnou integraci s řadou dalších softwarů. Pokud pro vámi zvolenou aplikaci vestavěná integrace neexistuje, obvykle jsou k dispozici konektory, které vám to umožní.
Které nástroje použít pro integraci softwaru helpdesku s jinými aplikacemi?
Filtry umožňují uspořádat tipy podle priority. Pokud má například zákazník dotaz na stav svého účtu a agent potřebuje zkontrolovat, zda je či není zablokován, může si vyfiltrovat všechny otevřené tikety s tímto předmětem.
Filtry umožňují uspořádat tikety podle priority, aby agenti mohli snadno najít a vyřešit problémy. Díky tomu nebudou muset agenti procházet každý jednotlivý tiket, aby našli ten, který potřebují.
Záleží na helpdesk softwaru, který používáte. Některá softwarová řešení, jako je LiveAgent, umožňují vytvářet filtry zadáním klíčových slov (např. “stav účtu”). Filtry můžete vytvářet také ručně, což je užitečné, pokud si je chcete přizpůsobit nebo použít jinou sadu kritérií, než která jsou k dispozici v samotném softwaru.
Který nástroj použít pro vytváření filtrů?
Pravidla a pracovní postupy umožňují automatizovat určité aspekty služby helpdesk. Například pokud zákazník požaduje e-mailovou adresu pro obnovení hesla, automatická odpověď může tuto informaci automaticky poskytnout.
Automatizací určitých úloh můžete ušetřit čas, zvýšit rychlost odezvy a ponechat méně prostoru pro lidské chyby.
Postup se liší v závislosti na používaném softwaru, ale obvykle je poměrně snadný. Pokud si nejste jisti, jak vytvořit pravidla a pracovní postupy pro váš software helpdesku, podívejte se na výukové programy.
Automatizovaná pravidla se nejčastěji používají v systému LiveAgent k převodu tiketů do určitých oddělení, přidávání značek, označování tiketů jako spamu nebo jejich řešení.
Které nástroje použít pro vytvoření pravidel a pracovních postupů?
Problémy zákazníků jsou stále složitější, a proto může být pro agenty obtížné udržet si přehled o všech informacích. Znalostní databáze umožňuje vašim agentům řešit problémy samostatně, často tak, že sami najdou odpověď, aniž by museli kontaktovat jiné oddělení, nadřízeného apod.
Interní znalostní báze pomáhá týmům udržovat jednotný pohled na data zákaznické podpory a díky tomu rychleji řešit problémy. Usnadňuje také novým agentům, aby se dostali do tempa.
Pro konkrétní řešení potřebujete přehled o vlastních možnostech. Interní nebo veřejná znalostní báze, která obsahuje veškeré informace o produktech a procesech, je samoobslužná pro vaše zákazníky a zaměstnance.
Dobrá interní znalostní báze má několik klíčových vlastností:
Obvykle by školení mělo být naplánováno alespoň jednou ročně, ale zájemci by měli mít více možností. Pokud se však ve firmě změní něco, co by ovlivnilo práci pracovníků helpdesku, například nová aktualizace softwaru nebo změna zásad, pak je vhodné zvážit jejich proškolení raději dříve než později.
Školení pomáhá novým agentům seznámit se se zásadami a postupy společnosti a také s dovednostmi v oblasti služeb zákazníkům, které jsou potřebné k úspěšnému poskytování služeb helpdesku. Také snižuje fluktuaci zaměstnanců tím, že vytváří prostředí, ve kterém se lidé cítí ceněni, protože vědí, jak svou práci dělat dobře.
Můžete to udělat tak, že je necháte jeden nebo dva dny stínovat zkušeného agenta. Školení můžete také zařadit jako součást úvodního školení, když do týmu nastoupí někdo nový.
Pokud máte velký počet agentů, kteří potřebují školení všichni najednou, zvažte najmutí externího konzultanta, který se specializuje na dovednosti a postupy v oblasti zákaznických služeb, například na techniky řízení helpdesku nebo na to, jak jednat s obtížnými zákazníky.
Jaké nástroje použít pro školení vašeho týmu?
Hodnocení spokojenosti zákazníků umožňuje měřit, jak jsou vaši zákazníci spokojeni nebo nespokojeni se svou podporou.
