Kontrolní seznam pro zajištění kvality call centra pomáhá zajistit bezpečnost, dodržování předpisů a kvalitu hovoru. Obsahuje kroky jako ověření totožnosti, empatii a vhodná řešení. Důraz na školení, bezpečnost a integraci s nástroji.
Provozujete call centrum a chcete mít jistotu, že váš tým poskytuje zákazníkům ty nejlepší služby? Pravděpodobně nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je použít náš kontrolní seznam pro zajištění kvality call centra.
Podívejte se, jak můžete pomocí našeho kontrolního seznamu zvýšit efektivitu zákaznického servisu svého call centra.
Krása našeho kontrolního seznamu pro zajištění kvality v call centru spočívá v tom, že pomůže vašemu týmu dosáhnout lepších výsledků v kratším čase. Lze jej použít před nebo po hovoru, abyste se ujistili, že poskytujete zákazníkům co nejlepší služby.
Procházení kontrolního seznamu je také skvělým způsobem, jak provést audit výkonnosti call centra a najít oblasti, ve kterých se tým může zlepšit. Už jsme se zmínili o tom, jak motivující je odškrtnout úkol jako splněný? Navíc budete mít ve všem pořádek.
Účinný kontrolní seznam pro monitorování call centra vám pomůže identifikovat příležitosti k růstu bez ohledu na to, zda jste agent nebo manažer. Můžete si všimnout věcí, které obvykle přehlížíte nebo jste si jich dříve nevšimli.
Mnoho společností používá software pro monitorování hovorů, aby si hovory nahrávaly a mohly je později vyhodnotit a v případě potřeby poskytnout zpětnou vazbu. V závislosti na typu společnosti, pro kterou pracujete, mohou existovat specifické předpisy týkající se toho, kdy a jak dlouho musí být hovory nahrávány.
Za prvé vám pomůže sledovat a vyhodnocovat výkon týmu. Někteří klienti také mohou zapomenout, co dříve v rozhovoru řekli, nebo zpochybnit svá tvrzení – v případě potřeby prokáže váš případ nahrávka.
Můžete použít software kontaktního centra, který automaticky nahrává hovory, nebo můžete použít záznamové zařízení, jako je mikrofon nebo sluchátka. Ať už zvolíte kteroukoli metodu, nezapomeňte ji před prvním hovorem vyzkoušet, abyste se vyhnuli překvapením.
Je povinné informovat své zákazníky na začátku každého hovoru o nahrávání z důvodu kvality a školení.
Tip: Při výběru softwaru pro call centrum nezapomeňte zkontrolovat jeho možnosti nahrávání. LiveAgent ano a neklade žádná omezení na to, kolik z nich si můžete ponechat.
Před každým hovorem si projděte účet zákazníka a zjistěte všechny informace, které byste mohli během rozhovoru potřebovat.
Znalost údajů o účtu zákazníka vám pomůže poskytnout lepší služby a vyhnout se tomu, abyste se ho během hovoru museli několikrát ptát na základní údaje. Shromáždění všech relevantních informací před každým hovorem vám pomůže vyhnout se běžným chybám a urychlí proces řešení.
Používejte systém CRM nebo software pro správu ticketů, který obsahuje všechny relevantní informace o vašich zákaznících. Získejte přístup k předchozím konverzacím a zkontrolujte je, abyste věděli, zda se opakovaně objevuje volající, který potřebuje při vyřizování zvláštní pozornost.
Vyplňte lístek následujícími informacemi:
Tip: pokud používáte systém CRM, ujistěte se, že je účet zákazníka propojen s jeho telefonním číslem. Tak při zobrazení jeho údajů uvidíte také všechny hovory a konverzace, které s vaší společností vedl.
Než zvednete telefon, připravte si scénář, co říct a jak postupovat v konkrétních situacích, pokud nastanou. Mějte po ruce příslušné dokumenty nebo kontaktní údaje, protože mohou být během rozhovoru užitečné (např. pokud se zákazník zeptá na zůstatek na účtu).
