Kontrolní seznam hodnocení služeb zákazníkům pomáhá zlepšit služby nastavením očekávání, sledováním hovorů, hodnocením recenzí, analýzou dotazů, zpětnou vazbou a dalšími kroky. Získejte přehled a identifikujte oblasti ke zlepšení.
Chcete zlepšit své služby zákazníkům a udělat něco navíc? Víte, které oblasti je třeba zlepšit?
Náš kontrolní seznam pro hodnocení služeb zákazníkům je dokonalým nástrojem pro všechny firmy, které se chtějí zlepšit. Jedná se o seznam různých způsobů, jak může podnik vytvořit účinnou strategii pro zlepšení služeb zákazníkům a zvýšení příjmů.
Zákaznický servis je jedním z nejdůležitějších aspektů každé firmy. Může vaši firmu nebo značku buď založit, nebo zničit, proto je důležité, abyste každou interakci se zákazníkem vždy vnímali jako příležitost, jak mu pomoci, potěšit ho a vytvořit s ním dlouhodobý vztah.
Kontrolní seznam pro hodnocení služeb zákazníkům vám poskytne všechny potřebné informace, které potřebujete znát ke zlepšení služeb zákazníkům. Umožní vám určit oblasti, které je třeba zlepšit, a jaké jsou nejlepší postupy pro jednotlivé oblasti podnikání. Poskytne také užitečné tipy, jak v těchto konkrétních aspektech dosáhnout úspěchu.
Kontrolní otázky pro hodnocení služeb zákazníkům:
Jakmile zjistíte, s jakým největším problémem se vaše firma v současnosti potýká, budete moci vytvořit plán, jak tento problém vyřešit a celkově zlepšit služby zákazníkům.
Jaký přínos pro ně může mít používání kontrolního seznamu pro hodnocení služeb zákazníkům?
Hodnocení služeb zákazníkům by mělo být přizpůsobeno vašim konkrétním potřebám. Ujistěte se, že rozumíte obchodním cílům hodnocení a tomu, čeho chcete jeho provedením dosáhnout.
Stanovení očekávání zajistí, že všichni zúčastnění budou na stejné vlně a budou mít představu o tom, co od hodnocení očekávat.
Jak si poradit s nastavením očekávání?
Jedním z nejlepších způsobů, jak vyhodnotit služby zákazníkům, je prozkoumat veškerou korespondenci, ať už jde o e-maily, dopisy nebo záznamy z chatu. Získáte tak dobrý přehled o tom, jak zákazníci s vaší společností komunikují.
Zkoumáním veškeré korespondence můžete zjistit, jak dobře vaši zástupci zákaznického servisu řeší konkrétní případy a zda mají potřebné dovednosti, aby zákazníkům pomohli.
Každou korespondenci byste měli projít několikrát a podle potřeby si dělat poznámky. Prozkoumejte, jakým jazykem byla komunikace se zákazníkem vedena, jak byla interakce vedena a jaký druh řešení byl poskytnut. Vyhledejte pozitivní i negativní zpětnou vazbu od zákazníků a také návrhy, jak zlepšit spojení s nimi.
Jaké nástroje používat pro zkoumání e-mailů a dalších forem komunikace?
Telefonní hovory jsou důležitou součástí vašeho podnikání, která může rozhodnout o uzavření obchodu. Sledováním telefonických rozhovorů mezi zaměstnanci a zákazníky můžete přesně zjistit, jak oddělení služeb zákazníkům řeší problémy s vašimi produkty a službami.
Sledování telefonních hovorů vám poskytne představu o interakcích mezi zákazníky a zástupci zákaznického servisu a také o tom, jaké znalosti mají vaši zaměstnanci.
Můžete to provést tak, že si najmete společnost třetí strany (například LiveAgent) nebo jednoduše požádáte zaměstnance, aby telefonní hovory nahrával na své straně a odeslal je ke kontrole (nezapomeňte informovat zákazníky, že hovory jsou nahrávány).
Pozoruhodné! Aplikace LiveAgent nabízí neomezený počet nahrávek a mnoho výkonných funkcí, které vám pomohou zlepšit služby zákazníkům. Všechny nahrávky můžete ukládat a spravovat na jednom místě v rámci tohoto vícekanálového softwarového řešení helpdesku.
Minimální doba řešení je doba, kterou mají zástupci zákaznického servisu na vyřešení problému. Je důležité, aby zákazníci měli pocit, že se o jejich problémy postarají včas. Proto se vyplatí před zahájením jakéhokoli hodnotícího procesu zjistit, co bylo zaměstnancům přiděleno.
Abyste se ujistili, že zaměstnanci plní normy, které jsou pro ně stanoveny, a že zákazníci dostávají potřebné služby včas.
Můžete to udělat tak, že se obrátíte na oddělení služeb zákazníkům a požádáte o informace o průměrné době odezvy pro jednotlivé typy problémů. Získáte tak dobrou představu o tom, jak dobře si váš tým vede.
