Live chat se stal preferovaným kanálem zákaznického servisu pro stále větší počet online spotřebitelů. Proto je widget pro live chat na webových stránkách nezbytností pro firmy všech velikostí v jakémkoli odvětví. Umožňuje nabídnout zákazníkům rychlou a včasnou pomoc. Při strategickém použití navíc může sloužit jako tlačítko pro výzvu k akci a může výrazně přispět k; může výrazně přispět k; většímu zapojení, zvýšení spokojenosti zákazníků a zlepšení prodeje a zároveň ke snížení nákladů na zákaznickou podporu.
Jak přidat živý chat na vaše webové stránky?
Existuje mnoho řešení živého chatu, která jsou k dispozici jako součást softwarových systémů helpdesku nebo jako pluginy pro WordPress, například Wise Chat. Probereme si, jak můžete na své webové stránky nainstalovat live chat.
1. Vyberte si poskytovatele softwaru pro live chat
Vzhledem k tomu, jaký dopad může mít live chat na kvalitu vašich zákaznických služeb a příjmy, stojí za to investovat nějaký čas do průzkumu možností. Než si vyberete nástroj, který vyhovuje vašim obchodním potřebám, a přidáte jej na své webové stránky, zjistěte si co nejvíce informací o různých poskytovatelích softwaru pro live chat. Mezi faktory, které je třeba zvážit při hledání nejlepšího pluginu pro chat, patří; sada funkcí, snadné zapnutí a přizpůsobení, integrace se softwarem třetích stran, zabezpečení, kompatibilita s mobilními zařízeními, ceny a zákaznická podpora.
2. Zaregistrujte se do služby
Pravděpodobně jste zúžili výběr podle svých požadavků a rozpočtu. Stále nejste připraveni na nákup předplatného? Můžete začít s bezplatnou zkušební verzí. Většina poskytovatelů softwaru pro live chat nabízí bezplatné zkušební verze se všemi dostupnými funkcemi produktu, aby si potenciální zákazníci mohli; vyzkoušet všechny funkce, nebo možnost vyžádat si demo verzi. Přihlášení ke zkušební verzi obvykle trvá maximálně několik minut a nevyžaduje údaje o kreditní kartě.
3. Přidejte na své webové stránky tlačítko živého chatu
Po registraci je třeba vybrat tlačítko chatu. Poté stačí do těla stránky vložit krátký kód HTML pro implementaci živého chatu. Po vložení chatu na webové stránky můžete začít chatovat se svými zákazníky a potenciálními zákazníky v reálném čase. Kdykoli návštěvník klikne na tlačítko živého chatu, které se obvykle zobrazuje v pravém dolním rohu webové stránky; zobrazí se okno chatu. Dalším kliknutím na toto okno návštěvník zahájí chat se zástupcem společnosti; který je právě online a je k dispozici, aby přijal požadavek na chat.
4. Přizpůsobení widgetu živého chatu
Poskytovatelé softwaru pro live chat obvykle nabízejí širokou škálu přizpůsobení nástroje. Mohou zahrnovat úpravu vzhledu tlačítek online (když je chat k dispozici) a offline (když chat není k dispozici) a okna chatu tak, aby vypadalo přirozeně pro vaše webové stránky, a také změnu jazyka a textů. Chcete-li přizpůsobit vzhled tlačítka své značce, můžete si vybrat z galerie tlačítek živého chatu nebo si vytvořit vlastní pomocí jazyka HTML. Můžete si také vybrat, zda kliknutím na tlačítko chatu okamžitě zahájíte chat, nebo otevřete formulář před chatem, který návštěvník vyplní. Vzhled formulářů před chatem a kontaktních formulářů (zobrazených v případě, že žádný agent není online) lze obvykle také přizpůsobit podle vašich potřeb.
5. Povolení proaktivních pozvánek na chat
Proaktivní chat je běžnou funkcí, kterou nabízí většina dodavatelů živého chatu. Pozvánky na proaktivní chat se mohou zobrazovat buď na každé stránce webu, nebo na určitých stránkách. Například na stránkách s cenami nebo pokladnou, kde uživatelé budou s největší pravděpodobností potřebovat živou pomoc. Pozvánky lze obvykle spouštět ručně nebo automaticky na základě předem definovaných pravidel. Jako jsou informace o návštěvnících a různé metriky chování; geografická poloha, aktuální stránka, doporučená stránka, čas strávený na webu, doba návštěvy atd.
6. Vytvoření seznamu předdefinovaných odpovědí
Jedná se o předdefinované odpovědi na často kladené otázky zákazníků. Umožňují zrychlit dobu odezvy a zvýšit efektivitu agentů, protože nebudou muset psát vlastní zprávy na opakující se dotazy, na které lze odpovědět okamžitě jednoduchým odesláním správné předpřipravené odpovědi na několik kliknutí. Předdefinované zprávy jsou obzvláště užitečné, pokud agenti potřebují vyřídit více chatových požadavků najednou.
