Kontrolní seznam standardů zákaznického servisu zahrnuje zásady, transparentnost, konzistentní zkušenosti a další klíčové body pro zajištění vysoké spokojenosti zákazníků.
Zákaznická podpora a služby jsou pro firmy, které denně jednají s klienty, klíčové, protože se zákazníky je třeba jednat správně.
Nezáleží na tom, jaký produkt nebo službu prodáváte: pokud není pro vaše zákazníky dostatečně dobrá, najdou si někoho jiného, od koho si ji koupí.
Pokud však budete dodržovat vysoké standardy zákaznického servisu a poskytovat svým klientům ty nejlepší možné služby, budou se k vám vracet.
Podívejte se na náš kontrolní seznam standardů zákaznického servisu, který vám pomůže nastavit jasné zásady pro vaše agenty a udržet služby na nejvyšší úrovni.
Pokud jde o poskytování zákaznické podpory, mnoho firem se potýká s problémem zachování konzistence. Důvodem je často nedostatek konkrétních pokynů pro pracovníky zákaznické podpory.
To může vést k nekonzistentnosti kvality nabízených služeb, což se v konečném důsledku projeví špatnou zkušeností zákazníků. Dobrým způsobem, jak s tímto problémem bojovat, je zavést kontrolní seznam standardů pro pracovníky podpory. který vám pomůže udržet vysokou kvalitu služeb a lze jej také použít v případě, že dojde k nedorozumění s klienty.
Dodržováním těchto pokynů může tým zákaznického servisu poskytovat klientům vysoce kvalitní služby. To je důležité zejména pro podniky s více pobočkami, aby byla zachována konzistence při poskytování služeb v každé pobočce. Pomůže to také zvýšit spokojenost zákazníků, což může vést k tomu, že se k vám v budoucnu vrátí.
Vedení může kontrolní seznam standardů služeb použít jako způsob kontroly kvality služeb poskytovaných podpůrným personálem. To jim pomůže identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a poskytne jim to představu o tom, jak dobře si jejich podnik vede.
Podívejme se, které oborové standardy zákaznického servisu by vaše firma měla splňovat, aby zajistila vysokou kvalitu poskytovaných služeb.
Je základem základních standardů zákaznického servisu. Měla by popisovat, jak bude vaše firma poskytovat podporu svým klientům. Ujasněte si postupy, které je třeba dodržovat při řešení případných stížností nebo dotazů.
Poskytuje vašim zaměstnancům jasný soubor pokynů, kterými se mají řídit při poskytování pomoci klientům. Díky tomu budou schopni poskytovat služby na konzistentní úrovni kvality a zaměstnancům usnadní řešení případných sporů.
Vaše zásady by měly obsahovat následující prvky:
Existuje celá řada nástrojů, které můžete použít pro správu zásad zákaznického servisu, včetně následujících:
Transparentní komunikace je důležitá pro vynikající služby zákazníkům. Zajišťuje, aby při každodenním jednání se zákazníky nedocházelo k nedorozuměním mezi vedením a pracovníky podpory.
Nedostatek transparentnosti mezi týmem podpory a vedením může vyvolat nedůvěru. To může ztížit komunikaci a negativně ovlivnit vaše hospodářské výsledky.
Můžete toho dosáhnout pravidelnými schůzkami mezi vedením a zaměstnanci. Obě strany tak mohou otevřeně sdílet veškeré novinky nebo obavy, které mohou mít, a udržovat otevřenou komunikaci.
Zákazníkům by měla být při kontaktu s podnikem poskytnuta jednotná úroveň informací.
Pomáhá zákazníkům důvěřovat vám. Mezi klienty, kteří se pokoušejí získat podporu, může dojít ke zmatku, pokud každý zaměstnanec chápe zásady společnosti jinak.
Existuje řada nástrojů, které můžete použít, např:
Velmi důležitou funkcí je přístupnost kontrolního seznamu standardů zákaznického servisu. Díky tomu se na něj mohou vaši zaměstnanci pohodlně podívat, kdykoli ho potřebují, a také jim usnadní dodržování pokynů uvedených v dokumentu.
Pokud standardy služeb zákazníkům nejsou snadno dostupné, je méně pravděpodobné, že se na ně zaměstnanci budou odvolávat, což může vést ke snížení kvality služeb. Může dojít ke zmatení pracovníků podpory.
Uložte je na vhodném místě, například ve sdílené složce ve firemní síti. Můžete je také zpřístupnit online nebo je dokonce vytisknout, aby zaměstnanci měli k dispozici fyzickou kopii, do které se mohou nahlédnout.
