Proč byste měli posílat poděkování zákazníkům?
I když jsou e-maily s poděkováním zákazníkům také skvělým způsobem, jak jim projevit vděčnost, e-maily jsou obvykle přečteny (pokud jsou vůbec přečteny) a smazány. Dobře zpracovaná tištěná děkovná karta/ručně psaný děkovný dopis však s větší pravděpodobností zůstane alespoň nějakou dobu uchován a bude sloužit jako připomínka vaší značky. Jedná se o účinnou marketingovou strategii, která může na zákazníky skutečně zapůsobit, zlepšit jejich loajalitu a generovat více doporučení pro vaši firmu.
Ručně psané nebo tištěné?
V závislosti na typu a velikosti vaší firmy můžete zvážit zasílání tištěných obchodních poděkování nebo ručně psaných děkovných dopisů. Pro velkou organizaci, která chce poděkovat více než 500 zákazníkům, by přirozeně dávaly větší smysl tištěné kartičky. Ručně psané poznámky se hodí spíše pro malé podniky, soloprůmyslníky, osobní služby a B2B společnosti se skromnou zákaznickou základnou.
Obecně platí, že pokud to čas, rozpočet a zdroje dovolují, je lepší volbou ručně psané poděkování klientovi, protože vždy bude mít větší dopad. Skutečná autenticita ručně psaných poznámek je to, co může v zákaznících vyvolat pocit opravdové výjimečnosti a emocionální zainteresovanosti. A emoce jsou v mnoha odvětvích považovány za největší hnací sílu loajality. Studie společnosti CapGemini totiž zjistila, že 70 % emočně angažovaných spotřebitelů utrácí až dvakrát a více za značky, kterým jsou věrní. Navíc 80 % z nich bude propagovat značky, kterým jsou věrní, mezi svou rodinou a přáteli.
Jak dlouho byste měli čekat s odesláním poděkování?
Pokud řídíte firmu a chcete své zákazníky ocenit děkovným dopisem/kartičkou, je optimální čas nejlépe hned po události. Obecné pravidlo je několik dní v rámci události. Například; když zákazník zakoupí výrobek/službu od vaší společnosti. Nicméně i když nestihnete poslat poděkování v tomto termínu, vězte, že jeho neposlání je mnohem horší
Obchodní kartičky s poděkováním – Šablony
Co píšete do poděkování zákazníkovi? Níže uvádíme několik obchodních poděkování – šablon, které můžete použít jako základ pro vytvoření vlastních poděkování.
Poděkování za to, že jste věrným zákazníkem
Hi ****,
Just a note to say hello and to let you know how grateful we are for having you as our loyal customer for the past few years.
We truly enjoy working with entrepreneurs like you who are committed to growing their successful business and we wanted to thank you for letting us help you.
Best wishes,
****
Poděkování zákazníkovi za nákup
Hey ****,
I’ve noticed your name come up quite a few times in recent months, so I just thought I’d take the time to personally thank you.
Judging by your purchases, I must admit you have an excellent taste in clothes! Remember that you can always swap them over if something doesn’t fit.
Take care,
****
Poděkování klientovi za doporučení
Dear ****,
Over half of my business comes from repeat clients and referrals. I greatly appreciate you thinking of me and sending a new client my way. I am sure I can help your friend find that unique beachfront home he is looking for. I already have a few beautiful properties in mind to show him.
Thanks again for your trust!
All the best,
****
Další způsoby vyjádření vděčnosti zákazníkům
Existuje několik způsobů, jak vyjádřit vděčnost svým zákazníkům. Poděkování zákazníkům a děkovné dopisy jsou důležitou součástí ocenění zákazníků. Existuje však mnoho dalších způsobů. Například kupony, slevy, výrobky/služby zdarma a mnoho dalších.
Pokud se chcete dozvědět více, přečtěte si článek Nápady na ocenění zákazníků.
Objevujte na vlastní pěst
Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo v LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Proč byste měli posílat poděkování zákazníkům?
Zasílání děkovných kartiček zákazníkům je účinná marketingová strategie, která může na zákazníky skutečně zapůsobit, zvýšit jejich loajalitu a generovat více doporučení pro vaši firmu.
Jak dlouho byste měli čekat s odesláním poděkování?
Obecným pravidlem je několik dní v rámci akce. Například když zákazník zakoupí produkt/službu od vaší společnosti.
Tištěná nebo ručně psaná poděkování?
Obecně platí, že pokud to čas, rozpočet a zdroje dovolují, je lepší volbou ručně psané poděkování klientovi, které vždy udělá větší dojem.
12 rychlých tipů na etiketu live chatu pro nejlepší zákaznickou podporu
Zlepšete svou zákaznickou podporu v roce 2024 pomocí 12 klíčových tipů na etiketu live chatu. Naučte se, jak efektivně komunikovat, zkrátit čekací doby a zvýšit spokojenost zákazníků. Ovládněte umění etikety live chatu a poskytněte špičkovou podporu, kterou vaši zákazníci ocení.
Objevte vše, co potřebujete vědět o zákaznickém servisu na LiveAgent Akademii. Zdroj bezplatných školení a teoretických poznatků, který zlepší vaše dovednosti v oblasti komunikace, zpětné vazby a zákaznické zkušenosti. Navštivte nás a naučte se, jak poskytovat kvalitní zákaznický servis a získat spokojené zákazníky.
Co dělá zákaznický servis skvělým?
Objevte tajemství skvělého zákaznického servisu na naší stránce! Naučíte se klíčové vlastnosti a získáte inspiraci z příkladů od Ritz-Carlton, Amazon či Zappos. Zjistěte, proč je kvalita služeb nezbytná pro dlouhodobou úspěšnost a jak ji dosáhnout. Vyzkoušejte platformu LiveAgent zdarma a získejte náskok před konkurencí!