Kontrolní seznam auditu služeb zákazníkům hodnotí kvalitu, porovnává s cíli, identifikuje nedostatky, navrhuje zlepšení a shromažďuje data s pomocí LiveAgent. Pomáhá zlepšit zákaznický servis prostřednictvím zpětné vazby a pravidelného vyhodnocování.
Máte zaveden systém sledování výkonnosti zákaznického servisu? Jste si jisti, že váš tým poskytuje vynikající péči o zákazníky?
Pokud ne, je třeba začít auditem služeb zákazníkům. Zde je kontrolní seznam, který vám pomůže krok za krokem.
Pomocí tohoto kontrolního seznamu můžete systematicky vyhodnocovat činnost svého kontaktního centra a každý den ji zlepšovat. Může vám odpovědět na všechny otázky a poskytnout nápady, na co se v budoucnu zaměřit.
Audit zákaznického servisu může odhalit nedostatky, které by jinak bylo velmi těžké odhalit. Je to zásadní krok k zajištění spokojenosti zákazníků s vašimi službami.
Pokud jde o služby zákazníkům, kontrolní seznam auditu zajistí, že všechny zúčastněné strany budou na stejné vlně. Jeho používání může pomoci zlepšit komunikaci a úroveň služeb obecně.
Podniky mohou rychle zjistit, zda je třeba provést změny, a to na základě kontroly kvality svých zákaznických služeb.
Podniky se mohou poučit ze svých chyb. Přezkoumáním kvality zákaznického servisu mohou zjistit, kde je třeba provést změny, a podle toho odstranit problémy.
Nejjednodušší způsob je zeptat se zákazníků – provést u nich průzkum jejich zkušeností a vyzvat je, aby poskytli zpětnou vazbu.
Sledujte jak stížnosti a pochvaly, tak i metriky zákaznického servisu. Mezi faktory, které byste měli při přezkoumávání kvality zákaznického servisu zvážit, patří např:
Provozování podniku vyžaduje stanovení cílů, kterých chcete dosáhnout. Při provádění auditu je jedním z hlavních bodů porovnání vaší současné kvality s vašimi cíli.
Analýzou těchto údajů mohou společnosti lépe porozumět své výkonnosti a získat perspektivu.
Dobrým výchozím bodem je podívat se na cíle jiných podniků ve stejném odvětví a na referenční hodnoty zákaznického servisu. Aby analýza proběhla hladce, stanovte si cíle, které jsou hmatatelné a měřitelné, abyste mohli určit jejich úspěšnost. Sledujte denní, týdenní a měsíční pokrok, abyste získali úplný přehled o výkonnosti svého týmu.
Mezera v podnikání je místo nebo oblast, která v současné době není obsluhována. Je to vaše šance na růst.
Identifikace mezer vám umožní zaměřit se na oblasti, které vyžadují největší pozornost. To vám následně pomůže zlepšit spokojenost zákazníků a zvýšit zisky.
Vytvořte si plán měření pokroku vašeho podniku. Měření penetrace trhu, zisků nebo/i statistik nových zákazníků.
Zjistěte, kde se věci nacházejí nyní a kde budou v budoucnu. Určete rozdíly mezi těmito stavy.
Podle dříve stanovených cílů tento krok zahrnuje stanovení strategií, cílů a určení toho, co je třeba udělat pro jejich dosažení.
Pomáhá šetřit čas a peníze, takže se nadřízení a zaměstnanci mohou soustředit výhradně na své úkoly. Díky tomu bude váš tým přesně vědět, na čem má pracovat.
Začněte tím, že si stanovíte cíle, co chcete zlepšit. Může se to týkat spokojenosti zákazníků, spokojenosti zaměstnanců nebo růstu tržeb.
Po stanovení cílů vytvořte plán, jak je realizovat. Ujistěte se, že plán je dosažitelný a měřitelný.