Osvědčené postupy pro nastavení live chat podpory
Znalost způsobu integrace živého chatu na webové stránky je pouze prvním krokem. Zde je několik tipů a osvědčených postupů pro optimalizaci live chat nástroje abyste zajistili, že přináší výhody jak vaší firmě, tak vašim zákazníkům:
Povolte jej na správných stránkách
Live chat tlačítko lze přidat na každou stránku webu, ale možná jej budete chtít mít k dispozici jen na některých stránkách. V takovém případě zvažte výběr těch stránek, kde je větší pravděpodobnost, že se vaši zákazníci a návštěvníci webu budou ptát. Typicky se jedná o stránky s cenami, produkty, kontakty, často kladené dotazy a úvodní stránky.
Proaktivní chat využívejte strategicky
Pokud povolíte automatické proaktivní pozvánky k chatu, ujistěte se, že se neobjeví během prvních několika vteřin, než návštěvníci vůbec stihnou prozkoumat webové stránky. Také nezvěte návštěvníky k chatu vícekrát, zejména ty, kteří již jednou vaši pozvánku k chatu odmítli. Mohlo by je to jen obtěžovat.
Zajistěte, aby byl návštěvníkům jasný stav online dostupnosti
Pokud neplánujete provozovat live chat 24/7, dejte návštěvníkům jasně najevo, kdy není živá podpora k dispozici. To lze provést nastavením tlačítka offline chatu, které se zobrazí, když vaši agenti nebudou online a nebudou moci přijímat požadavky na chat. Smysluplné je také uvést pracovní dobu chatu na stránce s kontakty.
Zajistěte správné používání připravených odpovědí
Ačkoli mohou připravené zprávy výrazně zlepšit dobu odezvy, mohou někdy způsobit více škody než užitku, pokud jsou použity nevhodně. Pravidlem číslo jedna u připravených odpovědí je, že musí být vždy upraveny a přizpůsobeny tak, aby odpovídaly situaci zákazníka a jeho konkrétním potřebám.
Investujte do školení live chat agentů
Kvalita vaší chatové podpory není jen o správném softwaru s pokročilými funkcemi. Jde spíše o lidi, kteří s live chatem pracují. Investujte do řádného školení svých chat agentů. Zahrnuje výuku jejich co nejefektivnějšího používání chatovacího nástroje – může však také zlepšit jejich jemné dovednosti.
Discover on your own!
Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Můžete povolit tlačítko živého chatu na každé stránce svého webu?
Tlačítko živého chatu lze přidat na každou stránku webu, ale možná jej budete chtít mít k dispozici jen na některých stránkách. V takovém případě zvažte výběr těch stránek, kde je větší pravděpodobnost, že se vaši zákazníci a návštěvníci webu budou ptát. Typicky se jedná o stránky s cenami, produkty, kontakty, často kladené dotazy a vstupní stránky.
Proč by vaše společnost měla používat živý chat?
Umožní vám nabídnout zákazníkům rychlou a včasnou pomoc. Při strategickém využití může navíc výrazně přispět k větší angažovanosti, spokojenosti zákazníků a zlepšení prodeje a zároveň snížit náklady na zákaznickou podporu.
Jak byste si měli vybrat poskytovatele live chat softwaru?
Než si vyberete nástroj, který vyhovuje vašim obchodním potřebám, zjistěte si co nejvíce informací o různých poskytovatelích live chat softwaru. Některé z faktorů, které je třeba zvážit, jsou soubor funkcí, onboarding, přizpůsobení, integrace se softwarem třetích stran, zabezpečení, kompatibilita s mobilními zařízeními, ceny a zákaznická podpora.
Maximalizujte výkon vašeho helpdesk softwaru s LiveAgent! Objevte širokou škálu integrací, pluginů a aplikací, které zvyšují spokojenost zákazníků. Snadno integrujte VoIP služby jako CallTo365, AstraQom, GDMS a další pro efektivnější obchodní operace. Navštivte naši stránku a zjistěte, jak zjednodušit procesy a inovovat pracovní postupy.
Rychlý a na funkce bohatý live chat pro WordPress
Zvyšte spokojenost zákazníků s nejrychlejším live chatem pro WordPress od LiveAgent. Nabízíme okamžitou podporu, proaktivní zapojení a chytré směrování chatů. Vyzkoušejte zdarma a zlepšete konverze na svém webu. Integrace zvládnete za pár sekund!
12 rychlých tipů na etiketu live chatu pro nejlepší zákaznickou podporu
Zlepšete svou zákaznickou podporu v roce 2024 pomocí 12 klíčových tipů na etiketu live chatu. Naučte se, jak efektivně komunikovat, zkrátit čekací doby a zvýšit spokojenost zákazníků. Ovládněte umění etikety live chatu a poskytněte špičkovou podporu, kterou vaši zákazníci ocení.