Kontrolní seznam dovedností pro zákaznický servis zahrnuje klíčové schopnosti jako empatii, aktivní poslouchání, pozitivní přístup a řešení problémů. Tyto dovednosti jsou nezbytné pro poskytování kvalitní podpory a zvyšování loajality zákazníků.
Bez ohledu na obor, ve kterém pracujete, je poskytování vynikajících služeb zákazníkům základem vašeho úspěchu. Poskytneme vám kontrolní seznam základních dovedností v oblasti zákaznického servisu, které by si měl každý podnikatel osvojit. Tyto dovednosti vám pomohou poskytovat špičkovou podporu a zvýšit loajalitu zákazníků.
Vzhledem k velké konkurenci v každém oboru je více než kdy jindy důležité, aby se vaši zákazníci cítili ceněni a oceňováni.
Kontrolní seznam je skvělý způsob, jak zajistit, abyste nezapomněli na žádnou ze základních dovedností v oblasti služeb zákazníkům. Může být také užitečný při nástupu nových zaměstnanců zákaznického servisu nebo pro účely školení.
Pro mnohé je navazování kontaktů s lidmi a poskytování vynikajících služeb zákazníkům přirozeným instinktem, ale pro jiné to může vyžadovat určitý čas a praxi. A právě zde se hodí kontrolní seznam dovedností v oblasti zákaznického servisu, který vám poskytne vodítko, podle něhož můžete postupovat, abyste nevynechali žádný detail.
majitelé podniků
Ujistěte se, že vaše dovednosti v oblasti zákaznického servisu jsou na vysoké úrovni. Jste přece tváří své společnosti. Kontrolní seznam dovedností v oblasti zákaznického servisu vám pomůže identifikovat oblasti, ve kterých se vy a váš tým potřebujete zlepšit.
pracovníci zákaznického servisu
Vaším úkolem jako pracovníka zákaznického servisu je zajistit, aby byli zákazníci spokojeni. Musíte mít vynikající komunikační dovednosti a schopnost zachovat klid pod tlakem. Měli byste také umět řešit problémy a myslet pohotově.
vedoucí týmů
Jako vedoucí týmu jste povinni dohlížet na to, aby váš tým poskytoval vynikající služby zákazníkům. Budete muset jít příkladem a zajistit školení pro členy svého týmu zákaznických služeb. K tomu vám může pomoci kontrolní seznam dovedností v oblasti zákaznického servisu.
Schopnost jasně a efektivně komunikovat je jednou z nejdůležitějších dovedností v oblasti služeb zákazníkům.
Pomáhají vám lépe komunikovat. To je důležité zejména v podnikání, kde je jasná komunikace klíčová. Řečnické dovednosti vám také pomohou budovat vztahy a sítě, což vám může pomoci v kariérním postupu.
Prvním krokem by mělo být zjištění vašich slabých stránek. S čím máte problémy, pokud jde o mluvení? Dělá vám potíže navázat oční kontakt? Stydíte se a je vám nepříjemné mluvit před lidmi?
Jakmile pochopíte, na čem musíte zapracovat, můžete začít trénovat. Dobrým způsobem, jak zlepšit své řečnické dovednosti, je najít si příležitosti k veřejnému vystupování. Měli byste také získat zpětnou vazbu od ostatních.
Empatie je schopnost chápat a sdílet pocity druhých, takže je nezbytnou součástí poskytování vynikajících služeb zákazníkům.
Je velmi důležité umět se vcítit do zákazníků, protože tím dáváte najevo, že vám záleží na jejich zkušenostech. Když se dokážete do někoho vcítit, pomáhá to budovat důvěru a vztah. Empatie vám může pomoci řešit konflikty a pochopit potřeby zákazníků.
Jednoduše se zkuste vžít do situace svého zákazníka. Co právě prožívají? Jaké jsou jejich potřeby a přání? Jakmile si na tyto otázky odpovíte, bude pro vás snazší pochopit jejich úhel pohledu.
Které nástroje můžete použít, abyste byli více empatičtí?
