Nejlepší způsob, jak uklidnit rozzlobeného nebo nespokojeného zákazníka, je vcítit se do jeho situace a přijmout odpovědnost za to, co se mu stalo. A co může ukázat, že vám na něm záleží, než upřímná omluva? Zde je několik zásadních pokynů pro komunikaci se zákazníky, jak se omluvit zákazníkovi, díky nimž budete v zákaznické podpoře vynikat.
Pokyny
Dobrým začátkem je říct “Omlouvám se / Je nám to líto”
Neexistuje přímočařejší způsob, jak se zákazníkovi omluvit, než říci, že je vám to opravdu líto / že se omlouváme. Pokud se máte omluvit tisíckrát za stejnou věc, prostě to udělejte.
Nebuďte frustrovaní ani rozzlobení. Nasaďte úsměv na tvář, a i když si přejete jen křičet a řvát, řekněte “Omlouvám se / Omlouváme se” a dělejte svou práci.
Snažte se potíže vyřešit bez ohledu na situaci
Ale co když se chyba nevyskytla na vaší straně? V zákaznickém servisu něco jako chyba zákazníka ve skutečnosti neexistuje. Neobviňujte a nenuťte své zákazníky, aby si problém vyřešili sami.
Místo toho nabídněte pomoc a najděte řešení. Ať se děje cokoli, zákazník je ten, kdo vám za vaši snahu zaplatí (nebo se rozhodne, že vaše práce nestála vůbec za nic).
Uvědomte si problém a přijměte ho za vlastní
Dejte zákazníkovi najevo, že chápete, že jeho problém je skutečný. Dejte si však pozor na to, jak svou omluvu formulujete. Namísto “je mi líto, že se tak cítíte” přiznejte problém (a svou odpovědnost) slovy jako “omlouvám se za frustraci, kterou jsme vám způsobili”.
Může být složité to formulovat. Naštěstí existuje mnoho skvělých knih, které vám pomohou. Zkuste třeba Umění omluvy nebo Pravidla pro zákazníky.
Keep loyalty high despite bad service
One bad customer experience can be negated by superior customer service. Provide it starting today, with the help of LiveAgent helpdesk software.
Vysvětlete problém srozumitelně
Stejně jako je důležité problém přiznat, měli byste také nabídnout vysvětlení, jak nebo proč k němu došlo. Tím zákazníkovi ukážete, že věnujete čas tomu, abyste pochopili, co se mu stalo.
Nabídnutí vysvětlení znamená, že vy i vaše firma jste důvěryhodní a transparentní. To, že si najdete čas na vysvětlení, také naznačuje, že vám na problému záleží a že na jeho vyřešení pracujete.
Vždy používejte vhodný jazyk
Jeden můj přítel mi kdysi řekl, že podnikání z vás dělá herce, technického guru a krotitele divokých zvířat najednou. Nikdy nevíte, s jakým člověkem budete mít co do činění, takže raději buďte připraveni improvizovat.
Nenechte se rozptýlit frustrací nebo hněvem zákazníka. Snažte se uklidnit a přistupujte k nim soucitně.
Měňte tón hlasu podle nálady zákazníka a volte slova s rozvahou. Zásadní roli hraje používání vhodného jazyka, řeč těla a mimika.
Nyní to napravte
Uznali jste, že existuje problém. Věnovali jste čas tomu, abyste ho vysvětlili. Nyní je čas ho skutečně vyřešit.
A při tom se snažte zákazníkovi jeho potíže nahradit. Nabídněte jim něco navíc. Nápoje v restauraci zdarma. Nebo nějakou osobní pozornost po vyřešení problému. Poté se telefonicky ujistěte, že vše proběhlo v pořádku. Nebo přidejte jednoduchou závěrečnou větu, například “Jsem tu pro vás, pokud budete potřebovat další pomoc”.
Existuje mnoho způsobů, jak se vypořádat se svízelnou situací. Níže je od nás malý bonusový tip, díky kterému bude vaše omluva ještě účinnější:
Bonusový tip:
Nepoužívejte výrazy, které používají všichni ostatní. Vyhněte se omluvám jako např: “Omlouváme se za nepříjemnosti” nebo dokonce “Omlouváme se za potíže”. Omluvu přizpůsobte konkrétní situaci a ukažte zákazníkovi, jak je pro vás důležitý. Zapracujte do frází jejich “život”. Říkejte věci jako “Je mi moc líto, že jste zmeškali let” nebo dokonce “Omlouvám se, že jste kvůli našemu softwaru přišli o data”.
Objevujte na vlastní pěst
Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo ve službě LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Jak se omluvit zákazníkovi aniž byste používali omluvy?
Ne vždy je nejlepší se omluvit. Pokud například zákazník udělá chybu, nezdá se přirozené říkat, že se za ni omlouváte. Místo omluvy se do něj raději vciťte. Můžete například vyjádřit, že jste v minulosti udělali podobnou chybu. Nebo zákazníkovi poskytněte personalizované řešení, například videonávod krok za krokem.
Jak se omluvit naštvanému zákazníkovi?
Nejlepším způsobem, jak se omluvit naštvanému zákazníkovi, je vcítit se do jeho situace a přijmout odpovědnost.
Jaký je příklad toho jak se omluvit zákazníkovi?
Opravdu se omlouváme za nepříjemnosti, které jsme vám způsobili.
Zjistěte, jak automatizace call centra s LiveAgentem může zefektivnit vaše procesy a zvýšit zákaznickou spokojenost. Objevte výhody IVR, automatického zpětného volání, směrování hovorů a další funkce, které zlepší zážitek vašich zákazníků a sníží náklady. Vyzkoušejte zdarma a posuňte svůj zákaznický servis na vyšší úroveň!
12 rychlých tipů na etiketu live chatu pro nejlepší zákaznickou podporu
Zlepšete svou zákaznickou podporu v roce 2024 pomocí 12 klíčových tipů na etiketu live chatu. Naučte se, jak efektivně komunikovat, zkrátit čekací doby a zvýšit spokojenost zákazníků. Ovládněte umění etikety live chatu a poskytněte špičkovou podporu, kterou vaši zákazníci ocení.
Objevte vše, co potřebujete vědět o zákaznickém servisu na LiveAgent Akademii. Zdroj bezplatných školení a teoretických poznatků, který zlepší vaše dovednosti v oblasti komunikace, zpětné vazby a zákaznické zkušenosti. Navštivte nás a naučte se, jak poskytovat kvalitní zákaznický servis a získat spokojené zákazníky.
Co dělá zákaznický servis skvělým?
Objevte tajemství skvělého zákaznického servisu na naší stránce! Naučíte se klíčové vlastnosti a získáte inspiraci z příkladů od Ritz-Carlton, Amazon či Zappos. Zjistěte, proč je kvalita služeb nezbytná pro dlouhodobou úspěšnost a jak ji dosáhnout. Vyzkoušejte platformu LiveAgent zdarma a získejte náskok před konkurencí!