Odhaduje se, že špatný zákaznický servis stojí podniky více než 75 miliard dolarů ročně. Aby si podniky udržely úspěch a ziskovost na dnešním vysoce konkurenčním a přesyceném trhu, musí brát zákaznický servis vážně a učinit z něj prioritu. Níže je uvedena dokonalá sbírka citátů a výroků o zákaznickém servisu od slavných podnikatelů, odborníků z oboru a autorů, které poskytují cenné postřehy a inspiraci pro podniky, které mění svůj přístup k obsluze zákazníků.
74 Inspirativní citáty odborníků na zákaznický servis
Vysvětlení, co znamená zákaznický servis
Co představuje zákaznický servis v dnešním světě? Vedoucí představitelé podniků se domnívají, že už zdaleka přesahuje pouhé poskytování podpory zákazníkům. Je to filozofie, kterou musí přijmout všichni v organizaci; od nejvyššího vedení až po zaměstnance v první linii.
Zákaznický servis by neměl být pouhým oddělením. Měla by to být celá společnost.
Tony Hsieh – CEO firmy Zappos
Zákaznický servis znamená, že zákazníci snadno a rychle získají pomoc, kterou potřebují – kdy a jak potřebují.
Steve Benson – držitel Pulitzerovy ceny za redakční karikatury
O zákaznickém servisu mluví spousta lidí, ale je to prostě každodenní, nepřetržitá, nekonečná, vytrvalá a soucitná činnost.
Christopher McCormick – bývalý generální ředitel společnosti L.L.Bean
Ve světě internetového zákaznického servisu je důležité mít na paměti, že váš konkurent je vzdálen jen jedno kliknutí myší.
Doug Warner – senior viceprezident společnosti Vonage
Zákaznický servis je dobrovolný čin, který je projevem skutečné touhy zákazníka uspokojit, ne-li potěšit.
Steve Curtin – Nadšenec pro zákazníky, zaměstnanec společnosti Marriott International
Do hry vás dostane jen to, že se vyrovnáte ceně a kvalitě. Ve hře vyhrávají služby.
Tony Alessandra – podnikatel, autor knih o podnikání a řečník v síni slávy
Pokud neobsluhujete zákazníka, je vaším úkolem obsluhovat někoho, kdo ho obsluhuje.
Jan Carlzon – generální ředitel společnosti SAS Group
Nejlepší zákaznický servis je ten, když vám zákazník nemusí volat, nemusí s vámi mluvit. Prostě to funguje.
Jeff Bezos – generální ředitel společnosti Amazon
Nezapomínejte, kdo je zákazník
Zákazník je hlavním důvodem existence každé firmy. Bez zákazníků není zisku. V jistém smyslu jsou skutečně nejcennějším majetkem každé společnosti. Následující citáty o zákaznické podpoře jsou skvělou připomínkou toho, jak by se podniky měly dívat na své zákazníky.
Mzdu nevyplácí zaměstnavatel. Zaměstnavatel pouze nakládá s penězi. Mzdy vyplácí zákazník.
Henry Ford – zakladatel společnosti Ford Motor Company
Šéf je jen jeden: Zákazník. A ten může vyhodit všechny ve firmě od ředitele až dolů, jednoduše tím, že utratí své peníze někde jinde.
Sam Walton – zakladatel společností Walmart a Sam’s Club
Zákazníci jsou majetek, o který je třeba pečovat a starat se o něj.
Jeanne Bliss – zakladatelka a prezidentka společnosti CustomerBliss a spoluzakladatelka asociace The Customer Experience Professionals Association.
Největším bohatstvím každé společnosti jsou její zákazníci, protože bez zákazníků není společnost.
Michael LeBoeuf – autor knih o podnikání a bývalý profesor managementu na univerzitě v New Orleans
Správné zacházení se zákazníky
Spokojení zákazníci, o které je dobře postaráno, mohou být těmi nejlepšími vyslanci značky. Na druhou stranu zanedbaní zákazníci mohou snadno poškodit pověst značky a způsobit finanční ztráty. Níže uvedené citáty o službách zákazníkům jasně ukazují, proč je nezbytné se o zákazníky starat a správně s nimi jednat.