Jednou z nejpotřebnějších dovedností v oblasti služeb zákazníkům je schopnost zachovat klid pod tlakem.
Při jednání s lidmi vždy existuje možnost, že vás něco vyvede z míry. Ujistěte se, že situaci zvládnete s klidem.
Identifikujte své spouštěče. Co vás vytočí a způsobí, že se přestanete ovládat? Jakmile budete vědět, jaké jsou tyto spouštěče, můžete pracovat na tom, abyste se jim vyhnuli nebo je řešili kontrolovanějším způsobem.
Aktivní naslouchání je proces, při kterém věnujeme velkou pozornost tomu, co někdo říká, a vhodně na to reagujeme.
Ukazuje, že vám záleží na zákaznících a jejich zkušenostech. Díky aktivnímu naslouchání jste schopni porozumět potřebám svých zákazníků a poskytnout jim lepší služby.
Vždy věnujte pozornost tomu, co druhá osoba říká, tím, že navážete oční kontakt, nepřerušujete ji a snažíte se porozumět tomu, co říká. Parafrázujte to, co jste slyšeli, abyste se ujistili, že jste správně porozuměli, a ukázali druhé osobě, že pozorně nasloucháte.
Díky jasným komunikačním dovednostem mohou být agenti produktivnější a spokojenější se svými výsledky.
Komunikace se zákazníky vyžaduje jasný přístup, aby nedocházelo k nedorozuměním. Schopnost efektivně komunikovat ukazuje, že jste sebevědomí a kompetentní, což může mít vliv na loajalitu zákazníků.
Všímejte si svého tónu hlasu – je uctivý a profesionální? Používejte jasný a stručný jazyk a vyhněte se používání žargonu nebo slangu, který by mohl být pro zákazníka matoucí. Dalším tipem je zpomalit řeč, aby vám lépe rozuměli.
Které nástroje můžete použít pro srozumitelnou komunikaci?
Pro jasnou a přesnou komunikaci se zákazníky prostřednictvím zpráv psaných na stroji jsou vyžadovány výjimečné schopnosti psaní.
Vaše komunikace se zákazníky by měla být přesná a srozumitelná. To znamená věnovat čas správnému pravopisu slov a používání správné gramatiky.
Dbejte na to, abyste si před odesláním všech sdělení se zákazníky zkontrolovali jejich správnost.
Které nástroje můžete použít pro zlepšení svých dovedností psaní?
Díky pozitivnímu jazyku mohou pracovníci zákaznického servisu vytvořit pro zákazníka pozitivnější zážitek.
Používání pozitivního jazyka ukazuje, že jste přátelští a vstřícní. Zákazníci se díky němu také cítí příjemněji a povzbuzuje je, aby s vámi i nadále obchodovali.
Při komunikaci se zákazníky se vědomě snažte vyhýbat negativitě. Například místo věty “Omlouvám se za nepříjemnosti” můžete říci “Děkuji vám za trpělivost”. Snažte se vyhýbat negativním slovům, jako je “ne” nebo “nemůžu”.
Které nástroje můžete použít pro zlepšení své schopnosti používat pozitivní jazyk?
Díky dovednostem v oblasti řešení problémů je možné přijít na kloub problémům zákazníků.
Dovednosti řešení problémů umožňují agentům rychle a efektivně identifikovat a řešit problémy zákazníků. Mohou pomoci minimalizovat dopad problému na zákazníka a zvýšit jeho spokojenost.
Když se setkáte s problémem zákazníka, věnujte čas kladení otázek a pochopení příčiny problému. To vám umožní přijít s řešením, které bude efektivní a uspokojí zákazníka. Scénáře řešení problémů můžete také procvičovat se svým týmem.
Pozitivní přístup je pro pracovníka zákaznického servisu klíčem nejen k poskytování vynikajících služeb, ale také k tomu, aby byl ve své práci spokojený a šťastný.
Váš přístup může mít velký vliv na způsob, jakým komunikujete se zákazníky. Pokud jste přátelští a optimističtí, zákazníka to uklidní. Pozitivní přístup vám může zpříjemnit práci a zabránit vyhoření, což je v tomto odvětví důležité.