Pomáhá vám zůstat organizovaný a soustředěný během hovoru, což zase vede k lepším službám zákazníkům. Obtížné situace zvládnete snadno, protože budete přesně vědět, co říct a jak reagovat.
Před konverzací se zákazníkem byste si měli zapsat, co máte v plánu říct, a případné otázky, které by mohl položit. Pokud používáte LiveAgent, je celý proces hračkou. Na své hovory se můžete snadno připravit vytvořením skriptů hovorů a poznámek, takže budete mít vše po ruce, když to budete potřebovat, a během hovoru budete znít jistěji.
Tip: LiveAgent je komplexní výkonný nástroj pro call centra, který nabízí řadu pokročilých funkcí. Navíc si to můžete vyzkoušet pomocí bezplatné zkušební verze.
Když zákazník zavolá, měl by být schopen s někým mluvit v určitém časovém rámci (očekávaná doba odezvy závisí na požadavcích vaší společnosti).
Ukazuje to, že jste pozorní a že vám na zákaznících záleží. Pomáhá také zabránit tomu, aby zákazníci zavěsili nebo šli k jiné společnosti, protože se nemohli spojit s někým ve vašem call centru.
Použijte software call centra, který má funkci automatického rozesílání hovorů (ACD). Tento nástroj vám umožňuje rozdělit příchozí hovory mezi agenty ve vašem týmu, takže nikdo nebude zavalen prací a každý dostane svůj podíl rovnoměrně rozdělený. Protože pak mohou své pracovní vytížení řídit mnohem efektivněji, automatizace call centra může skutečně pomoci zbavit agenty call centra stresu.
Pokud vás zákazník požádá o citlivé údaje, měli byste ověřit jeho totožnost tím, že ho požádáte o informace, ke kterým může mít přístup pouze on.
Požádejte o informace, které může znát pouze zákazník, například číslo účtu nebo datum narození. Případně jej můžete požádat o kontaktní údaje, abyste si ověřili jeho totožnost.
Požádejte o informace, které může znát pouze zákazník, jako je číslo účtu nebo datum narození. Případně je můžete požádat o kontaktní údaje za účelem ověření jejich totožnosti.
Tip: pokud používáte službu LiveAgent, můžete snadno ověřit totožnost volajícího tím, že jej požádáte např. o číslo účtu. Budete tak mít jistotu, že hovoříte se správnou osobou.
Měli byste klást otázky, které souvisejí s dotazem zákazníka. Dbejte na to, abyste tak činili zdvořile a profesionálně.
Abyste získali potřebné informace o problému volajícího a následně určili, jak jej nejlépe vyřešit. Tímto způsobem budete schopni rychleji vyřešit problémy a zároveň zlepšíte služby zákazníkům.
Obavy, problémy a otázky zákazníků se v jednotlivých hovorech liší. To znamená, že k jejich vyřízení potřebujete různé dovednosti. Klást vhodné otázky se lze naučit neustálým tréninkem a školením.
Kromě správného přístupu ke klientům si vytvořte scénář, který je provede každým krokem hovoru, například na co se ptát jako první apod.
Své zákazníky byste měli vždy ujistit, že jste připraveni, ochotni a schopni pomoci.
Poskytnutí pomoci zákazníkům ukazuje, že vám záleží na jejich potřebách a přáních.
Pozorně naslouchejte a hledejte náznaky toho, s čím se volající mohou potýkat. Poté byste měli klást konkrétní doplňující otázky, abyste zjistili, jak jim nejlépe posloužit.
Tónem hlasu vyjadřujte empatii k obavám zákazníků. Volající tak bude mít pocit, že ho slyší a chápe někdo, kdo ví, jak mu nejlépe pomoci.
