Denní kontrolní seznam pro vedoucího call centra pomáhá udržet pořádek a produktivitu. Zahrnuje kontrolu personálu, plánování úkolů a zvládání nečekaných událostí s nástroji od LiveAgent.
Práce vedoucího call centra není nikdy hotová – je neustále v pohybu a stará se o to, aby tým byl produktivní a plnil své cíle. Proto je pro supervizory důležité mít denní kontrolní seznam, který jim pomůže udržet si přehled a být v obraze.
Denní kontrolní seznam vedoucího call centra je nástrojem, který mu pomáhá udržet si přehled. Umožňuje supervizorům stanovit priority jejich úkolů, aby mohli být během dne produktivnější.
Plánování každého dne pomáhá vedoucím pracovníkům plánovat dopředu, protože vědí, co je třeba udělat, než se posunou dál. Neuniknou jim tak žádné důležité informace ani se nesetkají s žádným překvapením, až přijde čas jejich směny.
Jako nadřízený, vedoucí týmu nebo manažer kontaktního centra jste zodpovědní za úspěch svého týmu. Všichni zaměstnanci musí pracovat na tom, aby poskytovali zákazníkům co nejlepší služby a efektivně vykonávali svou práci.
Takový kontrolní seznam je základním nástrojem, který můžete používat každý den, abyste se ujistili, že vše probíhá hladce. Denní sledování položek na kontrolním seznamu je neuvěřitelně motivující – uvidíte, jak budete produktivní a budete mít vše pod kontrolou.
Každý den byste měli sobě i svému týmu stanovit cíle kontaktního centra. Tyto cíle by měly být dosažitelné a měřitelné, abyste mohli sledovat pokrok a dělat vše pro zajištění úspěchu.
Stanovení cílů na den je důležité, protože vám pomáhá soustředit se na to, co je třeba udělat, a udržuje motivaci vašeho týmu. Kromě toho vám pomáhá plnit klíčové ukazatele výkonnosti v oblasti služeb zákazníkům a dosahovat poslání společnosti.
Hodnocení společnosti na základě pěti klíčových ukazatelů výkonnosti
Začněte stanovením cíle. Máte-li například přibližně 20 agentů, stanovte si cíl přijmout 100 hovorů za hodinu nebo získat 50 denních registrací. Čím konkrétnější, měřitelnější, dosažitelnější, realističtější a časově ohraničenější (SMART) cíle, tím lépe.
Denní kontrolní seznam vedoucího call centra by měl zahrnovat sledování personálního obsazení. Je třeba zkontrolovat rozvrhy agentů kontaktního centra a také další zdroje, které jsou pro danou směnu potřeba.
Abyste si byli jisti, že je vždy k dispozici dostatečný počet pracovníků, kteří mohou vyřizovat příchozí hovory a/nebo dotazy zákazníků.
Správa agentů v call centru LiveAgent
Projděte si rozvrh a zjistěte, zda v pokrytí nejsou nějaké mezery nebo překryvy, které je třeba během směny řešit. Před začátkem dne zkontrolujte personální obsazení manažerů a agentů call centra a ujistěte se, že je adekvátní očekávanému pracovnímu zatížení v daných obdobích – pokud ne, odpovídajícím způsobem jej upravte.
Pomocí reportu o výkonnosti v reálném čase z technologie kontaktního centra můžete zjistit, kolik agentů je přihlášeno a na hovorech a kolik času jsou nečinní.
Tip: pokud stále hledáte software pro call centra, který splní všechna vaše očekávání, podívejte se na LiveAgent. Je to řešení, které rozhodně zvýší vaše možnosti reportování v reálném čase.
Jakmile víte, kolik lidí v danou chvíli pracuje, musíte zaznamenávat pozdní příchody a absence. Zkontrolujte změny v rozvrhu oproti předchozímu dni a podle toho plánujte.
Abyste se ujistili, že zaměstnanci chodí do práce včas.
Začněte sledováním počtu zaměstnanců, kteří každý den přijdou do práce pozdě nebo vůbec. Pomocí těchto informací zjistěte případné vzorce docházky, abyste je mohli odpovídajícím způsobem řešit. Tímto způsobem můžete zajistit, aby byl váš tým vždy dostatečně personálně vybaven na směny.