13. “Pravidlo 1: Zákazník má vždy pravdu. Pravidlo 2: Pokud se zákazník někdy mýlí, přečtěte si znovu pravidlo č. 1.” Stew Leonard – generální ředitel společnosti Stew Leonard’s
14. “Starejte se o zákazníky a obchod se postará sám o sebe.” Ray Kroc – Známý tím, že koupil, zpopularizoval a “založil” McDonald’s.
15. “Zákazník nám říká, jak zůstat na trhu, nejlépe, když mu nasloucháme.” Pamela Nelson – umělkyně
16. “Nesnažte se zákazníkovi říkat, co chce. Pokud chcete být chytří, buďte chytří ve sprše. Pak vylez, jdi do práce a obsluhuj zákazníka!” Gene Buckley – Senior Director of Customer Success ve společnosti Microsoft
17. “Vaši nejlepší zákazníci zanechávají dojem. Dělejte to samé a oni neodejdou.” Reklama SAP
18. “Každý zákazník, který odejde zneuznaný a poražený, představuje desítky tisíc dolarů za dveřmi a navíc nesplnění slibu, který značka dala na začátku. Není to vidět, ale děje se to, a to denně.” Seth Godin – autor a bývalý manažer firmy dot com
19. “Pokud zákazníky znechutíte ve fyzickém světě, každý z nich to může říct šesti přátelům. Když uděláte zákazníky nespokojenými na internetu, každý z nich to může říct šesti tisícům.” Jeff Bezos – generální ředitel společnosti Amazon
20. “Pokud se vaši zákazníci budou cítit jako outsideři, najdou si nakonec konkurenta, se kterým se jim bude lépe obchodovat.” Shep Hyken – CSP, CPAE je CAO (Chief Amazement Officer) společnosti Shepard Presentations.
21. “Zákazníci jsou jako zuby. Když se o ně nestaráte, odcházejí jeden po druhém, dokud nezůstanou žádní.” Jerry Flanagan – armádní veterán, podnikatel, zakladatel a generální ředitel značky JDog
Další citáty o správném zacházení se zákazníky:
22. “Zákazníky nezajímá, kolik toho víte, pokud nevědí, jak moc vám na tom záleží.” Damon Richards – expert na péči o zákazníky
23. “Jednejte se zákazníkem, jako byste jím byli vy.” Gena Lorainne – zahradnice a odbornice na zahrady v zavedené zahradnické firmě.
24. “Zdvořilé jednání udělá ze zákazníka chodící reklamu.” James Cash – akademik, který je členem představenstva několika společností, například General Electric, Microsoft, The Chubb Corporation, Phase Forward, Inc., Wal-Mart a Veracode.
25. “Pokud se nestaráte vy, váš zákazník se nikdy starat nebude.” Marlene Blaszczyk – zakladatelka MotivateUs.com
26. “Chovejte se ke svým zákazníkům, jako by vás vlastnili, protože je to tak.” Mark Cuban – majitel basketbalového klubu Dallas Mavericks, spolumajitel společnosti 2929 Entertainment a předseda představenstva AXS TV.
27. “Pokud si nevážíte svých zákazníků, bude si jich vážit někdo jiný.” Jason Langella
28. “Ke každému zákazníkovi přistupujte s myšlenkou pomoci mu vyřešit problém nebo dosáhnout cíle, nikoliv prodat výrobek nebo službu.” Brian Tracy – motivační řečník a autor knih o seberozvoji.
29. “Pokud se o zákazníka nestaráte vy, postará se o něj váš konkurent.” Brian Tracy – motivační řečník a autor knih o seberozvoji.