Jedním z hlavních cílů standardů zákaznických služeb je zajistit co nejkratší dobu odezvy. Ukazuje to, že vaší firmě na klientech záleží, že si jich váží a oceňuje je.
Rychlá průměrná doba odezvy je zásadní pro úroveň spokojenosti zákazníků. Prokazuje, že váš podnik respektuje čas svých zákazníků.
Můžete toho dosáhnout zavedením systému ticketingu nebo použitím softwaru pro help desk. To vám umožní sledovat průběh každého požadavku na podporu a pomůže vám to poskytovat rychlé odpovědi na všechny dotazy.
Pokud chcete, aby vaši zákazníci vnímali vaši firmu pozitivně, musíte brát ohled na jejich potřeby. Obsluha zákazníků je často prvním dojmem, který si lidé o vaší společnosti udělají, proto je důležité, aby byl dobrý.
Můžete stanovit standardy chování zaměstnanců a zajistit školení zaměřená na zdvořilost a dobré chování. Můžete také použít skripta pro obsluhu zákazníků.
Udržování pravidelného plánu výkonnosti týmu zákaznické podpory zajišťuje dodržování stanovených standardů.
Plány výkonnosti informují o strategiích a cílech společnosti. Pomáhají také zvýšit produktivitu a motivaci zaměstnanců a zajišťují, že jsou seznámeni s cíli společnosti.
Stanovte cíle a úkoly, které souvisejí s pracovním výkonem zaměstnanců. Pomocí hodnotících tabulek můžete sledovat jejich pokrok a identifikovat oblasti, které vyžadují zlepšení.
Je důležité mít pro své servisní pracovníky plán školení, aby byli neustále informováni o nejnovějších změnách.
Vaši agenti musí znát nejnovější vývoj. Program školení je pro vaše agenty nezbytný, aby mohli poskytovat spolehlivé a aktuální služby.
Určete, které oblasti je třeba zlepšit, a vytvořte na jejich základě plán školení. Můžete také stanovit cíle a úkoly, které zlepší výkonnost vašich agentů a zároveň je budou motivovat.
Analýza výsledků vám pomůže zjistit, které kampaně fungují dobře, které by bylo vhodné zlepšit a jak si jednotlivé marketingové kampaně vedou.
Abyste mohli činit informovaná rozhodnutí, je nutné zjistit, které marketingové metody jsou účinné.
Ujistěte se, že veškerá zpětná vazba je řádně zaznamenána (k tomu se skvěle hodí software CRM) , abyste ji mohli později analyzovat.
Sledujte analytiku svých webových stránek, abyste zjistili, kolik lidí je navštěvuje a jaké stránky si prohlížejí. To vám pomůže pochopit, jaký obsah je oblíbený a co je třeba zlepšit.
Porovnejte své výsledky s výsledky svých konkurentů – co dělají oni a co vy ne?
Mějte na paměti, že standardy zákaznické podpory podniku se často posuzují podle chování zaměstnanců k zákazníkům.
Pomáhá vašim zaměstnancům budovat pevné vztahy se zákazníky.
Spokojenost zákazníků lze zvýšit pomocí programu školení zaměstnanců, který se zaměřuje na komunikaci a chování zaměřené na zákazníka.
Zapojte své zaměstnance do návrhu procesu tvorby standardů zákaznických služeb a poskytněte jim profesionální školení.
Udržování pravidelného plánu výkonnosti týmu zákaznické podpory zajišťuje dodržování stanovených standardů.
Plány výkonnosti informují o strategiích a cílech společnosti. Pomáhají také zvýšit produktivitu a motivaci zaměstnanců a zajišťují, že jsou seznámeni s cíli společnosti.
Stanovte cíle a úkoly, které souvisejí s pracovním výkonem zaměstnanců. Pomocí hodnotících tabulek můžete sledovat jejich pokrok a identifikovat oblasti, které vyžadují zlepšení.
Je důležité mít pro své servisní pracovníky plán školení, aby byli neustále informováni o nejnovějších změnách.
Vaši agenti musí znát nejnovější vývoj. Program školení je pro vaše agenty nezbytný, aby mohli poskytovat spolehlivé a aktuální služby.
Určete, které oblasti je třeba zlepšit, a vytvořte na jejich základě plán školení. Můžete také stanovit cíle a úkoly, které zlepší výkonnost vašich agentů a zároveň je budou motivovat.