Co můžete udělat pro to, abyste tuto dobu zkrátili na minimum? Vytvořte týmy pro reakce s jasně vymezenými rolemi a odpovědnostmi, které budou spolupracovat v reálném čase, a navíc využijte software, který vám pomůže efektivněji spravovat všechny e-maily, chaty a hovory.
Za zmínku stojí např: Zvažte integraci všech komunikačních kanálů, abyste je mohli spravovat v jednom rozhraní pomocí jediného softwaru.
Je důležité sledovat, co o vaší společnosti říkají zákazníci online – dobré i špatné recenze mohou poskytnout informace o tom, jak dobře je poskytován zákaznický servis, a také o tom, zda existují nějaké další problémy, které je třeba řešit.
Může vám to pomoci identifikovat silné a slabé stránky v rámci poskytování služeb zákazníkům. Poskytne vám také představu o tom, jaký mají klienti z vaší společnosti pocit.
Můžete to udělat tak, že si přečtete recenze na internetu a v průběhu čtení si budete všímat dobrých a špatných stránek, které jsou v každé recenzi uvedeny. Pokud se objeví nějaké vzorce, můžete tyto informace využít k dalšímu zlepšování služeb zákazníkům.
Nezapomínejte, že špatná recenze je stejně důležitá jako pětihvězdičková recenze, takže pokud možno odpovězte na všechny, ať už pozitivní nebo negativní.
Odpovědi na běžné dotazy jsou oblastí, kde se zástupci zákaznického servisu mohou potýkat s problémy. Pokud se s jejich odpověďmi objeví nějaké problémy, stojí za to se podívat, co je třeba změnit, aby se zákazníci cítili plně spokojeni s tím, jak se s nimi jedná.
Umožní vám zjistit, zda existují nějaké problémy se způsobem, jakým pracovníci zákaznického servisu odpovídají na otázky, což může pomoci zlepšit služby zákazníkům v budoucnu.
Tak, že si prohlédnete dotazy zákazníků, které jste obdrželi, a postupně si je přečtete a zaznamenáte všechny oblasti, které je třeba zlepšit. Pokud se opakují problémy s poskytovanými odpověďmi, je možná čas na změnu zásad nebo školicích procesů.
Tajní zákazníci nebo-li mystery shoppeři jsou skvělým způsobem, jak získat pohled na poskytované služby zákazníkům zvenčí. Když se někdo vydává za zákazníka, můžete shromáždit cenné údaje, které vám pomohou zlepšit celkovou kvalitu práce vašeho týmu.
Mystery shoppeři mohou poskytnout objektivní zpětnou vazbu o úrovni poskytovaných služeb a také identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit.
Obraťte se na externí společnost, která vám poskytne mystery shoppery, nebo využijte v této roli své vlastní zaměstnance. Je důležité se ujistit, že kladené otázky se týkají vašeho podniku a že nakupující vědí, na co se mají při své návštěvě zaměřit.
Zpětná vazba od zákazníků je skvělým způsobem, jak získat představu o tom, jak zákazníci vnímají své zkušenosti s vaší společností. Pokud požádáte o vyjádření v různých formátech, můžete shromáždit údaje, které vám v budoucnu pomohou zlepšit služby zákazníkům a získat další znalosti o produktech.
Dává jim možnost vyjádřit se a ukazuje, že vás zajímá, co mají o vaší firmě na srdci.
Kromě získávání písemné zpětné vazby můžete rozesílat online průzkumy prostřednictvím e-mailu nebo platforem sociálních médií nebo provádět telefonické rozhovory se zástupci zákaznického servisu.
Analýza údajů o výkonnosti je skvělý způsob, jak získat představu o tom, jak dobře si váš tým vede. Můžete identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a pracovat na jejich nápravě.
Poskytuje objektivní informace o tom, jak si zaměstnanci vedou ve srovnání se stanovenými cíli nebo referenčními hodnotami.
Prohlížením údajů shromážděných prostřednictvím softwaru pro služby zákazníkům nebo pomocí zpráv, které vám poskytne společnost třetí strany.
Výsledky hodnocení služeb zákazníkům byste měli sdělit svým zaměstnancům. Díky tomu budou mít pocit, že jsou součástí procesu hodnocení, a pochopí, jak mají zaměřit své úsilí na to, aby pomohli vaší společnosti dosáhnout jejích cílů.
Dává vám a členům vašeho týmu příležitost sejít se, identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a pracovat na jejich řešení.
Existuje několik různých metod, které můžete použít, včetně uspořádání individuálních schůzek se členy týmu nebo využití skupinových diskusí k otevřenému rozhovoru o tom, jak se cítí ve své práci a jaké oblasti jim mohou působit potíže.
Ve většině případů nemůžete očekávat, že váš tým bude vědět, jak si vede, aniž byste o tom nejdříve mluvili a aktivně naslouchali. Tím, že uznáte jejich slabé stránky a pomůžete jim najít způsoby, jak na zlepšení těchto aspektů pracovat, budete moci své zaměstnance povzbudit. Vytvoříte tak pozitivnější pracovní prostředí pro všechny zúčastněné.