30. “Žádná reklama nenapraví škody způsobené tím, že se zákazník řádně nezabýval svým problémem.” Albert Schindler
31. “Najít zákazníka trvá měsíce a ztratit ho jen pár vteřin.” Vince Lombardi – manažer Národní fotbalové ligy
Poskytování vynikajících služeb zákazníkům
Vynikající zákaznický servis je víc než jen odpovídání na dotazy zákazníků a řešení jejich problémů. Spotřebitelé jsou stále náročnější, a proto si cení značek, které jim dokážou poskytnout skutečně nezapomenutelné služby. Proto jsou ochotni se o své pozitivní zkušenosti podělit s ostatními.
32. “Skvělý zákaznický servis je pro firmu rozhodující konkurenční výhodou.” Steve Benson – držitel Pulitzerovy ceny za redakční karikatury
33. “Dobrý zákaznický servis začíná nahoře. Pokud to vaši vedoucí pracovníci nechápou, mohou být ohroženy i ty nejsilnější články dále v linii.” Richard Branson – zakladatel skupiny Virgin
34. “Čím déle čekáte, tím těžší je vytvořit vynikající zákaznický servis.” William H. Davidow – generální partner společnosti Mohr Davidow Ventures
35. “Skvělý zákaznický servis neznamená, že zákazník má vždy pravdu, ale že je vždy respektován.” Chris LoCurto – kouč pro vedení lidí a podnikání
36. “Chcete-li poskytovat skutečnou službu, musíte přidat něco, co se nedá koupit ani změřit penězi, a to je upřímnost a poctivost.” Don Alden Adams – prezident Strážné věže Bible
37. “Když zákazníkovi sloužíte lépe, vždy se vám investice vrátí.” Kara Parlin – spisovatelka, editorka a stratég obsahu
38. “Jeden zákazník, o kterého je dobře postaráno, může být cennější než reklama za 10 000 dolarů.” Jim Rohn – podnikatel, autor a motivační řečník
39. “Cílem společnosti je mít zákaznický servis, který je nejen nejlepší, ale i legendární.” Sam Walton – zakladatel společností Walmart a Sam’s Club
40. “Vždy mějte na paměti staré maloobchodní přísloví: Zákazníci si pamatují službu mnohem déle než cenu.” Lauren Freedmanová – realitní makléřka
41. “Klíčové je, když zákazník odchází a říká si: ‘Páni, rád jsem s nimi obchodoval a chci o tom říct ostatním.'” Shep Hyken – CSP, CPAE je CAO (Chief Amazement Officer) společnosti Shepard Presentations.
Citáty o službách, které splňují potřeby zákazníků a překonávají jejich očekávání
Aby mohly firmy poskytovat vynikající služby, musejí znát očekávání a preference svých zákazníků zevnitř i zvenčí. Znalost toho, co u zákazníků rezonuje, tak umožňuje nejen uspokojit jejich potřeby, ale také překonat očekávání tím, že uděláte něco navíc.
42. “Prvním krokem k překonání očekávání zákazníka je znát jeho očekávání.” Roy H. Williams – autor bestsellerů a marketingový konzultant, známý především díky trilogii Čaroděj reklam.
43. “Přibližte se svým zákazníkům více než kdy jindy. Tak blízko, že jim řeknete, co potřebují, mnohem dříve, než si to sami uvědomí.” Steve Jobs – spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Apple
44. “Čím více se zákazníky komunikujete, tím je vše jasnější a tím snadněji určíte, co byste měli dělat.” John Russell – bývalý viceprezident společnosti Harley-Davidson
45. “Zákazníci od vás neočekávají, že budete dokonalí. Očekávají ale, že když se něco pokazí, tak to opravíte.” Donald Porter – viceprezident společnosti British Airways
46. “Klíčem je nastavit realistická očekávání a pak je nejen splnit, ale i překonat – nejlépe nečekaným a užitečným způsobem.” Richard Branson – zakladatel skupiny Virgin
47. “Zjistěte, co vaši zákazníci nejvíce chtějí a co vaše společnost umí nejlépe. Zaměřte se na to, kde se tyto dvě věci potkávají.” Kevin Stirtz – autor knihy Věrnější zákazníci
48. “Jít nad rámec zahrnuje to, že se zákazníci “cítí výjimečně” a pomáhají jim, i když to nemusí dávat smysl.” Neil Patel – autor bestsellerů New York Times a nejlepší influencer na webu podle časopisu Forbes.