Aplikace LiveAgent dokáže sledovat pracovní dobu a mnoho dalšího.
Dokážete si představit kontrolní seznam vedoucího call centra bez seznamu projektů a úkolů na daný den? Jistěže ne.
Abyste měli přehled o tom, co je třeba udělat, a nic vám neuniklo. Je nezbytné, abyste věděli o všech změnách, které v průběhu dne provedli ostatní vedoucí call centra nebo členové týmu.
Seznam projektů a úkolů je nezbytný
Můžete začít tím, že si vytvoříte seznam svých denních cílů nebo úkolů (to už jste udělali), který vám pomůže soustředit se na nejdůležitější úkoly. Poté si každý cíl rozdělte na menší úkoly, které je třeba splnit, aby byl cíl splněn.
Jakmile získáte přehled o všech úkolech, můžete je začít přiřazovat zaměstnancům.
Pomáhá každému pochopit jeho povinnosti a zajišťuje, že lidé pracují na správných úkolech. Kromě toho může snížit zmatek a chaos ve vašem call centru a zajistit, aby byly rozvrhy všech zaměstnanců v pořádku.
Pomocí aplikace LiveAgent můžete snadno přidělovat úkoly
Můžete začít tím, že každému vedoucímu týmu přidělíte úkol nebo projekt. Ti pak budou zodpovědní za delegování práce mezi své podřízené a také za jejich sledování. To usnadňuje odpovědnost v týmech a zároveň umožňuje vedoucím určitou flexibilitu při řízení členů týmu.
Zadávání úkolů zaměstnancům a celý proces můžete také ještě více automatizovat pomocí aplikace LiveAgent, která vám umožní zadávat úkoly přímo z řídicího panelu a sledovat je na jednom místě. Jak to funguje?
Inteligentní automatizace pomocí softwaru pro online ticketing může zefektivnit pracovní postupy vašich agentů a pomoci jim rychleji vykonávat jejich práci. Můžete si nastavit vlastní pravidla automatizace a určit rozdělení práce agentů.
Tip: LiveAgent nabízí bezplatnou zkušební verzi bez jakýchkoli závazků. Vyzkoušejte ji a zjistěte, jak dobře funguje pro váš tým.
Nyní, když máte seznam projektů a úkolů, je čas zjistit, jak dlouho bude trvat dokončení každého z nich.
Pomáhá to zajistit, aby všechny úkoly byly dokončeny včas, ale v rámci stanoveného časového rámce, a aby se na nic nespěchalo nebo nezapomnělo. Když budete přesně vědět, kolik času máte na jednotlivé úkoly k dispozici, můžete si lépe naplánovat den.
Časová pravidla v aplikaci LiveAgent
Můžete začít odhadem času, který bude potřeba k dokončení projektu nebo cíle, s nímž je spojeno více úkolů. Pak podle toho rozdělte své zaměstnance na základě jejich individuálních silných a slabých stránek, např. někteří pracovníci call centra budou lepší při zadávání dat a jiní při obsluze zákazníků.
Během dne se jistě vyskytnou neobvyklé situace, které mohou váš plán narušit.
Abyste byli připraveni a schopni zvládnout jakoukoli situaci, která může nastat. Také pro budoucí použití. Díky zohlednění neočekávaných událostí můžete lépe naplánovat svůj den v budoucnu.
V aplikaci LiveAgent si můžete také označit důležité poznámky
Zhluboka se nadechněte a poté zhodnoťte situaci. Bude tento úkol vyžadovat více nebo méně času, než bylo původně vyčleněno? Může s jeho vyřízením pomoci někdo jiný?
Poznamenejte si všechny zvláštní okolnosti, které se během dne vyskytnou, například když agent zavolá, že je nemocný, nebo když se vyskytne problém se zákazníkem, který vyžaduje okamžitou pozornost.
Před zahájením směny je důležité se ujistit, že veškeré používané vybavení a nástroje správně fungují. Poslední věc, kterou chcete, je, aby se během důležité schůzky nebo projektu něco pokazilo.
Pokud se během směny něco porouchá nebo zcela selže, můžete se vyhnout nákladným chybám a poškození pověsti společnosti.
Vždy je lepší odhalit problémy předem
Před zahájením práce na daný den (nebo směnu) byste měli denně zkontrolovat vše od e-mailu až po softwarové programy.