Analýza výsledků vám pomůže zjistit, které kampaně fungují dobře, které by bylo vhodné zlepšit a jak si jednotlivé marketingové kampaně vedou.
Abyste mohli činit informovaná rozhodnutí, je nutné zjistit, které marketingové metody jsou účinné.
Ujistěte se, že veškerá zpětná vazba je řádně zaznamenána (k tomu se skvěle hodí software CRM) , abyste ji mohli později analyzovat.
Sledujte analytiku svých webových stránek, abyste zjistili, kolik lidí je navštěvuje a jaké stránky si prohlížejí. To vám pomůže pochopit, jaký obsah je oblíbený a co je třeba zlepšit.
Porovnejte své výsledky s výsledky svých konkurentů – co dělají oni a co vy ne?
Aby vaši zákazníci měli pozitivní zkušenost a stali se opakovanými zákazníky, jsou přesnost a pozornost věnovaná detailům zásadními faktory.
Pokud jsou vaši zaměstnanci milí a prokazují dochvilnost, zákazníci budou vaši firmu vnímat pozitivněji.
Můžete použít nástroje, jako je helpdeskový software LiveAgent, a pečlivě sledovat všechny interakce se zákazníky. Všechny dotazy zákazníků jsou navíc přístupné z jediné univerzální schránky. Díky tomuto systému nic nepřehlédnete. Vaši zaměstnanci mohou také využívat skripty pro obsluhu zákazníků se všemi podrobnými informacemi, které potřebují.
Klienti dávají přednost tomu, aby jim bylo na jejich žádost doručeno ihned. Nejlepším řešením by bylo mít někoho, kdo by byl k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chatu a okamžitě odpovídal na dotazy zákazníků, ale samozřejmě to není vždy možné. Také báze znalostí je dobrým způsobem, jak umožnit zákazníkům řešit problémy samostatně.
Pokud poskytujete responzivní služby, můžete si být jisti, že jakékoli dotazy nebo problémy budou řešeny okamžitě. Pokud zákazník nedostane odpověď, může to u něj vyvolat pocit, že je ignorován nebo že pro společnost není důležitý.
Poskytněte uživatelům snadný způsob, jak se s vámi spojit (například e-mailovou adresu), a ujistěte se, že tento kanál vždy někdo sleduje. Nejlepší je mít k dispozici vícekanálovou podporu protože ta umožňuje zákazníkovi komunikovat s oddělením technické pomoci prostřednictvím více komunikačních kanálů. Mnoho zákazníků dává přednost kontaktování call centra nebo chatu, aby mohli rychle vyřešit své problémy.
Rychlost odezvy znamená také odpovídání na všechny stížnosti zákazníků.
Ujistěte se, že máte zaveden systém pro sledování dotazů a stížností zákazníků. Můžete tak sledovat případné problémy nebo pokrok u jednotlivých zákazníků. K tomu se skvěle hodí software, jako je helpdesk LiveAgent.
V posledních několika letech se umělá inteligence stala oblíbeným řešením.
Nabízí řadu výhod, včetně schopnosti vyřídit více dotazů najednou a schopnosti poskytnout zákazníkům zkušenost podobnou lidské.
Umělou inteligenci můžete do svého oddělení zákaznické podpory implementovat pomocí virtuálních asistentů a různých integrací se schopností strojového učení. To vám umožní poskytovat výjimečnou úroveň zákaznické podpory a také to pomůže snížit pracovní zátěž vašich pracovníků podpory.
Automatizace zákaznického servisu je nedílnou součástí poskytování vysoce kvalitní podpory. Zvyšuje efektivitu práce vašich zaměstnanců. Opakující se úlohy, které lze definovat pomocí kritérií, lze provádět automaticky.
Používání nástrojů pro automatizaci pomáhá efektivněji řídit interakci se zákazníky. Díky němu bude proces méně časově náročný pro vás i pro vaše zákazníky. Využití automatizačních pravidel je výhodné při vysokém počtu ticketů. Umožňuje méně prostoru pro lidské chyby a zlepšuje dobu odezvy.
Nástroje pro automatizaci můžete využít k následujícím úkolům:
Očekávání zákazníků jsou na nejvyšší úrovni, ale lze je udržet pod kontrolou pomocí manažerských postupů.
Potřeby zákazníků můžete lépe uspokojit, pokud budete mít jejich očekávání pod kontrolou. Kdykoli nesplníte očekávání zákazníků, mohou být nespokojeni. Vždy se snažte poskytovat co nejlepší služby, ale neslibujte to, co nemůžete splnit.