Můžete začít tím, že se několikrát zhluboka nadechnete a usmějete. Může se to zdát jako maličkost, ale může to pomoci změnit vaše myšlení a zlepšit náladu. Snažte se najít pozitiva v každé interakci se zákazníky, dokonce i v těch obtížných. Udělejte si čas na sebe mimo práci, abyste si odpočinuli a načerpali nové síly.
Které nástroje můžete použít pro zlepšení svého přístupu?
Zatímco některé problémy se zákaznickým servisem lze vyřešit snadno, jiné mohou být složitější. Pracovníci zákaznického servisu by měli být přizpůsobiví a flexibilní v přístupu.
Agenti zákaznické podpory musí být schopni přizpůsobit svůj přístup na základě potřeb zákazníka. To může znamenat schopnost zvládnout obtížné zákazníky nebo více úkolů najednou.
Nic zde nefunguje lépe než nácvik řešení různých typů problémů zákazníků. Díky tomu budete lépe připraveni na vše, co se objeví. Snažte se zachovat klid, když věci nejdou podle plánu.
Které nástroje můžete využít, abyste byli přizpůsobiví a flexibilní?
V mnoha případech zákazníci nemusí mít jasnou představu o problémech, se kterými se potýkají, ani o tom, jak je vyřešit. Pracovníci zákaznického servisu musí být trpěliví při vysvětlování řešení a pomáhat zákazníkovi v průběhu procesu.
Umožňuje agentům věnovat zákazníkům čas a ujistit se, že zákazníci pochopili problém a jeho řešení. Zabraňuje také tomu, aby byli ze zákazníků frustrovaní, což může vést k poskytování nekvalitních služeb.
Procvičujte si dovednosti aktivního naslouchání a empatie. Porozumět potřebám zákazníka znamená věnovat pozornost tomu, co říká. Snažte se při interakci se zákazníkem nespěchat.
Které nástroje můžete použít, abyste měli více trpělivosti?
Čtení emocí druhých je mezi pracovníky zákaznického servisu často nedoceněnou dovedností.
Umožňuje agentům lépe porozumět potřebám zákazníků a způsobu řešení jejich problémů. Pomáhá jim také zachovat klid v obtížných situacích a zabránit tomu, aby se na zákazníky rozzlobili nebo je frustrovali.
Snažte se ustoupit od interakce se zákazníky a pochopit jejich emoce. Vžijte se do jejich situace a pochopte jejich situaci.
Které nástroje můžete použít pro zlepšení své emoční inteligence?
Pracovníci zákaznického servisu musí být schopni efektivně hospodařit s časem, zejména při vyřizování více požadavků.
Umožňují agentům vyřizovat více než jednu interakci se zákazníkem najednou. Zákazníci tak nemusí dlouho čekat na vyřešení problému.
Vytvořte si časový rozvrh, který vám určí, kdy budete k dispozici pro přijímání zákaznických hovorů nebo odpovídání na e-maily. Snažte se tento rozvrh co nejpřesněji dodržovat a používejte k tomu nástroje pro sledování času. Pokud se vyskytne problém, který vyžaduje více času, než máte k dispozici, informujte o tom zákazníka a sdělte mu odhadovanou dobu řešení.
Je také dobré investovat do softwaru helpdesku s pokročilým systémem ticketingu. Pomocí nástrojů, jako je LiveAgent, mohou být agenti produktivnější a efektivněji organizovat svou práci.
Bez ohledu na to, jak dobré jsou vaše dovednosti v oblasti služeb zákazníkům, vždy je co zlepšovat.
Pracovníci zákaznických služeb by se nikdy neměli přestat učit a rozvíjet ve svém oboru. Jelikož se jedná o neustále se měnící odvětví, ve kterém se neustále objevují nové technologie a osvědčené postupy, měli by se agenti vždy snažit zlepšovat.