49. “Na dalších kilometrech nejsou žádné dopravní zácpy.” Roger Staubach – Quarterback týmu Dallas Cowboys
Pochopení významu zákaznické zkušenosti
V posledních letech se zákaznická zkušenost stala rozhodujícím diferenciačním faktorem pro značky ve všech odvětvích. Její význam by proto neměl být podceňován. Důsledné vytváření skvělých zákaznických zkušeností podporuje loajalitu zákazníků, zlepšuje jejich retenci a podporuje pozitivní doporučení.
50. “Zákaznická zkušenost je dalším konkurenčním bojištěm.” Jerry Gregoire – informační ředitel společnosti Dell
51. “Naše zákazníky vnímáme jako pozvané hosty na večírku a my jsme hostitelé. Naším úkolem je každý den vylepšovat každý důležitý aspekt zákaznické zkušenosti.” Jeff Bezos – zakladatel a generální ředitel společnosti Amazon
52. “Musíte začít u zákaznické zkušenosti a postupovat zpět k technologii, ne naopak.” Steve Jobs – spoluzakladatel a bývalý generální ředitel společnosti Apple
53. “Zákaznická zkušenost není náklad. Řízení zákaznické zkušenosti posiluje vaši značku.” Stan Phelps – architekt zážitků ve společnosti 9 INCH
54. “Pokud se vám podaří vybudovat skvělý zážitek, zákazníci si o tom řeknou navzájem. Slovo z úst do úst má velkou sílu.” Jeff Bezos – zakladatel a generální ředitel společnosti Amazon
55. “Každý kontakt se zákazníkem ovlivňuje, zda se k nám vrátí. Musíme být pokaždé skvělí, jinak je ztratíme.” Kevin Stirtz – autor knihy Více loajálních zákazníků
56. “Lidé zapomenou, co jsi řekl. Zapomenou, co jste udělali. Ale nikdy nezapomenou, jak se díky vám cítili.” Maya Angelou – básnířka, zpěvačka, pamětnice a bojovnice za občanská práva.
57. “Vnímání zákazníka je vaše realita.” Kate Zabriskie – prezidentka společnosti Business Training Works
Budování kultury zaměřené na zákazníka
Přijetí přístupu orientovaného na zákazníka a postavení zákazníků na první místo ve všech obchodních rozhodnutích a operacích pomáhá získat solidní výhodu nad konkurencí. Co pro podniky znamená orientace na zákazníka? Zde se dozvíte, co o zákaznické orientaci říkají odborníci z oboru:
58. “V éře zákazníků nerozhodují o tom, jak jsou jejich společnosti orientované na zákazníky, vedoucí pracovníci, ale zákazníci.” Kate Leggettová – odbornice na řízení vztahů se zákazníky a strategie zákaznických služeb, vyspělost, benchmarking, řízení a návratnost investic.
59. “Každá společnost, která chce mít zákazníky na prvním místě…. , musí být ochotna uvažovat dlouhodobě.” Jeff Bezos – zakladatel a generální ředitel společnosti Amazon
60. “Už nikdy nebudete mít produktovou nebo cenovou výhodu. Lze je příliš snadno duplikovat. Ale silnou kulturu zákaznických služeb zkopírovat nelze.” Jerry Fritz – majitel společnosti Jerry Fritz Garden Design
61. “Model zaměřený na zákazníka není založen na odborných znalostech v oblasti vývoje produktů, ale spíše na hlubokém porozumění tomu, co zákazníci skutečně chtějí, kdy a jak to chtějí a co jsou ochotni vám za to dát.” Peter Fader – profesor marketingu na Wharton School of the University of Pennsylvania.