Měli byste mít starostlivý přístup ke klientům. Pozorně naslouchejte a nabízejte řešení, která nejlépe odpovídají potřebám nebo obavám každého volajícího.
Dává najevo, že vám záleží na potřebách a přáních zákazníků, když jim nabídnete pomoc při řešení jejich problémů s osobním přístupem. Tím si u volajících vybudujete důvěru, která může vést k tomu, že se z nich v budoucnu stanou loajální zákazníci.
Nejdříve věnujte chvíli naslouchání tomu, co zákazník říká, a poté požádejte o vysvětlení otázek, abyste jeho problémům lépe porozuměli. Pozorně naslouchejte a ukažte, že berete obavy volajícího vážně.
Pokud můžete, pokuste se vžít do jeho situace a pochopit, z čeho vychází. Kromě toho pomůže, když můžete tónem hlasu vyjádřit pochopení vůči volajícímu tím, že řeknete něco jako “Vím, čím procházíte” nebo “To zní, jako by to pro vás bylo opravdu frustrující“.
Poděkujte za to, že vás na problém upozornil, a dejte mu najevo, že uděláte, co bude ve vašich silách, abyste ho pomohli vyřešit.
Dobrý agent se umí zeptat zákazníka, co od interakce očekává. Pokud víte, co chtějí, bude snazší nabídnout řešení, které tyto potřeby nebo obavy uspokojí.
Pokud agenti tomuto kroku nevěnují dostatek času, může se stát, že se jim nepodaří problém zákazníka zcela vyřešit a nejenže ho frustrují, ale také zhorší situaci pro všechny zúčastněné. Urychlete proces řešení tím, že hned zjistíte, co zákazník potřebuje.
Začněte tím, že se volajícího zeptáte, jaké řešení preferuje. Může to být cokoli od požadavku na vrácení peněz až po prosté vysvětlení toho, co se stalo. Očekávání zákazníka by zde mělo být prioritou.
Pokud nejste schopni problém vyřešit hned, dejte jim vědět, že se jim co nejdříve ozvete s řešením. Mějte na paměti, že pokud nemáte dostatečné znalosti o produktu, někteří zákazníci si možná budou chtít o svých obavách promluvit s jinou osobou ve vaší společnosti, než učiní nějaké rozhodnutí.
Pokud dokážete zákazníkům nastavit realistická očekávání, pomůže vám to vyřešit problém včas a uspokojivěji.
Pomáhá to vyhnout se zmatkům nebo nedorozuměním, ke kterým by mohlo dojít během hovoru. Díky tomu také zákazník ví, co od vás může očekávat a jak dlouho může proces řešení trvat.
Informujte zákazníka o tom, co se děje a co musí udělat. Pokyny se snažte formulovat jasně a stručně, aby ani na jedné straně nebyl prostor pro chybnou interpretaci.
Informujte také zákazníky o všech krocích, které musí podniknout, aby svůj problém vyřešili. Můžete jim například sdělit, jaké dokumenty je třeba zaslat nebo jak dlouho bude trvat případné vyřízení vrácení peněz.
Pokud je to možné, uveďte jim odhadovaný časový rámec, kdy mohou očekávat vyřešení problému.
Pokud zákazníkův problém nemůže vyřešit agent sám, může být nutné hovor předat nadřízenému nebo někomu jinému z vaší společnosti.
Může to pomoci vyřešit problém zákazníka rychleji a efektivněji. V některých případech nemusí mít agent všechny informace, které potřebuje k úplnému vyřešení zákazníkova problému. Přepojením zákazníka na nadřízeného nebo jiného agenta mu dáte možnost získat všechny potřebné informace a podporu, kterou potřebuje.
I když se proces může lišit v závislosti na společnosti, je skvělé, pokud vaše kontaktní centrum disponuje softwarem call centra, který celý proces výrazně usnadňuje. Při použití směrování hovorů LiveAgent můžete hovor přepojit jedním kliknutím.