Dávejte si upřímnou zpětnou vazbu. Věnujte nějaký čas identifikaci oblastí, na kterých potřebujete zapracovat, a vytvořte si plán, jak tyto dovednosti zlepšit. Zapojte se do online komunit a fór týkajících se služeb zákazníkům, účastněte se diskusí a učte se od ostatních. Čtěte články a příspěvky na blozích týkající se oboru a pokud možno navštěvujte školení nebo semináře.
Pracovníci zákaznického servisu musí dobře rozumět produktům a službám, které poskytují.
Pokud agenti dobře nerozumí produktům nebo službám, které podporují, nebudou efektivně řešit problémy zákazníků.
Pokud ještě nejste obeznámeni s nabízenými produkty nebo službami, začněte tím, že si přečtete dokumentaci. Vyzkoušejte si produkty nebo služby sami používat, abyste lépe pochopili, jak fungují.
Které nástroje můžete použít pro zlepšení svých znalostí o produktech a službách?
Klíčovou dovedností, kterou by měl pracovník zákaznického servisu mít, je schopnost porozumět mezi řádky.
Zástupci zákaznického servisu, kteří neumějí číst v lidech, mohou mít problémy s poskytováním co nejlepších služeb klientům.
Nejlepším způsobem, jak zlepšit svou schopnost číst zákazníky, je být aktivní v komunikaci s klienty. Věnujte pozornost tomu, co zákazník říká, a to jak verbálně, tak neverbálně. V případě potřeby můžete také požádat o vysvětlení.
Orientace na cíl může pracovníkům zákaznického servisu pomoci soustředit se na poskytování co nejlepších služeb zákazníkům.
Pokud agenti nejsou orientováni na cíl, mohou se snadno rozptýlit a nebýt tak produktivní. Pokud nemají žádné cíle, na kterých by mohli pracovat, mohou také časem ztratit motivaci.
Stanovte si realistické cíle a pak pracujte na jejich dosažení. Sledujte svůj pokrok, abyste viděli, jak daleko jste se dostali a co je ještě třeba udělat. Oslavujte své úspěchy, ať už jsou jakkoli malé, abyste si udrželi motivaci.
Které nástroje můžete využít k tomu, abyste se orientovali na cíle?
Díky důvěře mohou pracovníci zákaznického servisu efektivně zvládat interakce se zákazníky.
Pokud agenti nemají sebedůvěru, mohou se při interakci se zákazníky cítit přetížení nebo vystresovaní a působit váhavě nebo nejistě.
Nejlepším způsobem, jak si zvýšit sebevědomí, je trénink. Najděte si přítele nebo člena rodiny, který vám pomůže sehrát různé scénáře obsluhy zákazníků. Pokud ne, zkuste si to nacvičit před zrcadlem.
Měli byste také sledovat novinky a osvědčené postupy v oboru. Tak budete při jednání se zákazníky lépe připraveni.
Které nástroje můžete použít pro získání sebevědomí?
Existuje mnoho nástrojů a zdrojů, které vám mohou pomoci učit se a růst.
Přečtěte si knihy a články
Čtení knih a článků o službách zákazníkům vám pomůže pochopit různé typy zákazníků, se kterými se můžete setkat, a jak nejlépe vyhovět jejich potřebám. Mohou vám také poskytnout užitečné tipy, jak jednat s obtížnými zákazníky a řešit případné spory.
Sledujte videa a tutoriály
Díky tomu se naučíte správně řešit stížnosti a dotazy zákazníků. Můžete se také naučit, jak být zdvořilí a slušní při řešení problémů zákazníků. Kromě toho se můžete dozvědět více o produktu a být si jistější svými znalostmi.
Účast na workshopech a vzdělávacích seminářích
Existuje mnoho různých metod, jak rozvíjet mezilidské dovednosti, ale jednou z nich je návštěva workshopů nebo seminářů. Nabízejí strukturovanější prostředí pro učení než pouhé čtení článků nebo sledování videí online. Navíc se můžete učit od odborníků, kteří mají v dané oblasti dlouholeté zkušenosti.