62. “Pokud pracujete jen pro peníze, nikdy se vám to nepodaří, ale pokud milujete to, co děláte, a zákazník je vždy na prvním místě, úspěch se dostaví.” Ray Kroc – americký podnikatel, který se proslavil především rozšířením společnosti McDonald’s z místního řetězce na nejziskovější franšízovou restauraci na světě.
Zpětná vazba od zákazníků
Podle odborníků je třeba přijímat zpětnou vazbu a stížnosti zákazníků a vnímat je jako zdroj informací, které poskytují užitečné poznatky. Podniky tak mohou tyto poznatky využít k tomu, aby zjistily, kde a jak mohou své produkty a služby zlepšit. Stěžující si zákazníci jsou proto velmi nedocenění.
63. “Vaši nejnešťastnější zákazníci jsou vaším největším zdrojem poučení.” Bill Gates – spoluzakladatel společnosti Microsoft
64. “Zpětná vazba od spotřebitelů je pro nás i nadále NEJDŮLEŽITĚJŠÍ hnací silou podnikání.” Howard Shultz – bývalý generální ředitel společnosti Starbucks
65. “Zákazníci často vědí o vašich produktech více než vy. Využijte je jako zdroj inspirace a nápadů pro vývoj produktů.” David J. Greer – spolumajitel a prezident společnosti Robelle
66. “Statistiky naznačují, že když si zákazníci stěžují, majitelé a manažeři podniků by z toho měli být nadšení. Stěžující si zákazník představuje obrovskou příležitost pro další obchod.” Zig Ziglar – autor, prodejce a motivační řečník
67. “Neplýtvejte časem zákazníků a neptejte se jich, pokud nejste připraveni jednat podle toho, co vám řeknou.” Bruce Temkin – vedoucí XM Institute
68. “Požádejte své zákazníky, aby se stali součástí řešení, a nepovažujte je za součást problému.” Alan Weiss – konzultant, řečník a autor
Zaměstnanci, kteří jsou zapojení, poskytují lepší služby
Skvělé služby zákazníkům začínají u spokojených zaměstnanců. Vysoce angažovaní, motivovaní, zmocnění a dobře postaraní zaměstnanci se tak budou s větší pravděpodobností zajímat o zákazníky a poskytovat jim lepší služby. Následující citáty o zákaznickém servisu jsou toho důkazem:
69. “Jak se cítí vaši zaměstnanci, tak se budou cítit i vaši zákazníci. A pokud se vaši zaměstnanci nebudou cítit ceněni, nebudou se cítit ceněni ani vaši zákazníci.” Sybil F. Stershic – autorka a uznávaná odbornice na zapojení zaměstnanců prostřednictvím interního marketingu.
70. “Dobře se starejte o své zaměstnance a oni se budou dobře starat o vaše zákazníky a ti se budou vracet.” J. W. Marriott – zakladatel společnosti Marriott Corporation
71. “Bez skvělých zaměstnanců nikdy nemůžete mít skvělé služby zákazníkům.” Richard F. Gerson – autor, marketér
72. “Pokud budeme trvale překonávat očekávání zaměstnanců, budou i oni trvale překonávat očekávání našich zákazníků.” Shep Hyken – odborník na zákaznické služby, hlavní řečník, CSP, CPAE je CAO (Chief Amazement Officer) společnosti Shepard Presentations.
73. “Ať už jste malá nebo velká firma, nemůžete poskytovat dobré služby zákazníkům, pokud se vaši zaměstnanci necítí dobře, když chodí do práce.” Martin Oliver – jednatel společnosti Kwik-Fit Financial Service
74. “Vždy se chovejte ke svým zaměstnancům přesně tak, jak chcete, aby se chovali k vašim nejlepším zákazníkům.” Stephen R. Covey – pedagog, autor, podnikatel a řečník.
