Existuje mnoho způsobů, jak může podnik shromažďovat recenze od svých zákazníků, ale ne všechny je vždy snadné použít pro každou příležitost. Zde je několik způsobů, které vám pomohou vyžádat si zpětnou vazbu od zákazníků a dozvědět se tak více o zdokonalování vašich produktů a služeb.
1. Mějte na svých webových stránkách sekci s recenzemi
První věc, kterou byste měli udělat, abyste mohli shromažďovat recenze, které si přejete, je mít na svých webových stránkách sekci nebo formulář, kde budou lidé moci snadno odesílat své recenze. Kromě zobrazení uživatelských recenzí pod vašimi produkty a službami byste měli také zajistit, aby vaši zákazníci mohli zanechat i obecnější recenze týkající se vaší značky a celkových služeb.
Právě proto bude užitečné mít na svých webových stránkách speciální místo, kde budete mít snadno k dispozici uživatelské recenze na jednom místě. Kromě toho vám uživatelské recenze, které hovoří především o vaší značce a službách zákazníkům, nikoli o konkrétních produktech/službách, které poskytujete, pomohou získat lepší přehled o tom, co si vaši zákazníci myslí.
Někde v této části svých webových stránek můžete také uvést příklad referencí. Nebude to sice lákat všechny návštěvníky k tomu, aby zaslali své příběhy, ale několik z nich by mohlo.
2. Zveřejněte své aktuální recenze
Další věcí, kterou byste měli zvážit, je zajistit, aby všechny recenze, které získáte, byly vždy k dispozici vašim zákazníkům, aby je mohli najít a přečíst. To znamená, že všechny recenze zákazníků, které získáte, by se měly automaticky přenášet do sekce recenzí pod vašimi produkty/službami na vašich webových stránkách, případně do sekce zpětné vazby od uživatelů.
To může motivovat další zákazníky, aby také zanechali recenzi, zejména pokud uvidí, že si uděláte čas na to, abyste lidem odpověděli a pomohli jim, jak jen to bude možné. Ať už je recenze pozitivní nebo negativní, stále vám může pomoci zlepšit a ještě více zkvalitnit vaše služby, proto se nebojte ji zveřejnit na internetu.
3. Používejte průzkumy zpětné vazby od zákazníků
Vytvořit dobrý průzkum mezi zákazníky nemusí být nejjednodušší, protože je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů. Především existuje mnoho různých otázek, které můžete svým zákazníkům položit, a odpovědí, které můžete očekávat. V každém případě však budete muset pečlivě promyslet, na co byste se měli ptát.
Vaše průzkumy by také měly být delší, než jen několik vyskakovacích oken po celém webu. Tímto způsobem můžete klást odbornější otázky a získat lepší a jednotnější výsledky.
V závislosti na tom, zda podnikáte po celém světě, nebo ne, byste také měli dbát na to, abyste vždy sledovali takové údaje od všech svých zákazníků. Nejenže byste měli vytvořit lokalizovaný průzkum pro každou zemi, se kterou spolupracujete, ale měli byste také přeložit recenze, které obdržíte z celého světa, do vámi zvoleného jazyka. Obě tyto věci nejlépe vyřešíte spoluprací s profesionálním překladatelem nebo profesionální překladatelskou službou, jako je například PickWriters, která vám pomůže lokalizovat obsah průzkumu bez chyb a dalších problémů.
4. Provádějte e-mailové kontroly – následné e-maily
Poté, co zákazník dokončí objednávku, měli byste se mu vždy ozvat e-mailem, poděkovat mu za nákup a dát mu najevo, že jste mu k dispozici, abyste mu pomohli se vším, co by mohl potřebovat. Automatizace vašich e-mailů je v tomto případě skvělým způsobem, jak vždy po dokončení prodeje shromažďovat recenze. Pomůže vám včas sledovat všechny aktivity vašich zákazníků.
Nejenže tento e-mail ověří jejich nákup v jejich očích, ale také je přiměje více důvěřovat vaší značce a být otevřenější vůči tomu, aby vám poskytli zpětnou vazbu poté, co obdrží své zboží.
5. Vytvářejte ankety na svých účtech na sociálních sítích
Platformy sociálních médií mají velkou sílu a mohou vám skutečně pomoci s velkým zjednodušením procesu přijímání zpětné vazby. Platformy, jako jsou Facebook a Twitter, poskytují svým uživatelům možnost pořádat časově omezené ankety, v nichž mohou velmi snadno pokládat otázky a získávat odpovědi.