V opačném případě je budete muset přepojit sami tak, že nejprve požádáte o povolení a poté zavoláte nadřízenému nebo jinému agentovi ve vaší společnosti, který vám pomůže problém vyřešit. To může být časově velmi náročné a zvyšuje to frustraci vašich zákazníků.
Tip: agenti by se měli vždy ujistit, že udělali vše, co je v jejich silách, než volajícího přepojí, aby pro něj neztráceli více času, než je nezbytně nutné.
Jakmile má agent všechny potřebné informace, je čas začít řešit problém volajícího.
Cílem každého zástupce zákaznického servisu je vyřešit každý problém co nejrychleji, aby zákazníci nemuseli trávit na telefonu více času, než je nezbytně nutné.
Měli byste nabídnout řešení, které je spravedlivé, rozumné a zohledňuje potřeby zákazníka. Je důležité neslibovat příliš, takže pokud agent neví, zda je určité řešení možné, je lepší, když to řekne, než aby sliboval něco nereálného.
Někteří zákazníci mohou váhat, zda souhlasit s řešením, pokud nerozumí nákladům a přínosům. Abyste mohli zákazníkovi řádně vysvětlit všechny klady jeho pojistné smlouvy, musíte ji důkladně znát.
Volající se může informovaně rozhodnout, co chce udělat, a pochopit, s čím souhlasí.
Poskytněte zákazníkovi konkrétní příklady a vysvětlení, jaký přínos mu řešení přinese, případně vysvětlete případné související poplatky. Jasně informujte o případných rizicích, která by mohla vyplynout z volby jednoho řešení na úkor jiného.
Jakmile zákazník souhlasí s řešením, je důležité, aby věděl, co bude následovat. Pokud jim budou vráceny peníze nebo jim bude něco zasláno poštou, kdy to mohou očekávat?
Zákazníci chtějí mít jistotu, že se jejich problém řeší a že se na ně nezapomíná.
Mnoho zákazníků neví, co mají po skončení hovoru očekávat. Proto by agenti měli vždy vysvětlit, co bude následovat a jak se zákazník může v případě potřeby znovu spojit s podporou.
Minimalizujte námahu a zajistěte, aby zákazníci měli pocit, že jste se jejich problémem nadobro zabývali.
Než hovor ukončíte, zeptejte se volajícího, zda má další otázky.
Dává to agentovi možnost hovor uzavřít a poskytnout pozitivní zakončení a také umožnit klientovi položit případné závěrečné otázky.
Nesnažte se před zákazníky nic skrývat a při odpovídání vždy mluvte pravdu. To znamená, že to udělejte i v případě, že to, co řeknete, nebude to, co bude chtít volající slyšet.
Poskytněte kontaktní informace, aby se zákazník mohl spojit s týmem podpory.
Poděkujte volajícímu za jeho čas a trpělivost.
Důležitost poděkování nelze podceňovat – toto jednoduché gesto má velký vliv na to, aby byli klienti se svými službami spokojeni. Pomáhá také budovat důvěru v agenty a podporuje loajalitu tím, že projevuje péči o zákazníky/zájem o ně.
Někteří agenti mohou na konci hovoru upřednostnit prosté “děkuji”, zatímco jiní mohou chtít přidat osobní přístup oslovením zákazníka jménem nebo přidáním malého komentáře.
Po skončení hovoru je důležité potvrdit, že je zákazník spokojen s tím, jak bylo vše vyřízeno.
Umožňuje agentům uzavřít hovor pozitivně a zákazníci se díky němu cítí oceněni.
Zeptejte se zákazníka, zda je spokojen s řešením a zda se mu nelíbily nějaké aspekty hovoru a co by se dalo udělat lépe.