Uznání oblastí, které je třeba zlepšit, pomáhá zaměstnancům cítit se pohodlně, pokud jde o zranitelnost vůči jejich nadřízenému.
Nejúčinnějším způsobem, jak pomoci týmu řešit slabé stránky, je povzbuzení. Zůstaňte pozitivní a povzbuzujte zaměstnance, aby pracovali na dosažení stanoveného cíle. Určete slabé oblasti a konkrétní způsoby, jak se společně zlepšit. Motivujte v neustálém úsilí o zlepšení.
Šablona hodnocení služeb zákazníkům, která vám pomůže sledovat pokrok vašeho týmu.
Po rozhovoru o oblastech, které je třeba zlepšit, byste se měli rozhodnout pro firemní cíle, na kterých bude váš tým pravidelně pracovat. Stanovení těchto typů cílů může zaměstnancům pomoci soustředit své úsilí, pracovat na společném cíli a zajistit, aby se na pracovišti cítili spokojenější.
Stanovením jasných a konkrétních týmových cílů bude váš tým schopen pochopit, jak zapadá do celkového obrazu a co může udělat, aby pozitivně přispěl k úspěchu společnosti.
Stanovení cílů vyžaduje spoustu času a praxe, ale díky tomu budete schopni povzbudit své zaměstnance k dosažení těchto cílů. Na prvním místě by vždy měly být nejdůležitější cíle, kterým je třeba věnovat okamžitou pozornost, abyste zlepšili kvalitu služeb zákazníkům.
Nezapomeňte, že vaše cíle by měly být SMART (specifické, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené). Stanovením nových dosažitelných cílů se strategiemi zlepšování poskytnete svým zaměstnancům plán, jak dosáhnout úspěchu.
Poslední kroky spočívají ve skutečném pravidelném provádění plánu hodnocení služeb zákazníkům, sledování pokroku a případném zlepšování. To bude vyžadovat nasazení od vás jako manažera i od členů vašeho týmu, ale je to zásadní pro to, aby vaše společnost dosáhla svého plného potenciálu.
Spuštění plánu hodnocení služeb zákazníkům vám umožní uvést nové znalosti vašeho týmu do praxe a zjistit, jak si denně vede pod tlakem. Sledování výkonu a zlepšování služeb zákazníkům s každým hodnocením je pro dosažení pokroku nezbytné.
Tyto tři činnosti by se měly provádět pravidelně, nejlépe jednou za měsíc nebo čtvrtletí, abyste mohli své služby neustále měnit a zlepšovat.
Naše šablona kontrolního seznamu služeb zákazníkům vám umožní udržet si přehled o procesu hodnocení a zůstat na správné cestě.
Customer service evaluation is a crucial part of any business. It helps managers identify areas for improvement and bring about company growth. It's important to remember that customer service evaluation is not a one-time event, but rather an ongoing process that should be revisited regularly.
A customer evaluation form is a document that you can use to collect data from your customers about their experience with the company. This includes but is not limited to satisfaction levels, areas to improve, and feedback on specific products or services. Every business should have its own customer evaluation form tailored to its specific needs.
When creating an evaluation form, it's important to make sure that you cover all the necessary areas. An example outline of an evaluation form should include the following information: company name and contact information; date of purchase; rating (on a scale from 1 to 10) of overall satisfaction with the product or service; what they liked about the product or service; what they didn't like about the product or service; details about how this could've been improved; any suggestions for future products or services
Client evaluation is important because it allows businesses to track and improve their customer service performance. By conducting regular evaluations, companies are able to identify areas for improvement and make the necessary changes that will result in better customer satisfaction levels and increased profits.
Each department manager should conduct customer evaluations. This includes sales, customer service, and product development teams as well as those working in administration. All of them play a crucial role in building and maintaining relationships with customers, so their feedback is important.
There are numerous benefits of conducting regular customer evaluations. The main ones include: Improved company performance, as it allows for a better understanding of areas that need to be worked on. Greater satisfaction levels among customers, since they know that their feedback is being taken seriously. Improved customer relations, as a result of better communication and understanding customer needs. Increased profits, since satisfied customers are more likely to return and recommend your products or services to others.
It depends on your company's needs. Most companies conduct evaluations twice a year in order to check how their customer service is performing relative to their set goals and objectives. However, customer satisfaction levels are checked more often, while feedback about particular products or services is collected less frequently.
Kontrolní seznam dovedností v oblasti služeb zákazníkům
Jaký typ člověka byste měli být, abyste mohli pracovat v zákaznickém servisu? Jaké dovednosti byste měli mít? Pomocí tohoto kontrolního seznamu dovedností v oblasti zákaznického servisu zjistíte, zda se pro tuto práci hodíte.
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Kontrolní seznam postupu při vyřizování stížností zákazníků
Objevte efektivní kontrolní seznam pro vyřizování stížností zákazníků, který zahrnuje naslouchání, sběr informací, empatii, děkování a řešení. Zlepšete kvalitu služeb a držte své sliby pro spokojenost zákazníků.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team