Pokud zjistíte nějaké problémy, ihned je nahlaste, aby mohly být odstraněny.
Kromě toho by vás zaměstnanci měli informovat, když něco nefunguje správně, aby bylo možné ihned řešit údržbu.
Během směny je dobré alespoň jednou zkontrolovat svůj tým. Bude pro vás snazší sledovat, co dělají a jak dlouho jim trvá dokončení úkolů.
Můžete okamžitě vyřešit nebo si poznamenat případné problémy, které váš tým může mít s úkoly nebo projekty, dříve než se z nich stanou velké problémy.
Foto: Priscilla Du Preez na Unsplash
Měli byste začít tím, že se členů týmu zeptáte, jak probíhá jejich den a zda se potýkají s nějakými potížemi. Pokud ano, snažte se získat co nejvíce informací, abyste je mohli předat příslušné osobě.
Měli byste se jich také zeptat na termíny záležitostí, na kterých pracují, a na to, jak dlouho si myslí, že jim bude trvat jejich dokončení.
Pokud chcete vědět, jak se vaši zaměstnanci cítí ve své práci, zeptejte se jich na jejich názory.
Firemní kultura, v níž je zpětná vazba ceněna, zvýší spokojenost a udržení zaměstnanců a členové vašeho týmu budou v práci produktivnější.
S aplikací LiveAgent můžete kdykoli požádat o zpětnou vazbu nebo návrhy
Existuje několik různých způsobů, jak požádat zaměstnance o upřímnou zpětnou vazbu. Jedním z nich je rozeslání anonymního dotazníku, ve kterém mohou členové týmu sdílet své myšlenky a názory, aniž by se cítili nepříjemně nebo se obávali postihu. Pokud vás zajímají konkrétní problémy nebo témata, můžete také uspořádat individuální schůzky s každým zaměstnancem.
Ať už zvolíte jakoukoli metodu, ujistěte se, že nasloucháte tomu, co vám zaměstnanci chtějí říci, a berte jejich zpětnou vazbu vážně. Poděkujte jim za jejich upřímnost a dejte jim najevo, že budete pracovat na řešení problémů, na které upozornili.
Jedním z posledních kroků v denním kontrolním seznamu by mělo být zdokumentování cílů, které jste během dne splnili nebo překročili.
Vedení bude moci sledovat, jak jsou jednotliví členové produktivní, a zajistit, aby denně plnili své povinnosti.
Analytické nástroje LiveAgent vám pomohou sledovat vše, co potřebujete
Na začátku dne jste si nastavili seznam cílů, kterých chcete dosáhnout, že? Stačí je zaškrtnout jako dosažené. U těch, které nebyly splněny, si poznamenejte důvody.
Nezapomeňte s týmem oslavit dosažené cíle, od malých (jako je získání 10 pozitivních názorů za jeden den) až po velké (jako je zkrácení průměrné doby vyřízení o 5 sekund za jeden měsíc). Jedním z nejlepších způsobů motivace zaměstnanců je totiž společná oslava úspěchů.
Pokud máte dřívější směnu, informujte o všech důležitých informacích nadřízeného, který vás střídá.
Díky tomu bude váš tým pracovat efektivně a neuniknou mu žádné důležité informace, které by mohly ovlivnit úspěch dne.
Pokud správně použijete náš kontrolní seznam, budete mít již připravenou zprávu se všemi důležitými informacemi o směně. Stačí jej vytisknout a předat při odchodu nebo odeslat e-mailem. Další možností je uspořádat krátkou poradu před odchodem, ale to nemusí být vždy možné.
Nezapomeňte si zdokumentovat všechny incidenty nebo problémy, se kterými jste se během směny setkali, aby je vedení mohlo později během dne řešit.
Je to důležité, protože to pomůže vašemu týmu vyhnout se opakování stejných chyb. Navíc to vašemu týmu poskytne představu o tom, na co si má dávat pozor.
Aplikace LiveAgent poskytuje poznámky, které umožňují dokumentovat jakýkoli problém
Několika různými způsoby. Můžete si vést písemný záznam nebo použít software, který umožňuje sledovat například hovory a stížnosti. Ať už zvolíte jakýkoli způsob, dbejte na aktuálnost dokumentace, aby byla co nejužitečnější.
