Kontrolní seznam call centra zahrnuje klíčové kroky pro úspěšný provoz: stanovení cílů, výběr typu centra, plánování, školení agentů a sledování výkonnosti. Integrace softwaru a sledování výkonu jsou zásadní pro kvalitní zákaznický servis.
V call centru existuje mnoho různých složek, které je třeba monitorovat a spravovat. Pokud jste v tomto oboru nováčkem, může být těžké zjistit, co je třeba udělat.
Abychom vám pomohli začít, vytvořili jsme tento seznam základních věcí, které by vždy měly být na vašem kontrolním seznamu pro nastavení call centra. Přečtěte si další informace.
Jedná se o dokument, který popisuje kroky a postupy nezbytné pro řízení call centra. Může zahrnovat vše od nastavení telefonních linek a počítačů až po školení nových zaměstnanců a řešení stížností zákazníků.
Je to nezbytné pro zajištění hladkého chodu všech aspektů vašeho call centra. Kromě toho může předcházet problémům a identifikovat potenciální problémy dříve, než eskalují.
Kombinace call centra s kontrolními seznamy auditů může pomoci zvýšit produktivitu vašich zaměstnanců a také zvýšit celkovou spokojenost zákazníků.
Kontrolní seznam může sloužit jako vodítko, abyste se ujistili, že jsou všechny úkoly splněny. Pomáhá také novým zaměstnancům, aby se dostali do tempa.
Může být cenným nástrojem pro nové i zkušené členy týmu. Novým zaměstnancům může poskytnout základní přehled o krocích, které musí učinit, aby mohli plnit své povinnosti. Zkušení členové týmu ji mohou použít jako referenční příručku, aby zajistili splnění všech svých povinností.
Osnova kontrolního seznamu call centra je užitečná pro majitele malých podniků, kteří chtějí zřídit vlastní provoz, ale nechtějí investovat do vlastního call centra. Uvádí všechny nezbytné úkoly a zajišťuje, že žádný krok nebude opomenut.
Pokud jste zodpovědní za řízení týmu outsourcovaných pracovníků, nechcete být ve stresu z toho, zda jsou všechny úkoly splněny. Ucelený seznam kroků vám práci výrazně usnadní.
Nejprve je třeba stanovit obchodní cíle vašeho call centra. Zeptejte se sami sebe, čeho chcete dosáhnout.
Znalost vašich dlouhodobých cílů zajistí, že vše ostatní, co děláte, bude zaměřeno na ně. To vám také pomůže rozhodnout, na jaké úkoly je nejdůležitější se zaměřit.
Můžete se svým týmem uspořádat cvičení na stanovení cílů a projít jednotlivé funkce call centra a určit, jak je možné je zlepšit. Nezapomeňte stanovit krátkodobé i dlouhodobé obchodní cíle. Ujistěte se, že vaše plány jsou ambiciózní, ale dosažitelné.
Každý typ kontaktního centra má své vlastní jedinečné problémy, proto je třeba na to brát ohled hned na začátku.
Abyste mohli efektivně řídit kontaktní centrum, musíte vědět, o jaký typ se bude jednat. Kromě toho byste se měli ujistit, že ten, který si vyberete, odpovídá potřebám vaší firmy.
Přečtěte si recenze, prověřte konkurenci a sledujte aktuální informace. Dnešní trh nabízí řadu nových řešení, včetně cloudových a lokálních call center. Než se rozhodnete, ujistěte se, že máte základní znalosti o dané technologii.
Odhadem rozpočtu zjistěte, kolik peněz musíte vyčlenit na vybavení, mzdy a další související výdaje.
Je velmi důležité mít realistickou představu o tom, kolik peněz utratíte za zřízení a provoz kontaktního centra. To vám pomůže činit informovaná rozhodnutí např. o tom, jaký typ technologie zakoupit a kolik zaměstnanců najmout.
Při výpočtu rozpočtu kontaktního centra je třeba mít na paměti několik klíčových věcí:
Na internetu je k dispozici mnoho různých nástrojů, např:
Před výběrem toho nejlepšího pro vaši společnost otestujte několik nástrojů a softwarových řešení call centra.
To zahrnuje telefonní systémy, interaktivní hlasovou odezvu (IVR), automatické distributory hovorů (ACD) a další.
Chcete-li najít to pravé pro vaši firmu. Každý nástroj přichází s vlastní sadou funkcí a výhod, takže je důležité vybrat ten, který nejlépe vyhovuje vašemu týmu.
Některá call centra potřebují různé automatické dialery, DNIS a ANI, zatímco jiná mohou vyžadovat neomezené nahrávání hovorů a další nástroje pro spolupráci.