Nezapomeňte, že nic se nestane přes noc. Zlepšení služeb zákazníkům bude pravděpodobně vyžadovat čas a úsilí, ale definováním způsobů, jak toho dosáhnout, učiníte první krok k jeho dosažení.
Audit zákaznických služeb není úplný bez dat. Abyste pochopili současný stav vaší firmy, musíte shromáždit relevantní informace.
Shromažďování dat je nezbytné pro pochopení stavu vašeho zákaznického servisu a pro jeho zlepšení. Správná data vám pomohou identifikovat problémové oblasti, sledovat pokrok a přijímat správná budoucí rozhodnutí.
Nejrychlejším způsobem je analýza dat poskytovaných softwarem helpdesku. Během několika minut můžete vygenerovat podrobnou zprávu a zobrazit údaje, které jsou klíčové pro zlepšení vašich služeb.
LiveAgent nabízí 11 funkcí pro vytváření reportů, jako např:
Jsou to jen některé příklady toho, co pro vás LiveAgent může udělat. Vyzkoušejte si ji a zjistěte, jak zvýší úspěšnost zákazníků ve vaší firmě.
Zkontrolujte, zda vaše firma poskytuje stejné služby ve všech kanálech. To zahrnuje telefon, e-mail, sociální média, WhatsApp, živý chat atd. Každý kanál by měl mít tým specializovaných zástupců zákaznického servisu, kteří jsou vyškoleni k řešení problémů a obav klientů.
Zajišťuje, že je poskytována konzistentní úroveň zkušeností a klienti dostávají pomoc, kterou potřebují, bez ohledu na kanál, který používají.
Zjistěte, které kanály používáte pro komunikaci se zákazníky. Podívejte se, jak dobře tyto kanály fungují a které stojí za to zlepšit. To zahrnuje sledování doby odezvy, míry spokojenosti zákazníků a typů stížností.
Tip: Chcete-li zlepšit svou schopnost spravovat dotazy ze všech kanálů a mít je všechny pod jednou střechou, zvažte omnichannel inbox LiveAgent.
Vaši zaměstnanci jsou páteří vašeho zákaznického servisu. Jsou v první linii a mají přímé zkušenosti s jednáním se zákazníky. Zjistěte, co si myslí.
Naslouchání zaměstnancům je nezbytné, pokud chcete zlepšit služby zákazníkům. Mohou vám poskytnout cenné poznatky.
Zjistěte názory zástupců zákaznického servisu na následující otázky:
Názory zákazníků mají zásadní význam pro obchodní operace a strategii. Každá společnost potřebuje zpětnou vazbu od zákazníků aby pochopila, jak je její značka vnímána a jak s ní komunikuje.
Pochopením toho, co se zákazníkům líbí a nelíbí, mohou podniky provést změny, které zlepší zákaznickou zkušenost.
Pokládejte otázky s ohledem na konkrétní cíle. Určete, která metoda bude pro váš podnik nejvhodnější, a pak začněte.
Budování vztahů se zákazníky je nezbytné, pokud mají cítit nutkání zanechat zpětnou vazbu. Oslovujte zákazníky křestními jmény a pokládejte otevřené otázky. Zvažte nabídku slev pro zákazníky, kteří poskytnou svůj názor.
Pokud zákazníci nejsou spokojeni, často se obracejí na oddělení služeb zákazníkům. Nasloucháním/čtením a analýzou těchto stížností můžete určit problémové oblasti.
Naslouchání stížnostem umožňuje podnikům identifikovat jejich hlavní příčiny. Pochopením toho, co je příčinou stížností zákazníků, mohou podniky podniknout kroky k nápravě daných problémů.
Používejte kvalitní software pro call centra, který obsahuje funkce nahrávání hovorů, například LiveAgent. Poté si prohlédněte vybrané stížnosti a proveďte jejich analýzu.