Je to důležité pro každou organizaci poskytující služby, protože tato hodnocení vám mohou poskytnout nápady na zlepšení helpdesku. Také členové vašeho týmu mohou zjistit, jaké jsou jejich silné a slabé stránky.
Měli byste mít zaveden systém, který zákazníkům umožní zanechat zpětnou vazbu po každé interakci se zaměstnanci servisního oddělení, ať už po telefonu, nebo prostřednictvím e-mailu. Můžete také používat pravidelné průzkumy (např. jednou za čtvrtletí), v nichž se ptáte na obecnou úroveň spokojenosti v průběhu času a také na konkrétní otázky týkající se nedávných interakcí.
Po provedení těchto změn je důležité otestovat, zda vše funguje správně.
Poskytne vám to pohled na to, jak dobře vše dohromady funguje a co je možné zlepšit nebo změnit. Výsledkem je, že služby zákazníkům budou i nadále fungovat hladce, a to i přes případné úpravy, které je třeba v průběhu provést.
Jedním ze způsobů je spuštění beta verze, kterou používají jen někteří lidé. Jakmile pak vše otestují a schválí tito uživatelé, můžete ji uvolnit veřejně. Svůj help desk můžete otestovat také tak, že jej budete používat sami nebo o to požádáte někoho, kdo se na jeho tvorbě nepodílel.
Helpdesk není nikdy “hotový”. Musíte neustále hledat způsoby, jak jej vylepšit a jak zlepšit služby zákazníkům.
Zajistí, že váš tým bude vždy pracovat co nejlépe a poskytovat zákazníkům vynikající služby. Umožňuje vám také měřit, jak dobře změny fungují, abyste mohli pokračovat ve zlepšování.
Set goals and configure your help desk platform accordingly. Organize your support agents by department and determine the business hours during which they will be available. Create communication channels (such as a mailbox, community portal, knowledge base, social media accounts, and live chat) and a contact form. Integrate your help desk with other third-party apps and enable customer satisfaction ratings. Take a look at the checklist above to find out more.
The contact information of your customers, such as their names, email addresses, and phone numbers. Additionally, detailed information about the case (such as description and attachments), a list of tags associated with each ticket, its status, and priority level.
The ticket management system, communication channels, internal knowledge base, automation and integration. These five components work together to provide a smooth customer experience.
Provide them with detailed base documentation and video tutorials. You can conduct training sessions and offer additional training options for those who are interested.
There are many ways to implement a help desk system. You can use a software as a service (SaaS) model, which is the most popular option, or you can install the software on your own server. If you'd like to test a help desk software solution, check out LiveAgent. It's free to try and has the best customer support in the industry.
Vedoucí call centra denní kontrolní seznam
Denní kontrolní seznam vedoucího call centra od LiveAgent pomáhá udržovat pořádek a efektivitu. Zahrnuje kontrolu personálního obsazení, řízení týmu a zvládání neočekávaných událostí. Tento nástroj usnadňuje stanovení priorit, plánování úkolů a sběr zpětné vazby, což zvyšuje produktivitu a hladký průběh směn. Udržujte svůj tým na vrcholu s naším praktickým seznamem!
Kontrolní seznam pro práci na dálku
Objevte osvědčené tipy pro úspěšnou práci na dálku! Naučte se efektivně řídit svůj tým z domova, plánovat schůzky, zajišťovat bezpečnost a podporovat firemní kulturu. Získejte zdarma průvodce pro optimalizaci vzdálené práce.
Správa sociálních sítíí kontrolní seznam
Objevte kontrolní seznam pro správu sociálních sítí a staňte se ninjou sociálních médií! Zahrnuje vše od plánování příspěvků po sledování statistik, abyste získali více zapojení a sledovali konkurenci. Zvyšte efektivitu své správy sociálních sítí s naším průvodcem!
Marketingový audit kontrolní seznam
Zlepšete své marketingové aktivity s naším komplexním kontrolním seznamem marketingového auditu! Naučte se analyzovat trh, určit cílový trh, provést SWOT analýzu, a vytvořit efektivní marketingovou strategii. Ideální návod pro firmy, které chtějí pochopit své slabiny a posílit své silné stránky. Navštivte naši stránku a získejte přehledné kroky k úspěchu.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team