Před nákupem využijte bezplatné zkušební verze a ukázky. Zvažte takové faktory, jako jsou:
Firmy zjišťují, že integrace softwaru call centra s dalšími nástroji usnadňuje správu hovorů.
Chcete-li lépe řídit svou komunikaci se zákazníky, použijte ke sledování interakcí zákazníků software CRM. Můžete také integrovat platformy e-mailového marketingu pro zasílání automatických e-mailů po hovoru nebo platformy sociálních médií pro sledování zpětné vazby od zákazníků.
Než investujete do jakéhokoli softwaru nebo nástroje, měli byste si ověřit, jaké integrace poskytuje.
Existuje řada různých nástrojů, které lze integrovat se softwarem call centra. Zde je několik běžných příkladů:
Po výběru správných nástrojů call centra byste měli vypracovat plán implementace. Ten zahrnuje stanovení časového harmonogramu zavádění, vymezení odpovědných osob za jednotlivé úkoly atd.
Vytvoření implementačního plánu pomáhá zajistit hladký průběh zavádění vašeho call centra.
Implementační plán by měl obsahovat informace o tom, co se musí stát před zavedením, během něj a po něm. Je také velmi důležité vytyčit odpovědnosti podle jednotlivých oddělení, aby každý věděl, komu je odpovědný.
Jedná se o zásadní krok k zajištění efektivního chodu vašeho call centra. Je důležité, aby se noví zaměstnanci cítili v tomto procesu dobře a rozuměli svým povinnostem.
Správné zaškolení agentů jim pomůže připravit se na novou práci. Zajistí, že budou schopni poskytovat co nejlepší služby zákazníkům. Správné školení zkrátí křivku učení vašeho call centra a zvýší jeho efektivitu.
Obvykle zahrnuje kombinaci školení, orientace a mentoringu. Je důležité přizpůsobit proces tak, aby vyhovoval vašemu podnikání, zaměstnancům a cílům.
Dobře naplánovaný proces nástupu může být náročný. Níže uvádíme několik návrhů, které vám pomohou:
Definujte cíle, které chcete svým školicím programem splnit. Co doufáte, že se noví zaměstnanci na jeho konci naučí, a jak to zapadá do vaší širší obchodní strategie?
Efektivní program školení agentů obvykle zahrnuje kombinaci školení ve třídě, e-learningu a školení na pracovišti.
Zajišťuje, že vaši zákazníci obdrží kvalitní služby pokaždé, když zavolají. Kromě toho může pomoci snížit počet hovorů, které je třeba eskalovat vedení.
Správné školení by mělo zahrnovat:
Musíte vytvořit pozitivní pracovní prostředí pro své pracovníky call centra.
Je nezbytné pro udržení morálky zaměstnanců a zajištění toho, aby agenti poskytovali vynikající služby zákazníkům.
V jakémkoli prostředí služeb zákazníkům se vždy vyskytnou zpoždění a nepředvídané problémy. Abyste minimalizovali dopad těchto problémů, je nezbytné vytvořit si v rozvrhu “časovou rezervu”.
Potřebujete rezervní čas, abyste mohli řešit všechny vzniklé problémy, aniž by to narušilo celý váš plán.
Snižuje také stres zaměstnanců, zlepšuje služby zákazníkům a vede k menšímu počtu zmeškaných hovorů a naštvaných zákazníků.
Vyhraďte si každý den čas navíc na nepředvídané problémy a zpoždění. Pokud si tento čas naplánujete, můžete problémy snadno řešit. Můžete také nastavit průměrnou dobu hovoru.
Pomůže vám zajistit, aby bylo vaše call centrum nastaveno na úspěch. Tento kontrolní seznam může zahrnovat prvky, jako jsou typy softwaru a vybavení, které potřebujete, a druh školení, které budou vaši agenti potřebovat.
Pomáhá vám udržet se na správné cestě. Kontrolní seznam požadavků vám poskytne vizuální znázornění faktorů, které musíte zahrnout, abyste vytvořili fungující call centrum.
Zvažte zahrnutí následujících požadavků:
Sledování výkonnosti agentů je zásadní pro zajištění toho, aby splňovali vaše očekávání.
Když jsou vaši zaměstnanci sledováni, bývají méně roztěkaní a lépe hospodaří se svým časem.
Lze to provádět prostřednictvím denních, týdenních nebo měsíčních kontrol. Můžete také zvážit použití softwaru, který vám pomůže sledovat produktivitu zaměstnanců.
Je nezbytné pečovat o zařízení call centra , abyste měli jistotu, že dobře funguje. Dobrá péče o zařízení vám také zajistí, že budete mít přehled o případných problémech s jednotlivými položkami, abyste je mohli v případě potřeby opravit nebo vyměnit.