Hledejte vzory v typech podávaných stížností. Možná se stále objevuje nějaký konkrétní problém? Prozkoumejte, co je příčinou toho, že zákazníci kontaktují zákaznický servis, a pokuste se tyto problémy vyřešit.
Nabídka služeb zákazníkům v různých jazycích může být pro podniky velkou výhodou.
Umožní vám komunikovat s větším počtem potenciálních zákazníků a zvýší šanci, že si je udržíte jako zákazníky.
Zástupci zákaznického servisu často ovládají více jazyků a mohli by směrovat hovory podle svých jazykových znalostí. To je však nákladná varianta, a tak podniky obvykle místo toho pouze překládají své webové stránky a marketingové materiály do jiných jazyků.
Nástup do zákaznického servisu je proces, při kterém jsou noví zaměstnanci seznámeni s vaší společností, jejími zásadami a postupy.
Jedním z nejdůležitějších aspektů poskytování kvalitních služeb zákazníkům je zajistit, aby byli noví zaměstnanci řádně seznámeni s vaší společností. Díky správnému onboardingu budou schopni zasáhnout do práce a poskytovat nejlepší možné zákaznické služby od prvního dne.
Promluvte si s novými zaměstnanci o jejich zkušenostech. Zeptejte se jich, jak dobře se seznámili s postupy společnosti a zda se cítili připraveni poskytovat kvalitní zákaznický servis. Můžete také projít školicí příručky, vyzkoušet nové zaměstnance ze znalostí produktů a pozorovat jejich interakce se zákazníky.
Pracovníci zákaznického servisu musí mít potřebnou kvalifikaci, aby mohli poskytovat kvalitní služby. To zahrnuje správné dovednosti, znalosti a zkušenosti.
Díky správnému rozsahu dovedností budou vaši agenti schopni poskytovat nejlepší možný zákaznický servis. Budou vědět, jak jednat s různými typy zákazníků, účinně řešit stížnosti a rychle vyřešit problémy.
Samozřejmě si můžete prohlédnout životopisy agentů, abyste získali představu o jejich dovednostech. Můžete však udělat víc – prověřit si je v praxi.
Požádejte je o vyplnění testů dovedností, zadejte jim kvízy o firemních zásadách a postupech a nechte je zúčastnit se cvičení s hraním rolí. Pak můžete zjistit, zda jsou kvalifikovaní k tomu, aby vašim zákazníkům poskytovali co nejlepší služby podpory.
Všichni pracovníci zákaznického servisu by měli vědět, co se od nich očekává a jak mohou klientům pomoci.
Pokud vaši agenti zákaznického servisu neznají své povinnosti, nemusí být schopni zákazníkům pomoci. To může mít za následek zklamané zákazníky a špatnou pověst vaší firmy, stejně jako nespokojené agenty, kteří nemusí naplno využít svůj potenciál.
Zkontrolujte, zda jsou všichni agenti zákaznického servisu seznámeni s popisem své práce. Ta by měla obsahovat seznam jejich povinností. Můžete jim také poskytnout příručky, pokyny a další zdroje, které jim pomohou s jejich prací.
Komunikujte jasně a stručně a také poskytujte pravidelnou zpětnou vazbu, aby vaši agenti vždy znali své aktuální povinnosti.
Tip: Zde se mohou hodit interní tikety a poznámky LiveAgentu. Používejte je jako připomenutí, pro vytváření úkolů nebo pro poznámky pro své spolupracovníky. Každý tak bude vědět, co je třeba udělat.
Kontrola standardů zákaznického servisu z hlediska podpory a komunikace vám pomůže zjistit, zda je váš tým schopen plnit úkoly.
Pokud vaše služby zákazníkům nesplňují určité standardy, poškodí to váš podnik. Můžete ztratit zákazníky, poškodit svou pověst a poškodit morálku svého týmu.
Zkontrolujte své zásady a postupy z hlediska standardů zákaznického servisu pomocí našeho kontrolního seznamu. Budete tak moci zjistit, co je třeba udělat, abyste zákazníkům poskytovali konzistentní služby.