Ankety vám mohou pomoci získat zpětnou vazbu na otázky nebo problémy, které se mohou vyskytnout v souvislosti s jakýmkoli tématem vašich obchodních aktivit. Můžete se například zeptat na cokoli od otázky “Jak se vám líbí náš proces expedice?” až po otázku “Jaké další produkty byste chtěli, abychom v budoucnu vytvořili?”. Na obě tyto otázky snadno odpovíte prostřednictvím svých stránek na sociálních sítích a mohou vám pomoci zlepšit služby, které poskytujete svým zákazníkům.
6. Využívejte testy použitelnosti
Testy použitelnosti mohou znít složitě a obtížně, ale ve skutečnosti představují velmi jednoduchou metodu sběru zpětné vazby na služby/produkty, které nabízíte. Aby to bylo srozumitelnější, testy použitelnosti jsou v podstatě bezplatné testy vašich produktů a služeb, které rozdáte potenciálním zákazníkům a celkově vaší cílové skupině.
Tím, že budou vaše produkty/služby používat zdarma (po určitou dobu), budou mít lidé jasněji v tom, zda se jim líbily, nebo ne. Jediné, co od nich nakonec budete očekávat, bude upřímné hodnocení produktu zákazníkem. Tímto způsobem můžete snadno a rychle sbírat recenze pro svou firmu.
Ve většině případů budou lidé s těmito bezplatnými zkouškami spokojeni a je více než pravděpodobné, že nakonec budou chtít vaše produkty a služby používat i nadále. Spolu s tím budou s větší pravděpodobností sdílet své zkušenosti na svých účtech na sociálních sítích, čímž vám přivedou další zájemce.
Neuplácejte lidi za pozitivní hodnocení
Sbírání dobrých recenzí od vašich sledujících by mělo být upřímné a nikoli vynucené. Smyslem získávání zpětné vazby je být otevřený kritice a přijmout fakt, že ne každý bude spokojen s tím, co mu nabízíte. Podplácení lidí za pozitivní hodnocení vám nikdy nepomůže vyřešit skutečné problémy, které vaše produkty/služby mohou mít. Nakonec tak budete mít méně prodejů a mnoho zbytečných, ale pozitivních recenzí.
Dobré recenze zákaznických služeb by měly být přirozené a nikdy byste se neměli snažit získat recenze online, zejména pokud jsou placené. I když zjistíte, že máte na Yelpu nebo dokonce na svých webových stránkách několik negativních recenzí, měli byste je využít pozitivním způsobem.
Objevujte na vlastní pěst
Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo v LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Jak přimět zákazníka, aby zanechal recenzi?
Existuje mnoho způsobů, jak může podnik shromažďovat recenze od svých zákazníků, ale ne všechny je vždy snadné použít pro každou příležitost. Chcete-li přimět zákazníka, aby zanechal recenzi, můžete na svých webových stránkách vytvořit sekci s recenzemi, zveřejnit ankety SoMe nebo zasílat průzkumy zpětné vazby zákazníků, které spotřebitele povzbudí. Ať už je recenze pozitivní nebo negativní, stále vám může pomoci zlepšit a ještě více zkvalitnit vaše služby.
Jak získám pozitivní recenze?
Nejpřirozenějším a nejoptimálnějším způsobem, jak získat pozitivní hodnocení, je využít okamžiku, kdy je zákazník s vaším produktem/službou spokojen. V těchto okamžicích je spotřebitel více nakloněn tomu, aby vám poskytl pozitivní recenzi jako formu protislužby.
Měli byste platit za pozitivní recenze?
Podplácení lidí za pozitivní hodnocení vám nikdy nepomůže vyřešit skutečné problémy, které vaše produkty/služby mohou mít. Nakonec tak budete mít méně prodejů a mnoho zbytečných, ale pozitivních recenzí.
Proč potřebujete tiketovací systém?
Velké množství organizací stále ignoruje tiketovací systém. Důvodem je především nepochopení výhod tiketovacího systému.
Objevte vše, co potřebujete vědět o zákaznickém servisu na LiveAgent Akademii. Zdroj bezplatných školení a teoretických poznatků, který zlepší vaše dovednosti v oblasti komunikace, zpětné vazby a zákaznické zkušenosti. Navštivte nás a naučte se, jak poskytovat kvalitní zákaznický servis a získat spokojené zákazníky.
Jak přidat tlačítko živého chatu na vaše webové stránky
Přidejte živý chat na web: návod a tipy pro optimální nastavení a použití. Zvyšte spokojenost a interakci se zákazníky.