Pravidelná údržba zařízení call centra může vést ke snížení nákladů prostřednictvím zvýšení efektivity a produktivity, navíc k odstranění stresu způsobeného nefunkčním zařízením.
Zařízení call centra byste měli pravidelně kontrolovat a čistit. Každý týden je normou. Udělejte to však podle svých individuálních potřeb.
Vyberte osobu, která bude projekt řídit na plný úvazek. Tato osoba bude zodpovědná za dohled nad každodenními činnostmi zaměstnanců a také za analýzu metrik call centra a stanovení cílů.
Každé centrum služeb zákazníkům potřebuje , aby mohlo správně a efektivně fungovat. Manažer nejen motivuje, školí a řídí zaměstnance, ale je páteří call centra.
Měli byste zvážit průzkum a pohovory uvnitř nebo vně společnosti.
Zvažte přijetí kandidáta, který již dříve pracoval na podobných projektech a má silné vůdčí a manažerské schopnosti.
Vytvoření půdorysu telefonu umožňuje maximalizovat využití prostoru.
Dobře navržený půdorys pomáhá zajistit hladký chod call centra. Udržuje vybavení v dosahu vašich agentů. Tím se zvyšuje produktivita pracovníků.
Plán telefonního centra by měl obsahovat:
Pokud se v těchto programech nevyznáte, můžete se poradit s odborníkem, který vám pomůže vytvořit plán, který bude pro vaši firmu nejvhodnější.
Pravidelné audity identifikují oblasti, které je třeba zlepšit. Díky nim se dozvíte, zda jsou nutné nějaké změny.
Pravidelně vyhodnocujte výkonnost svého call centra, abyste se ujistili, že splňuje potřeby vaší firmy a zákazníků. Umožní vám to udržet si zákazníky, snížit náklady, zvýšit produktivitu a zvýšit zisky.
Výkonnost svého call centra byste měli auditovat alespoň jednou za čtvrtletí.
Analyzujte , produktivitu zaměstnanců, finanční údaje a možné příležitosti ke zlepšení.
Abychom zůstali konkurenceschopní na dnešním trhu, je nezbytné využívat technologie v jejich plném rozsahu. Použití správných nástrojů vám může pomoci zvýšit produktivitu a efektivitu a umožnit tak vašemu call centru růst podle potřeby.
Technologie jako CRM nebo mohou zvýšit výkon vaší společnosti tím, že zkrátí čekací doby pro zákazníky a zvýší dostupnost agentů v rušných obdobích.
Měli byste se poradit s odborníkem, abyste zjistili, která řešení jsou pro vaše call centrum nejvhodnější. Mohou vám pomoci vybrat správné nástroje a nastavit je.
Je to doba, kterou agent potřebuje k tomu, aby zákazníkovi poskytl řešení jeho dotazu. Zahrnuje čas potřebný k pochopení dotazu, nalezení řešení a jeho prezentaci zákazníkovi.
Doba vyřízení může být ovlivněna několika faktory, včetně typu dotazu, složitosti řešení a toho, jak je agent obeznámen s daným produktem nebo službou.
Většina společností se snaží o co nejkratší dobu vyřízení, aby zákazníci nemuseli čekat.
Agenti mohou také potřebovat kontaktovat jiná oddělení nebo zákazníky, aby jim pomohli s vyřešením dotazu. To může prodloužit celkovou dobu vyřízení.
Skóre spokojenosti zákazníků (CSAT) je standardní metrika používaná k měření toho, jak dobře podpora uspokojuje potřeby zákazníků.
Skóre se obvykle vyjadřuje v procentech.
Průzkum CSAT se obvykle zadává zákazníkům po interakci se zákaznickým servisem nebo týmem podpory organizace.
Jedná se o důležitý statistický údaj, protože představuje počet hovorů, které nebyly vaší službou přijaty, a proto byly odpojeny.
Může se to stát například tehdy, když jsou agenti na přestávce, nejsou ve své přidělené pracovní oblasti nebo prostě nereagují na příchozí telefonáty.
Vysoký počet blokovaných hovorů vrhá špatné světlo na společnost, která se obvykle snaží přijmout každý hovor.
Průměrná doba ve frontě je doba, po kterou zákazník čeká, než je spojen s pracovníkem zákaznického servisu.
Tato statistika měří, jak efektivně agenti vyřizují dotazy zákazníků a jak dobře je vaše kontaktní centrum personálně zajištěno.
Zákazníkům se nelíbí dlouhé čekání, proto je důležité, aby tato doba byla co nejkratší.