Tip: zde je kontrolní seznam standardů zákaznického servisu, který poskytuje společnost LiveAgent.
Jednání s obtížnými klienty je náročné, proto musí být všichni zástupci zákaznického servisu vyškoleni, jak to dělat.
Pokud vaši zaměstnanci nejsou řádně vyškoleni, nemusí být schopni zákazníkům pomoci. Pokud je stížnost špatně vyřízena, může to vést k negativní ústní reklamě a dokonce ke ztrátě klientů.
Mějte školicí program, který zahrnuje všechny různé aspekty interakce se zákazníky. Tím zajistíte, že vaši zástupci zákaznického servisu zvládnou jakoukoli situaci, která nastane.
Školení pravidelně aktualizujte a věnujte se novým tématům.
Chcete-li zajistit hladký a bezproblémový provoz zákaznické podpory 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, pravidelně ji kontrolujte.
Pokud vaše zákaznická podpora nefunguje správně, můžete přijít o zákazníky. V důsledku toho může utrpět vaše pověst a hospodářský výsledek.
Otestujte službu tak, že zavoláte nebo pošlete e-mail v různou denní a noční dobu. Zjistěte, jak dlouho trvá, než někdo zvedne váš telefon nebo odpoví na váš e-mail.
Podívejte se na protokoly a zjistěte, kolik hovorů bylo vyřízeno a jaká byla doba jejich odezvy. Nezapomeňte zkontrolovat, zda máte chatbota k dispozici i mimo pracovní dobu.
Dalším důležitým aspektem, který je třeba zkontrolovat, je kvalita přenosu hovorů. Dostane se každý hovor k příslušnému agentovi?
Pokud nejsou hovory správně přepojovány, zákazníci mohou být frustrovaní a vzdát se snahy kontaktovat vaši firmu.
Využívejte funkce, jako je automatická distribuce hovorů a inteligentní směrování hovorů. Ty ovlivňují způsob, jakým váš zákaznický servis vyřizuje hovory, pomáhají zkrátit čekací dobu a poskytují lepší zákaznickou zkušenost.
Hodnocení je klíčem k úspěchu, proto ho provádějte pravidelně. Potřebujete přece vědět, zda změny, které jste provedli, fungují.
Abyste zjistili, zda jsou vámi provedené změny účinné, nebo zda jsou zapotřebí nějaká další nápravná opatření.
Podívejte se na kvantitativní údaje – průměrnou dobu řešení, počet přijatých stížností nebo jiné statistiky, které vám pomohou změřit účinnost vašich změn.
Podívejte se na kvalitativní údaje – zpětnou vazbu od zákazníků, odpovědi na průzkumy nebo jiné informace, které vám pomohou pochopit, jak lidé tyto změny vnímají.
Analyzujte obchodní metriky – zisk, náklady a další ukazatele, které naznačují, jak úspěšné byly vaše změny z obchodního hlediska.
Všechny tyto metody vám mohou poskytnout cenné informace o tom, zda změny mají požadovaný efekt.
Analýza výkonnosti zákaznického servisu vašich konkurentů vám může poskytnout dobrou představu o tom, jak si stojíte.
Když pochopíte, jak si vedou vaši konkurenti, můžete si udržet náskok. Tyto znalosti vám mohou pomoci získat nové zákazníky a zvýšit jejich loajalitu.
Podívejte se na jejich webové stránky – poskytují celkovou představu o tom, jak si vedou.
Podívejte se na sociální média – mohou vám poskytnout podrobnější informace, například jaké typy stížností dostávají a jak na ně reagují.
Přihlaste se k jejich zákaznickému servisu – získáte tak přímý přehled o tom, jak se chovají ke svým zákazníkům.
Klíčové ukazatele výkonnosti v oblasti služeb zákazníkům, jako je spokojenost zákazníků nebo míra vyřešení prvního kontaktu, jsou dobrými ukazateli pro měření toho, jak dobře váš tým pracuje.