Chytlavé slogany a hesla zákaznického servisu
Kromě citátů o službách jsme vám chtěli nabídnout chytlavé slogany a nápady na slogany. Jedná se o mocné marketingové nástroje, které mohou sloužit jako zapamatovatelné rozlišovací prvky, jež pomáhají vytvářet emocionální vazby s potenciálními zákazníky a motivovat je k podpoře značky.
Níže je uveden seznam nejznámějších a nejpřesvědčivějších sloganů, mott a výroků o zákaznickém servisu, které by mohly být užitečné pro použití v reklamních kampaních. Tedy k upoutání zájmu potenciálních zákazníků nebo k inspiraci podpůrných týmů při školeních zákaznického servisu.
Seznam sloganů, hesel a mott zákaznického servisu
- Nejvíce vydělá ten, kdo slouží nejlépe.
- Vše je o zákaznících.
- Získejte si zákazníka, ne jen prodej.
- Udělejte ze zákazníka hrdinu svého příběhu.
- Zdvořilost jde daleko, a přitom nic nestojí.
- Zákazník je na prvním místě.
- Spokojení zákazníci jsou naší nejlepší reklamou.
- Zákazník má vždy pravdu.
- Vnímání zákazníka je naše realita.
- Chovat se ke každému klientovi jako k rodině.
- Dobrá služba je dobrý obchod.
- Obsluha zákazníků je úkolem každého z nás.
- Mimořádné služby pro mimořádné zákazníky.
Dobrý zákaznický servis stojí méně než špatný zákaznický servis.
- Zákaznický servis není oddělení, ale přístup.
- Mimořádné služby pro mimořádné zákazníky.
- Zákaznický servis je nový marketing.
- Dobrý zákaznický servis stojí méně než špatný zákaznický servis.
- Zákaznický servis se vyplatí.
- Věrnost zákazníků je k nezaplacení.
Objevujte na vlastní pěst
Vyzkoušejte si v praxi vše, co se naučíte v naší akademii, přímo v LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Jaká je dobrá nabídka zákaznického servisu?
Jeden inspirativní a dobrý citát o zákaznických službách pochází od nikoho jiného než od Steva Jobse: Musíte začít u zákaznické zkušenosti a postupovat zpět k technologii, ne naopak.
Co je příklad skvělého zákaznického servisu?
Úžasný zákaznický servis je víc než jen odpovídání na otázky zákazníků a řešení jejich problémů. Spotřebitelé jsou stále náročnější, a proto si cení značek, které jsou schopny poskytnout skutečně nezapomenutelné služby. Díky tomu jsou zákazníci ochotni sdílet své pozitivní zkušenosti s ostatními.
Proč by vaše společnost měla mít slogan?
Dobrý slogan pomůže každému rychle identifikovat, čím se vaše společnost zabývá, a účinně vás odliší od ostatních značek.
Kontrolní seznam služeb zákazníkům
Zlepšete svůj zákaznický servis pomocí našeho praktického kontrolního seznamu - zaškrtněte si vše, co vám pomůže na cestě k úspěchu.
Šablony zásad zákaznického servisu
Vytvoření zásad pro zákaznický servis se může zdát zdlouhavé, ale pro poskytování té nejlepší podpory je to klíčové. Podívejte se na tyto šablony zásad zákaznického servisu, které šetří čas!
Kontrolní seznam postupu při vyřizování stížností zákazníků
Objevte efektivní kontrolní seznam pro vyřizování stížností zákazníků, který zahrnuje naslouchání, sběr informací, empatii, děkování a řešení. Zlepšete kvalitu služeb a držte své sliby pro spokojenost zákazníků.
Co dělá zákaznický servis skvělým?
Objevte tajemství skvělého zákaznického servisu na naší stránce! Naučíte se klíčové vlastnosti a získáte inspiraci z příkladů od Ritz-Carlton, Amazon či Zappos. Zjistěte, proč je kvalita služeb nezbytná pro dlouhodobou úspěšnost a jak ji dosáhnout. Vyzkoušejte platformu LiveAgent zdarma a získejte náskok před konkurencí!