Toho můžete dosáhnout zajištěním dostatečného počtu pracovníků zákaznického servisu a použitím technologií, které zkracují průměrnou dobu čekání ve frontách. Patří sem systémy interaktivní hlasové odezvy (IVR), software pro řízení front nebo automatické distribuce hovorů (ACD).
Udává, jak dlouho trvá agentovi, než přijme hovor zákazníka. Zahrnuje dobu, za kterou zazvoní telefon, než je zákazník spojen s agentem a než agent vyřeší zákazníkův dotaz.
Tato statistika je klíčová, protože odráží, jak efektivně dokáže vaše kontaktní centrum zpracovávat příchozí hovory.
Nízká průměrná rychlost odpovědi znamená, že vaši agenti tráví spoustu času odpovídáním na dotazy zákazníků, místo aby je rychle vyřešili a přešli k jinému zákazníkovi.
Klíčové ukazatele výkonnosti call centra:
Liší se v závislosti na službě, kterou společnost poskytuje. Mělo by se však zaměřit na udržení průměrné čekací doby pod pět minut. Doba držení může výrazně ovlivnit to, jak zákazník vnímá společnost. Pokud zákazník čeká příliš dlouho, může být frustrovaný a odejít.
Obvykle to trvá 60 až 90 sekund. Některá call centra však mají mnohem rychlejší dobu odezvy, zatímco jiná mohou být pomalejší. Záleží na typu společnosti a službách, které nabízí. Velmi se liší v závislosti na objemu hovorů a počtu dostupných zástupců zákaznických služeb. Obvykle platí, že čím vyšší je objem hovorů, tím delší je čekací doba.
Informujte zákazníky o vaší typické době mimo špičku. Požádejte je, aby si při telefonování připravili všechny informace o svém účtu a otázky. Dále se ujistěte, že jsou připraveni podrobně popsat problém. Nakonec udržujte rozhovory klidné a zdvořilé.
To je doba, za kterou se call centrum zprovozní. Průměrná doba nastavení v call centru závisí na řešení, které zvolíte. Nastavení místního call centra bude trvat déle než nastavení cloudového řešení.
Obvykle během období intenzivní aktivity nebo očekávání nějaké události, jako je blížící se období prázdnin. Dochází k němu, když se objem hovorů zvyšuje, zatímco počet zaměstnanců klesá. To může vést k dlouhé čekací době pro zákazníky.
Vzorec pro výpočet průměrné doby hovoru je následující: (Doba hovoru pro hovor A + Doba hovoru pro hovor B +…+ Doba hovoru pro hovor N)/Celkový počet uskutečněných hovorů.
Cloudové kontaktní centrum je služba, která organizacím umožňuje využívat veřejnou telekomunikační infrastrukturu, jako je internet, k poskytování hlasové a jiné formy komunikace se svými zákazníky. On-premise kontaktní centrum má veškerý hardware a software potřebný k poskytování služeb kontaktu se zákazníky a sídlí v zařízeních vaší společnosti. Přechod do cloudového kontaktního centra má mnoho výhod. Zahrnují: škálovatelnost (schopnost přidávat nebo odebírat agenty podle potřeby); snížené kapitálové výdaje (není potřeba kupovat nebo udržovat hardware); zvýšená bezpečnost; snadný přístup k zákaznickým datům pro vytváření sestav a analýzy.
Kontrolní seznam auditu webových stránek
Objevte kontrolní seznam auditu webových stránek od LiveAgent, který zahrnuje klíčové kroky pro optimalizaci vašeho webu. Zlepšíte SEO, zabezpečení, rychlost a uživatelskou přívětivost. Ujistěte se, že vaše stránky jsou vždy aktuální a atraktivní pro návštěvníky. Využijte tento praktický nástroj a přilákejte více uživatelů!
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Kontrolní seznam dodržování předpisů v call centru
Objevte kontrolní seznam pro dodržování předpisů v call centru, který zajišťuje bezpečnost a ochranu citlivých dat. Praktický průvodce pomáhá budovat a udržovat bezpečnou síťovou infrastrukturu, chrání klienty a firmy před datovými hrozbami. Ideální pro call centra všech velikostí, aby zajistila soulad s právními předpisy a minimalizovala rizika.
Zákaznický servis kontrolní seznam kvality volání
Zlepšete kvalitu hovorů zákaznického servisu s naším podrobným kontrolním seznamem. Naučte se snižovat hluk, aktivně naslouchat, ověřovat zákazníky a efektivně řešit problémy. Poskytněte vynikající podporu a získejte spokojenost zákazníků. Navštivte LiveAgent pro více informací!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team