Absolvování školení vám pomůže naučit se jednat s obtížnými zákazníky, řešit stížnosti a poskytovat vynikající služby zákazníkům. Dozvíte se také o nejnovějších trendech a technikách v oblasti zákaznického servisu, abyste mohli zůstat o krok napřed.
Dobrovolnictví nebo stáž v oblasti služeb zákazníkům
Práce dobrovolníka nebo stážisty v zákaznickém servisu vám může pomoci rozvinout vaše dovednosti, protože získáte praktické zkušenosti s jednáním s klienty. Může vám také pomoci vybudovat si síť kontaktů v oboru.
Nácvik psaní e-mailů, telefonování a vyřizování stížností zákazníků.
Při psaní jste nuceni vyjadřovat se jasně. Musíte také dbát na detaily – přesnost a preciznost jsou při poskytování služeb zákazníkům klíčové.
Díky telefonátům se zákazníky můžete rozvíjet své dovednosti v oblasti služeb zákazníkům, protože získáte zkušenosti s komunikací s klienty a řešením jejich problémů. Kromě toho si od zákazníků vyžádejte zpětnou vazbu na své vystupování, abyste se mohli dále zlepšovat.
Požádejte přátele, rodinné příslušníky a spolupracovníky o zpětnou vazbu na své dovednosti v oblasti zákaznického servisu
Získáním zpětné vazby od zákazníků zjistíte oblasti, které je třeba zlepšit, a dozvíte se, jak lépe vyhovět potřebám svých klientů.
Když žádáte o zpětnou vazbu, nezapomeňte se ptát na konkrétní otázky týkající se zkušeností zákazníka a vyvarujte se předpokladů. Buďte trpěliví a dejte zákazníkům čas na poskytnutí podrobné odpovědi. Poděkujte jim za jejich podněty a jednejte na základě poskytnuté zpětné vazby.
Účast na kurzech zákaznického servisu
Existuje mnoho různých kurzů a programů, které vám pomohou rozvíjet dovednosti v oblasti služeb zákazníkům. Tyto kurzy a programy lze nalézt na vysokých školách, univerzitách a vzdělávacích institucích.
Témata kurzů a programů zákaznického servisu se liší, ale obvykle zahrnují komunikační dovednosti, techniky řešení problémů, strategie řešení konfliktů, znalosti produktů a jednání s obtížnými zákazníky.
We listed more skills above, but the top ten customer service skills include patience, empathy, communication, problem-solving, flexibility, organization, multi-tasking, stress management, confidence, people skills
It's one of the main ways in which businesses connect with their clients. Good customer service can create loyalty among clients and encourage them to return in the future. It also helps businesses identify and resolve issues. This improves customer satisfaction and prevents negative word-of-mouth marketing. Finally, good customer service can increase sales by providing an additional avenue for clients to purchase products or services.
The first is to always be polite and courteous to your customers, no matter what. The second is to always try to resolve any issue the customer is facing as quickly as possible. And the third is to always be responsive to customer feedback and take measures to improve your service based on that feedback.
It's important to first assess why this might be the case. Perhaps they're shy and don't feel comfortable speaking with customers, or maybe they're not very knowledgeable about the product and feel overwhelmed. In any case, it's important to provide training and support to help that team member improve their skills in customer service. You might want to start by providing some helpful resources, like a customer service training guide or video tutorials. And then you can set up some mock customer interactions so that team members can practice their skills in a safe environment.
Soft skills help create connections with customers. This, in turn, can make them more likely to return or refer others. Furthermore, soft skills help create a positive image of the company. Customer service representatives who have good soft skills can represent the company in a positive light and make clients feel appreciated.
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Nejdůležitější kontrolní seznam call center
Optimalizujte své call centrum s naším kontrolním seznamem—od cílů po výkonnost agentů. Zajistěte špičkový zákaznický servis!
Kontrolní seznam pro zákaznický servis audit
Vyplňte tento kontrolní seznam pro audit zákaznického servisu a získejte jasný přehled o současném stavu vašeho zákaznického servisu, abyste mohli podniknout potřebné kroky k jeho zlepšení.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team