Naslouchejte potřebám svých zákazníků a poté jim nastíněte, co je a co není součástí vašich standardů služeb. Buďte přímí a upřímní, místo abyste přeceňovali své možnosti. Pokud je to možné, buďte flexibilní, ale ujistěte se, že váš tým zákaznických služeb dokáže požadavek vyřídit.
Mějte na paměti, že standardy zákaznické podpory podniku se často posuzují podle chování zaměstnanců k zákazníkům.
Pomáhá vašim zaměstnancům budovat pevné vztahy se zákazníky.
Spokojenost zákazníků lze zvýšit pomocí programu školení zaměstnanců, který se zaměřuje na komunikaci a chování zaměřené na zákazníka.
Zapojte své zaměstnance do návrhu procesu tvorby standardů zákaznických služeb a poskytněte jim profesionální školení.
Udržování pravidelného plánu výkonnosti týmu zákaznické podpory zajišťuje dodržování stanovených standardů.
Plány výkonnosti informují o strategiích a cílech společnosti. Pomáhají také zvýšit produktivitu a motivaci zaměstnanců a zajišťují, že jsou seznámeni s cíli společnosti.
Stanovte cíle a úkoly, které souvisejí s pracovním výkonem zaměstnanců. Pomocí hodnotících tabulek můžete sledovat jejich pokrok a identifikovat oblasti, které vyžadují zlepšení.
Je důležité mít pro své servisní pracovníky plán školení, aby byli neustále informováni o nejnovějších změnách.
Vaši agenti musí znát nejnovější vývoj. Program školení je pro vaše agenty nezbytný, aby mohli poskytovat spolehlivé a aktuální služby.
Určete, které oblasti je třeba zlepšit, a vytvořte na jejich základě plán školení. Můžete také stanovit cíle a úkoly, které zlepší výkonnost vašich agentů a zároveň je budou motivovat.
Analýza výsledků vám pomůže zjistit, které kampaně fungují dobře, které by bylo vhodné zlepšit a jak si jednotlivé marketingové kampaně vedou.
Abyste mohli činit informovaná rozhodnutí, je nutné zjistit, které marketingové metody jsou účinné.
Ujistěte se, že veškerá zpětná vazba je řádně zaznamenána (k tomu se skvěle hodí software CRM) , abyste ji mohli později analyzovat.
Sledujte analytiku svých webových stránek, abyste zjistili, kolik lidí je navštěvuje a jaké stránky si prohlížejí. To vám pomůže pochopit, jaký obsah je oblíbený a co je třeba zlepšit.
Porovnejte své výsledky s výsledky svých konkurentů – co dělají oni a co vy ne?
1. Courtesy: being polite and courteous to your customers at all times will help to create a positive image of your business. 2. Efficiency: customer support is often the first impression that people have of your company, so it's important to make sure that it's a good one. Customer satisfaction: provide your customers with a service that they are happy and satisfied with.
Self-serve: customers resolve issues themselves. Live: customer service transactions are performed by a live agent. Web-based: customers interact with the company via the website or a chatbot. Community: customer service is delivered through e.g. social media channels.
Provide your employees with effective training and support and set high standards for their behavior and interactions with clients. Use performance plans to help motivate your staff and to keep them up-to-date with the latest changes and developments. Improve your agents’ knowledge and skills. Make sure they understand your organization's goals and objectives.
It is a tool that can be used to measure the effectiveness of your customer service department. It consists of three elements: customer satisfaction, customer loyalty, and customer retention.
They are a set of guidelines to be followed by all employees when providing support to clients. Customer service agents should be polite, helpful, and professional at all times. They should also make every effort to resolve any complaints or queries that customers may have.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs.
Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs. Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Kontrolní seznam dovedností v oblasti služeb zákazníkům
Jaký typ člověka byste měli být, abyste mohli pracovat v zákaznickém servisu? Jaké dovednosti byste měli mít? Pomocí tohoto kontrolního seznamu dovedností v oblasti zákaznického servisu zjistíte, zda se pro tuto práci hodíte.
Co dělá zákaznický servis skvělým?
Objevte tajemství skvělého zákaznického servisu na naší stránce! Naučíte se klíčové vlastnosti a získáte inspiraci z příkladů od Ritz-Carlton, Amazon či Zappos. Zjistěte, proč je kvalita služeb nezbytná pro dlouhodobou úspěšnost a jak ji dosáhnout. Vyzkoušejte platformu LiveAgent zdarma a získejte náskok před konkurencí!
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team