Míra využití agentů
Jedná se o poměr vykonané práce a celkové kapacity. Pokud tedy například agent vyřizuje hovory se zákazníky tři hodiny z osmihodinové směny, jeho vytížení v daný den bude 37,5 % (3 hodiny odvedené práce děleno 8 hodinami pracovní kapacity).
Míra obsazenosti agentů
Doba, kterou agent stráví ve stavu připravenosti a čeká na příchozí hovory, které má přijmout. Tato metrika vám může pomoci přijímat přesnější personální rozhodnutí.
Průměrná doba vyřízení
Jedná se o průměrnou dobu potřebnou k vyřízení dotazu zákazníka a/nebo vyřešení jeho problému.
Míra opuštění
Procento volajících, kteří zavěsí, aniž by se dovolali agentovi nebo s ním hovořili déle než několik sekund.
Míra vyřešení prvního hovoru
Procento dotazů zákazníků, které jsou vyřešeny na první pokus. Pokud je toto procento vysoké, je zákaznická zkušenost pravděpodobně na velmi dobré úrovni.
Hodnocení spokojenosti zákazníků
Číselné hodnocení, které odráží spokojenost či nespokojenost zákazníků se službou, kterou obdrželi.
Zahajovací úkoly
Závěrečné úkoly
Nezapomeňte na každodenní kontrolu takových klíčových ukazatelů výkonnosti, jako jsou:
Kontrolní seznam pro řízení call centra je seznam každodenních úkolů, které plní vedoucí pracovníci tohoto oddělení, aby si ověřili, že efektivně řídí své týmy. Jeden jsme pro vás již vytvořili výše.
Řízení týmu v call centru může být náročné, ale pro vedoucí pracovníky je důležité, aby si udrželi pořádek. Měli by si vytvořit denní seznam úkolů a dbát na to, aby si každý úkol po jeho splnění odškrtli.
Efektivní manažer call centra je člověk, který umí zvládat výzvy a motivovat členy svého týmu. Má vynikající komunikační dovednosti, dokáže snadno poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu k problémům s výkonem a hlavně je svým zaměstnancům vždy k dispozici (ať už v krizové situaci, nebo jen během běžného pracovního dne).
Manažeři call center mají pět hlavních povinností: plánování, organizování, řízení, kontrola a obsazování. V podstatě jsou zodpovědní za poskytování pokynů zaměstnancům a také za sledování toho, jak dobře plní zadané úkoly (a v případě potřeby přijímají korektivní zpětnou vazbu).
Vedoucí jsou zodpovědní za to, že jejich tým v call centru poskytuje vynikající služby zákazníkům. To zahrnuje úkoly, jako je školení zaměstnanců, jak zvládat obtížné hovory, sledování klíčových ukazatelů výkonnosti a stížností zákazníků.
Být dobrým nadřízeným v call centru vyžaduje trpělivost, empatii a porozumění tomu, co lidi motivuje. Musíte také umět efektivně komunikovat se svými zaměstnanci: poskytovat jim zpětnou vazbu o jejich výkonu (pozitivní i negativní), aby se všem dobře spolupracovalo. Existují nějaké pracovní dovednosti, které potřebujete mít, abyste mohli být vedoucím v call centru? Mezi takové dovednosti patří: interpersonální dovednosti; vůdčí schopnosti; dovednosti řešit problémy; dovednosti řídit čas a komunikační dovednosti.
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Kontrolní seznam dodržování předpisů v call centru
Objevte kontrolní seznam pro dodržování předpisů v call centru, který zajišťuje bezpečnost a ochranu citlivých dat. Praktický průvodce pomáhá budovat a udržovat bezpečnou síťovou infrastrukturu, chrání klienty a firmy před datovými hrozbami. Ideální pro call centra všech velikostí, aby zajistila soulad s právními předpisy a minimalizovala rizika.
Kontrolní seznam pro práci na dálku
Objevte osvědčené tipy pro úspěšnou práci na dálku! Naučte se efektivně řídit svůj tým z domova, plánovat schůzky, zajišťovat bezpečnost a podporovat firemní kulturu. Získejte zdarma průvodce pro optimalizaci vzdálené práce.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team