Zákaznický servis je často prvním kontaktním místem mezi společností a jejími klienty. Může být rozhodujícím faktorem, zda s vámi zákazník bude nebo nebude obchodovat.
Vytvořte si seznam klíčových ukazatelů výkonnosti, které chcete sledovat. Ten se bude lišit v závislosti na vašich obchodních cílech, ale mezi běžné patří míra spokojenosti zákazníků, míra vyřešení prvního kontaktu a průměrná doba vyřízení. Další najdete v níže uvedených “příkladech KPI v oblasti zákaznických služeb”.
Jakmile budete mít seznam klíčových ukazatelů výkonnosti, najděte správné nástroje pro jejich sledování. K dispozici je mnoho různých možností, od jednoduchých průzkumů až po sofistikovanější software, který dokáže sledovat interakce se zákazníky v reálném čase a poskytovat hotové přehledy.
Zavedete proces pravidelného sledování klíčových ukazatelů výkonnosti. Může to být něco tak jednoduchého, jako je nastavení pravidelných zpráv a jejich přezkoumání s vaším týmem.
Zákazníci neradi čekají, proto je důležité udělat vše pro to, abyste minimalizovali dobu, po kterou musí čekat na pomoc.
Lidé častěji obchodují se společnostmi, které nabízejí rychlý a efektivní zákaznický servis. Studie společnosti HubSpot zjistila, že téměř 60 % zákazníků má pocit, že dlouhé čekací doby jsou nejvíce frustrující částí služeb.
Služby zákazníkům by měly být týmovou prací a každý ve firmě by měl vědět, jak dobře (nebo špatně) funguje.
Díky sdílení výsledků s celým týmem a zbytkem společnosti budou všichni na stejné vlně a budou pracovat na stejném cíli.
Sdílet reporty můžete:
CSAT je měřítkem spokojenosti klienta s daným produktem nebo službou. Nejběžnějším způsobem výpočtu je zeptat se zákazníků na jejich zkušenosti s vaší společností. To můžete provést buď přímo, nebo pomocí nástrojů pro průzkum, které automaticky vypočítají skóre CSAT.
Většina společností využívá zpětnou vazbu od zákazníků (včetně výsledků CSAT) k rozhodování o tom, jaké produkty a služby nabízet, jak zlepšit zákaznickou podporu a kam zaměřit své marketingové úsilí.
Doba první odezvy v kontaktním centru je doba, za kterou první zástupce zákaznického servisu odpoví na telefonní hovor nebo zprávu zákazníka.
Je to důležitý ukazatel, protože ovlivňuje celkovou zkušenost zákazníka s firmou. Pomalé reakce mohou v zákaznících vyvolat pocit, že pro ně nejsou prioritou, a mohou vést k prodloužení čekací doby pro ostatní.
Chcete-li zlepšit dobu první odezvy, proškolte své zaměstnance, jak vyřizovat dotazy zákazníků, používejte systém směrování hovorů, který upřednostňuje hovory s vysokou prioritou, a ověřte, zda má vaše kontaktní centrum dostatek zaměstnanců, aby zvládlo množství hovorů nebo zpráv, které obvykle přijímá.
Skóre čistých příznivců je ukazatel určený ke sledování loajality a spokojenosti zákazníků. Skóre je založeno na otázce: “S jakou pravděpodobností doporučíte naši společnost/produkt/službu svému příteli nebo kolegovi?”.
Respondenti mají tuto pravděpodobnost ohodnotit na stupnici od 0 do 10. Ti, kteří odpoví známkou 9 nebo 10, jsou považováni za příznivce, 7 nebo 8 za pasivní a cokoli pod 6 je považováno za odpůrce značky.
NPS se vypočítá odečtením procenta odpůrců od procenta příznivců.