Dalším způsobem je zaslání následné zprávy s odkazem na průzkum nebo dalšími otázkami o tom, jak dobře hovor proběhl. To je pravděpodobně mnohem účinnější strategie než pouhé dotazování, protože lidé budou upřímnější, pokud nebudou telefonovat se zástupcem vaší společnosti. Díky tomu zjistíte jejich skutečný názor ihned po skončení hovoru.
Po každém hovoru by měl agent zhodnotit svůj výkon a odpovídajícím způsobem ohodnotit své dovednosti.
Identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit nebo proškolit, aby byli agenti lépe připraveni na všechny situace, které mohou při vyřizování hovorů nastat.
Nejjednodušší je, když agent po každém hovoru sám zhodnotí svůj výkon, ale další možností je, aby to za něj udělal nadřízený nebo jiný manažer.
Můžete také uvažovat o nějakých motivačních programech pro agenty, které by např. odměňovaly pracovníky call centra s nejvyššími výsledky. Takovým příkladem je gamifikace LiveAgent. Vnáší do pracovního prostředí některé herní prvky a zapojuje agenty pomocí odměn, žebříčků a mnoha dalších přizpůsobitelných funkcí.
Zpětná vazba je spíše v kompetenci nadřízených než zaměstnanců. Ti by měli agenty vést procesem zlepšování jejich výkonu.
Pečlivé hodnocení umožňuje agentům poučit se z chyb a růst jako profesionálové v oblasti zákaznických služeb. To povede k celkově vyššímu hodnocení spokojenosti zákazníků.
Nejlepším způsobem jsou formální procesy, jako jsou individuální/on-line schůzky mezi nadřízenými a agenty, na kterých se probírá, jak jednotlivé hovory probíhaly, co by se dalo příště udělat lépe apod.
Pokud výkon agenta neodpovídá vašim standardům, pošlete ho na školení.
Školení může agentům pomoci zlepšit jejich dovednosti a zefektivnit poskytování služeb zákazníkům.
Můžete s agentem naplánovat školení nebo mu poskytnout další zdroje, které mu pomohou zlepšit jeho výkon. Všem svým agentům vždy poskytněte příležitost k růstu prostřednictvím vzdělávacích kurzů nebo školení na pracovišti.
Následuje seznam tipů, jak můžete využít náš kontrolní seznam pro monitorování call centra:
Quality assurance in a call center is the process of monitoring and improving the quality of service provided by agents. It ensures that each agent provides excellent customer service consistently over time. By monitoring and improving the quality of service provided by agents, call centers can ensure that their customers are happy with the level of service they receive.
You can evaluate the quality of a call center by listening to recorded calls, reviewing agent performance metrics (e.g. call length), and asking customers for feedback on their experiences with agents.
Assure customers by verifying their identity, asking appropriate questions, and explaining the next steps in a clear and concise manner. Be willing to help customers resolve their issues and ensure that they are satisfied with the resolution.
Monitor call center metrics and key performance indicators such as average handle time (AHT), customer satisfaction, or net promoter scores. You should also evaluate agent performance based on these criteria when you audit recordings or listen to live calls.
Kontrolní seznam dodržování předpisů v call centru
Objevte kontrolní seznam pro dodržování předpisů v call centru, který zajišťuje bezpečnost a ochranu citlivých dat. Praktický průvodce pomáhá budovat a udržovat bezpečnou síťovou infrastrukturu, chrání klienty a firmy před datovými hrozbami. Ideální pro call centra všech velikostí, aby zajistila soulad s právními předpisy a minimalizovala rizika.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Nejdůležitější kontrolní seznam call center
Optimalizujte své call centrum s naším kontrolním seznamem—od cílů po výkonnost agentů. Zajistěte špičkový zákaznický servis!
Help desk kontrolní seznam pro zajištění kvality
Helpdesk je prvním krokem k poskytování hvězdných služeb zákazníkům. Podívejte se na náš kontrolní seznam zajištění kvality helpdesku, abyste se ujistili, že vše běží hladce.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team