ART je průměrná doba, kterou společnost potřebuje k vyřešení požadavku na zákaznický servis. Doba vyřešení se měří od okamžiku, kdy zákazník zadá požadavek, do okamžiku, kdy je označen jako vyřešený.
Složitost problému, počet zaměstnanců a vyladěnost systémů společnosti jsou faktory, které ovlivňují ART. Obecně se však většina společností snaží vyřešit tikety do 24-48 hodin.
Průměrný konverzní poměr je procento lidí, kteří provedou požadovanou akci, jako je nákup nebo vyplnění formuláře. Průměrný konverzní poměr se může lišit v závislosti na proměnných, jako je odvětví a produkt atd.
Chcete-li zvýšit míru konverze, měli byste se zaměřit na zlepšení služeb zákazníkům, zacílení marketingových kampaní na správné osoby a používání účinných tlačítek “call-to-action” – svolání k akci, na svých webových stránkách.
You can audit customer service in a variety of ways, such as by surveying customers about their satisfaction with the service they received, interviewing employees to get their perspective, or reviewing call recordings to see how well the company handled each interaction. Whatever method you choose, auditing customer service will help you ensure that your clients are happy and that your company is delivering the best possible customer experience.
Ask your clients how they feel about their experience with your company. You can do this through customer surveys, interviews, or focus groups. Another way to evaluate customer satisfaction is to look at feedback on social media, review sites, and other online platforms. This can give you a sense of how well you're meeting customer expectations. You can also track how often customers return to your business and how much they spend on average. These metrics can help you understand if customers are happy with your products and services and whether or not they're likely to recommend you to others.
A good audit checklist will include all of the steps that you need to take to conduct an effective audit. It will also include a list of the documents and records that you'll need to review, which should be tailored to your specific industry and accounting procedures. Using a checklist is a great way to ensure that your audit is thorough and accurate. It can help you to avoid missed opportunities and potential problems down the road.
A customer service audit is simply a review of how well your company provides support to its customers. It can be conducted internally or externally and it can cover any or all aspects of the customer service process. The goal of a customer service audit is to identify where your company could improve the experience it provides and develop a plan to address those areas. The results of a customer service audit can be used to improve training programs for employees, revise policies and procedures, make changes to the way complaints are handled, and more.
There are several steps you can take to get ready for it. The best way to prepare for a customer audit is to get your records in order and have all the necessary documentation. You should also be familiar with the company's policies and procedures for dealing with audits. In addition, you should employ good customer service practices and be prepared to answer any questions the auditor may have. Be courteous and professional at all times, and stay calm under pressure. If you need help preparing for an audit, consult with your supervisor.
It provides you with a comprehensive list of items to review during your next audit. To use this checklist, simply check it off based on information about your company's customer service operations. This will help you track whether or not your team is meeting your customer service goals.
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Kontrolní seznam Magnetu na potenciální zákazníky
Objevte, jak vytvořit účinný lead magnet s naším komplexním kontrolním seznamem! Naučte se cílovat publikum, strukturovat obsah a optimalizovat pro mobilní zařízení. Zvyšte svou zákaznickou základnu pomocí ověřených kroků a tipů na měření účinnosti. Přečtěte si více na naší stránce!
Marketingový audit kontrolní seznam
Zlepšete své marketingové aktivity s naším komplexním kontrolním seznamem marketingového auditu! Naučte se analyzovat trh, určit cílový trh, provést SWOT analýzu, a vytvořit efektivní marketingovou strategii. Ideální návod pro firmy, které chtějí pochopit své slabiny a posílit své silné stránky. Navštivte naši stránku a získejte přehledné kroky k úspěchu.
Kontrolní seznam postupu při vyřizování stížností zákazníků
Objevte efektivní kontrolní seznam pro vyřizování stížností zákazníků, který zahrnuje naslouchání, sběr informací, empatii, děkování a řešení. Zlepšete kvalitu služeb a držte své sliby pro spokojenost zákazníků.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team